منو

حضور پررنگ مجتمع مس سرچشمه رفسنجان با واحدهای فناور در اینوتکس ۲۰۲۲

یازدهمین دوره نمایشگاه‌ بین‌المللی نوآوری و فناوری (اینوتکس ۲۰۲۲) با حضور پررنگ مجتمع مس سرچشمه رفسنجان در حال برگزاری است.

۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱

به گزارش ایستار، یازدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری (اینوتکس ۲۰۲۲) روز سه‌شنبه، ۲۰ اردیبهشت‌ماه، با حضور دکتر سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور در پارک فناوری پردیس افتتاح شد. واحدهای فناور امور نوآوری و کسب‌وکار نوین مجتمع مس سرچشمه رفسنجان در این نمایشگاه، دستاوردهای فناورانه خود را به نمایش گذاشته‌اند.

سردار محمد مهدی‌نژاد نوری، معاون علوم و تحقیقات ستاد کل نیروهای مسلح، علی رسوليان، معاون وزير صنعت، معدن و تجارت، سیدمجتبی خیام نکویی، معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج كشاورزی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین جلالی، نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی و مهندس حسین احمدی، عضو هيئت‌مديره شرکت ملی صنایع مس ایران و مدیر مجتمع مس سرچشمه رفسنجان تاکنون از غرفه مجتمع در این نمایشگاه بازدید کرده‌اند.

تقدیر از راه‌اندازی مرکز نوآوری و شتاب‌دهی توسط شرکت مس

ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور در حاشیه بازدید از غرفه مجتمع مس سرچشمه رفسنجان در اینوتکس ۲۰۲۲ با اشاره به راه‌اندازی مرکز نوآوری و شتاب‌دهی شهید ستاری گفت: این‌که یک شرکت معدنی مانند شرکت مس، نوآوری را پیگیری می‌کند و مرکز دانش‌بنیان و نوآوری دارد که ایده‌ها را پیاده‌سازی می‌کند، کار بسیار ارزشمندی است.

سردار مهدی‌نژاد نوری، معاون علوم و تحقیقات ستاد کل نیروهای مسلح نیز در بازدید خود از غرفه مجتمع مس سرچشمه رفسنجان، راه‌اندازی مرکز نوآوری در شرکت مس را اتفاقی خوب ارزیابی کرد و گفت: آنچه مایه خوشحالی است این است ‌که شرکت مس به عنوان یک شرکت بزرگ کشور، رویکرد مثبتی در رابطه با نوآوری و تقویت زیرساخت‌های دانشی خود دارد. با حرکت شرکت ملی صنایع مس ایران به سمت استفاده از فناوری‌های نوین و دانش‌بنیان، در بخش‌های بالادستی، پایین‌دستی و فرآوری می‌توان از این سرمایه عظیم مردمی، برای مردم در زمینه افزایش اشتغال و رونق اقتصادی استفاده کرد.

توجه به مباحث نوآوری، ارزشمند و رویکردی انقلابی است

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی نیز در جریان بازدید از غرفه مجتمع مس سرچشمه رفسنجان گفت: کار شرکت ملی صنایع مس ایران و مجتمع مس سرچشمه رفسنجان در توجه به بحث نوآوری و ابتکار و خلاقیت در مباحث دانش‌بنیان مهم و ارزشمند است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر حسین جلالی توجه شرکت مس به مباحث نوآوری و فناوری‌های روز را اقدامی انقلابی دانست و یادآور شد: با وجود این‌که تنها دوسال از تاسیس مرکز نوآوری شهید ستاری رفسنجان گذشته اما در همین مدت کوتاه اقدامات بزرگی توسط این مرکز صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر مباحث ساخت قطعات و مواد شیمیایی، شرکت مس و مجتمع مس سرچشمه رفسنجان در بحث کشاورزی که ازجمله خدمات و مسئولیت‌های اجتماعی هم محسوب می‌شود، توانسته است کارهای بزرگی انجام دهد که ایجاد ارزش افزوده برای پسته با تولید محصولاتی مانند کره و شکلات پسته و استفاده از پوست سخت و نرم‌پسته از آن‌جمله است.

ارائه محصولات فناور در اینوتکس ۲۰۲۲

دکتر سیدمحمدرضا پورجندقی، مدیر امور نوآوری و کسب‌وکار مجتمع مس سرچشمه رفسنجان درباره حضور این مجتمع در اینوتکس ۲۰۲۲ گفت: در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۲ مساحتی در حدود ۱۵۰ مترمربع به واحدهای فناور امور نوآوری و کسب‌وکار نوین مجتمع مس سرچشمه رفسنجان اختصاص یافته است. در این مکان، واحدهای فناور نمونه محصولات خود را در معرض دید علاقه‌مندان قرار داده‌اند.

وی با بیان این‌که ۱۲ واحد فناور در امور نوآوری و کسب‌وکار مجتمع مس سرچشمه رفسنجان فعال هستند، افزود: امیدواریم این واحدها به بنگاه‌های کوچک و متوسط (SMEها) تبدیل شوند و ما بتوانیم از شرکت‌های نوپا حمایت کنیم تا درصدی از تولید ناخالص کشور را به خود اختصاص دهند.

بنا به این گزارش، نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری ایران با حضور شرکت‌های مطرح خارجی و با هدف ارتباط سرمایه‌گذاران داخلی و بین‌المللی با شرکت‌ها و استارتاپ‌ها، مشارکت و همکاری بین شرکت‌های فناور و استارتاپ‌های داخلی و بین‌المللی و نیز گفت‌وگو و شبکه‌سازی بین فعالان اکوسیستم نوآوری و فناوری برگزار می‌شود.

اینوتکس در حالی یازدهمین دوره خود را تجربه می‌کند که اکنون تبدیل به بزرگ‌ترین رویداد نوآوری و فناوری در کشور شده است و هرساله افتخار میزبانی بیش از ۴۰هزار مخاطب از سراسر جهان به‌صورت حضوری و مجازی را دارد.

گفتنی است این رویداد تا ۲۳ اردیبهشت‌ماه در پارک فناوری پردیس برپاست.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × پنج =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.