منو

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان: نیمی از کل بیکاران کرمان دارای تحصیلات لیسانس به بالا هستند

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان با بیان این مطلب که سهم استان از شرکت های دانش بنیان به لحاظ تعداد ۱.۸ درصد است، عنوان‌ کرد: ۱۱۰ هزار بیکار در استان داریم که ۶۹ هزار نفر آنها تحصیل کرده هستند و در مجموع بیش از نیمی از کل بیکاران استان دارای تحصیلات لیسانس به بالا هستند.

۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۱

به گزارش ایستار ، جعفر رودری در جلسه شورای راهبری فناوری تولید دانش بنیان گفت: رشد اقتصادی ۷.۷ درصدی جهت گیری کلان استان است.

وی با اشاره به جایگاه پانزدهمی ایران در تولید علم بیان کرد: متاسفانه در کاربرد علم جایگاه خوبی نداریم.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان اظهار کرد: اقتصاد دانش‌بنیان اقتصادی است که براساس تولید، توزیع و کاربرد دانش و اطلاعات شکل گرفته، سرمایه‌گذاری در دانش و صنایع دانش پایه شکل می‌گیرد و نقش علم و فناوری در آن بسیار زیاد است.
وی افزود: اصول اصلی اقتصاد دانش‌بنیان بر نیروی انسانی خلاق و متخصص استوار شده است.
رودری با بیان این مطلب که ۴ مرکز تحقیقاتی فعال مستقل در استان داریم، تصریح کرد: ۶۳ درصد کل محققان R&D در تهران حضور دارند و کرمان رتبه دهم در حوزه R&D دارد.
وی برندسازی را از الزامات تحاری سازی دانست و بیان کرد: صادرات محصولات مبتنی بر فناوری نمایانگر توانمندی یک کشور است و صادرات دانش‌بنیان نیازمند یک استراتژی و برنامه‌ریزی حساب شده ‌است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان گفت: تا پایان اردیبشهت برنامه ها و پروژه ها این حوزه تدوین شود.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × سه =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.