منو

فعالی: گردشگری استان کرمان نیازمند همدلی دستگاه های اجرایی است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان اذعان کرد: در استان کرمان برای رونق گردشگری به دنبال ایجاد همدلی و تفاهم بین دستگاه های اجرایی و متقاضیان توسعه و احیای آثار گردشگری هستیم تا بتوان بیشترین گردشگر را جذب کرد.

۱۰ خرداد ۱۴۰۱

به گزارش ایستار، فریدون فعالی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان  در گردهمایی فعالان حوزه گردشگری و صنایع دستی شهرستان رفسنجان با اشاره به اینکه  مجتمع مس سرچشمه رفسنجان میتواند نیاز هنرمندان استان کرمان را تأمین کند،اذعان کرد: هنرمندان میتوانند با حمایت مجتمع مس سرچشمه رفسنجان آثار و صنایع دستی تولید خود را در نمایشگاه ها و بازار داخلی و خارجی به فروش و عرضه بگذارند.

فعالی ادامه داد : ستاد تسهیلات سفر باید در طول سال فعال باشد و منوط به نوروز نباشد تا گردشگرانی که به مقصد و محل زندگی خود باز می گردند راضی از سفر باشند و بتوانند چند نفر دیگر را ترغیب کنند تا به استان کرمان و شهرستان های دارای ظرفیت گردشگری سفر کنند.

فعالی گفت:برای جذب گردشگر باید چندین کیلومتر قبل از اثرهای تاریخی و بناهای ارزشمند گردشگری برنامه ریزی و طرح داشت و آن آثار معرفی شوند؛ بسته های حمایتی ارائه و هتل های بیشتری ایجاد شود.

وی با تاکید بر جایگاه و ظرفیت های میراثی و طبیعی استان کرمان و مقایسه آن با برخی استان های دیگر مقصد سفرهای گردشگری، تاکید کرد: به طور مثال استان کرمان در مقایسه با فارس که دارای بیشترین گردشگر است هفت اثر ثبت جهانی دارد در حالی که استان فارس داری پنج اثر ثبت جهانی است.

مسئول افزود: رفسنجان دارای ۱۴ دفتر خدمات مسافرتی و پنج واحد بومگردی است که باید با توجه به ظرفیت های ارزشمند گردشگری در این شهرستان این دفاتر  و واحد های بومگردی افزایش یابند و در خدمات رسانی به مسافران و گردشگران نیز بیش از پیش عمل کرد و انتظارات گردشگران را برآورده ساخت.

فعالی بیان کرد: ۸۵ درصد آثار گردشگری در شهرستان بم توسط مردم مرمت می شود در حالی که رفسنجان ظرفیت های گردشگری بکر دارد اما این حوزه احیا نشده است.

وی گفت: متقاضیان احیای آثار گردشگری را حمایت می کنیم و در صدور مجوزها و ارائه تسهیلات آمادگی داریم زیرا مسیر توسعه برخی از کشورهای جهان در صنعت گردشگری است و توجه به این صنعت بسیار مفید خواهد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان همچنین از اعتبار ۱۹۲ میلیارد تومانی در حوزه توسعه گردشگری این استان خبر داد و گفت: از این میزان ۵۶ میلیارد تومان اعتبار دولتی و بقیه اعتبار بخش خصوصی است که در اجرای پروژه های بخش گردشگری به کار می روند.

 

فعالی با اشاره به وجود دو مجموعه و منطقه نمونه گردشگری در رفسنجان اظهار کرد: یکی از این دو مجموعه دهکده آرامش است که اگر به بهره برداری برسد به عنوان بهترین جاذبه گردشگری شهرستان خواهد بود.

وی ادامه داد: در استان کرمان برای رونق گردشگری به دنبال ایجاد همدلی و تفاهم بین دستگاه های اجرایی و متقاضیان توسعه و احیای آثار گردشگری هستیم تا بتوان بیشترین گردشگر را جذب کرد.

فعالی همچنین از وجود هتل هیلان در رفسنجان از ارزشمندترین و زیباترین هتل های ایران یاد کرد و گفت: این هتل باید مورد حمایت قرار گیرد و از خدماتی که ارائه می دهد نباید خرده گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان  گفت: برای راه اندازی مجموعه خانه حاج آقا علی وقتی کسی ورود نمی کند مجتمع مس سرچشمه احیا و راه اندازی آن را متقبل می شود لذا باید کمک کنند تا آثار احیا و راه اندازی شوند.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − دو =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.