منو

خانواده‌های کرمانی‌ها دارای پایین‌ترین درآمد در کشور

رییس اتاق بازرگانی استان کرمان با اشاره به ظرفیت‌ها و منابع بیشمار استان کرمان بیان کرد: در آخرین گزارش طرح آمارگیری هزینه و درآمد خانوار که در روز گذشته اعلام شد، بالاترین درآمد خانوارها در استان تهران و پایین‌ترین درآمد خانوارهای کشور در استان کرمان است.

۰۶ تیر ۱۳۹۹

“سید مهدی طبیب‌زاده” پنجشنبه پنجم تیرماه در نشست مشترک هیات رئیسه اتاق بازرگانی و مجمع نمایندگان استان کرمان گفت: حمایت از فعالان اقتصادی از جمله وظایف اتاق بازرگانی کرمان است.

وی با انتقاد از عدم اجرای قانون بهبود فضای کسب و کار در کشور بیان کرد: همه فعالان اقتصادی کشور، از فضای کسب و کار ناراضی هستند و هم اکنون رتبه ایران در فضای کسب و کار دنیا، یکصد و بیست و هفتم است ضمن آنکه در کشور نیز فضای کسب و کار استان کرمان وضعیت خوبی ندارد و استان کرمان در زمستان سال ۹۸ رتبه بیست و هشتم کشوری را به خود اختصاص داده بود که امیدواریم در بهار سال جاری وضعیت استان ارتقا پیدا کرده باشد.

رییس اتاق بازرگانی کرمان با اشاره به نوسانات نرخ ارز، عنوان کرد: وقتی دولت با این همه ابزار در اختیار نمی‌تواند ارزی که از محل فروش نفت، پتروشیمی و … است را وارد کشور کند، باید درک کند که بحش خصوصی هم نمی‌تواند این کار را انجام دهد. بخش خصوصی مشکلات کشور را درک می‌کند اما متاسفانه دولت بخش خصوصی را درک نمی کند.

وی با بیان این مطلب که نیاز به جذب سرمایه‌گذار در استان کرمان داریم اظهار کرد: اندیشکده‌های ازجمله آب و انرژی در اتاق بازرگانی کرمان تشکیل شده است که می توان از این ظرفیت در راستای اجرای بهتر برنامه استفاده کرد و هم اکنون نیز مطالعه فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این اندیشکده ها در دستور کار قرار گرفته که شناسایی ظرفیت های برخی از مناطق استان کرمان در این مطالعات انجام شده است.

طبیب‌زاده بر لزوم تکمیل زیرساخت‌های صادرات در استان کرمان، تاکید کرد و افزود: توسعه صادرات امری حیاتی برای توسعه استان کرمان است. با وجود آنکه وضعیت صادرات غیرنفتی استان کرمان خوب است اما متاسفانه صادرات در استان کرمان بیشتر به‌صورت خام یا محصولات کشاورزی است.

رییس اتاق بازرگانی استان کرمان با اشاره به ظرفیت‌ها و منابع بیشمار استان کرمان بیان کرد: در آخرین گزارش طرح آمارگیری هزینه و درآمد خانوار  که در روز گذشته اعلام شد، بالاترین درآمد خانوارها در استان تهران و پایین‌ترین درآمد خانوارهای کشور در استان کرمان است.

رییس اتاق بازرگانی کرمان بر اتقای بهره‌وری در استان کرمان تاکید کرد و افزود: اقتصاد استان کاملا غیر بهره‌ور بوده این در حالی است که طبق اسناد بالادستی استان باید درصدی از توسعه استان از این طریق صورت گیرد. به طور مثال بخش کشاورزی استان کاملا غیر بهره‌ور است.

وی با بیان این مطلب که بحش خصوصی شرایط کشور را درک می‌کند تصریح کرد: معتقدیم اگر اصلاحاتی در بخش‌های آب، انرژی، معدن و … ایجاد شود می‌توانیم پول خلق کنیم یا اصلاح بهره مالکانه در استان می تواند خالق پول برای این سرزمین باشد.

طبیب‌زاده با اشاره به اینکه سرانه آموزشی استان کرمان زیبنده نیست، اظهار کرد: بخش مهمی از نیازهای دانشگاه‌های علوم پزشکی استان توسط اتاق بازرگانی تامین شده است.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 18 =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.