منو

54 مرکز توزیع کالاهای اساسی تعاونی روستایی در روستاهای رفسنجان

مدیرعامل شرکت تعاونی روستایی شهرستان رفسنجان گفت: اتحادیه تعاون روستایی شهرستان رفسنجان دارای 17 شرکت در سطح روستا ها و 54 مرکز توزیع کالاهای اساسی در روستاها است.

۱۲ خرداد ۱۴۰۱

به گزارش ایستار به نقل از  ایسنا، علی قاسمی در نشست خبری اظهار کرد: مجموعه تعاونی شهرستان رفسنجان متشکل از دو اتحادیه شرکت های تخصصی کشاورزی و تعاون روستایی است که 17 شرکت در سطح روستا ها و 54 مرکز توزیع کالاهای اساسی در روستاها دارد.

وی بیان کرد: اتحادیه شرکت های تخصصی کشاورزی هم دارای شرکت تعاونی های گاورداران، زنبورداران، شترمرغ داران، مرعداران، شیلات و شرکت تعاونی زنان است.

وی تصریح کرد: همه مدیرعاملان شرکت های تخصصی از تولید کنندگان شهرستان هستند و تعاونی مرغداران رفسنجان در کشور نمونه است.

مدیرعامل شرکت تعاونی روستایی رفسنجان عنوان کرد: تعاونی مرغداران رفسنجان با وجود 135 مرغداری گوشتی و 12 مرغداری تخم گذار روزانه 15 تن تخم مرغ و 50 تن گوشت مرغ تولید دارند و علاوه بر خودکفایی به شهرستان های مجاور نیز ارسال می کنند.

قاسمی بیان کرد: روزانه 50 تن شیر در رفسنجان تولید می شود که مصرف شهرستان تا 20 تن است و بقیه آن به کارخانه جات فرآوری و لبنیات در نقاط دگر کشور ارسال می شود.

به گفته وی، نیاز است در رفسنجان کارخانه فرآوری لبنیات راه اندازی شود که علاوه بر اشتغالزایی، ارزش افزوده هم ایجاد می شود.

مدیرعامل شرکت تعاونی روستایی رفسنجان همچنین با بیان اینکه در مجتمع مس سرچشمه بیش از 12 هزار نیرو مشغول به کار هستند، خاطرنشان کرد: با این وجود، این مجتمع شیر و لبنیات و نیز گوشت سفید و قرمز مورد نیاز را از نقاط دیگر کشور از جمله خراسان جنوبی تأمین می کند در حالی که تولیدکندگان در این عرصه در رفسنجان با مشکل عدم حمایت و ورشکستگی مواجه هستند.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 4 =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.