منو

آزادسازی ۳۵۸ زندانی با پابند الکترونیکی در استان کرمان

مدیرکل زندان های استان کرمان گفت: در مجازات جایگزین حبس و پابند الکترونیکی در استان طی یک سال گذشته جهش خوبی داشته‌ایم و ۳۵۸ زندانی با پابند تحت مراقبت هستند و زندگی خود را در محدوده مشخص‌شده ادامه می‌دهند و برای استفاده از ۲۲۰ پابند نیز در انتظار احکام هستیم.

۱۹ تیر ۱۴۰۱

به گزارش ایستار، سید مجتبی حسینی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اصلاح و تربیت مجرمان بر عهده سازمان زندان‌هاست و در این راستا برنامه‌های فرهنگی، تربیتی، آموزشی، فنی و حرفه‌ای و تحصیلی را دنبال می‌کنیم.

وی از ارائه خدمات در بخش‌های بهداشت و درمان، مددکاری و حمایت از خانواده از سوی سازمان زندان‌ها خبر داد و مراقبت بعد از خروج را از دیگر اقدامات برشمرد.

مدیرکل زندان های استان کرمان عنوان کرد: به برکت نظام برای همه زندانیان با هر جرمی برنامه‌هایی پیش‌بینی شده است و ظرفیت‌های خوبی برای آموزش مددجویان وجود دارد.

حسینی با اشاره به اینکه اشتغال و حرفه‌آموزی نخستین اولویت سازمان زندان‌ها در سال جاری است، بیان داشت: توانمندسازی زندانیان، کمک به خانواده‌ها و پر کردن اوقات فراغت ازجمله اهداف ذکر کرد.

وی ادامه داد: استفاده حداکثری از توان بخش خصوصی، خیران و کارآفرینان برای ایجاد کارگاه‌های اشتغال برای زندانیان و خانواده آنها، تهیه مواد اولیه صنایع‌دستی و شناسایی، ظرفیت و استعداد مددجویان دنبال می‌شود.

حسینی ابراز داشت: یکی از دلایلی که زندانی برگشت به زندان دارد به علت نداشتن شغل و اعتبار اجتماعی است بنابراین توانمندسازی زندانیان و اشتغال آنها را به‌طور جدی پیگیری می‌کنیم و در این زمینه نیاز است، تعامل و همکاری نهادهای دولتی و غیردولتی در کنار ما قرار گیرند.

وی یادآور شد: تفاهمنامه‌های همکاری بین اداره کل زندان‌های استان کرمان با فنی و حرفه‌ای، جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی برای توانمدسازی زندانیان موثر و مفید بوده است.

مدیرکل زندان های استان کرمان خاطرنشان کرد: طی سال گذشته ۶۰ رشته آموزشی فنی و حرفه‌ای در قالب ۲۴۰ دوره آموزشی در زندان‌های استان کرمان برگزار شده است و ۴ هزار و ۸۷۳ مددجو در دوره‌های مذکور شرکت کرده‌اند و ۳ هزار و ۲۰۰ نفر هم در آزمون‌ها قبول شده‌اند.

حسینی اظهار داشت: بعضی از زندانیان حین برگزاری دوره‌ها آزاد شده‌اند و این افراد می‌توانند در مراکز آموزشی توسط نهادهای همکار شرکت کنند و در گواهینامه‌ها اسمی از زندان یا نام زندانی به‌کار گرفته نشده است و فرد می‌تواند بدون اینکه انگ زندانی به پیشانی‌اش بخورد از گواهینامه خود استفاده کند.

وی تصریح کرد: از مددجویان در بخش‌های مختلف زندان استفاده می‌کنیم و به آنها مسؤولیت می‌دهیم و اشتغال زندان شامل اشتغال کارگاهی، اعزام به کار و اشتغال نشسته است و دستمزد را به‌میزان نوع کار و تناسب کارکرد دریافت می‌کنندو

حسینی ادامه داد: افرادی که شاغل نشسته هستند، نمی‌توانند در کارگاه حضور پیدا کنند و یا اعزام شوند و در اتاق و خوابگاه خود اقدام به‌کار می‌کنند.

وی از تقسیم زندانیان به کارگر ساده، ماهر و نیمه‌ماهر خبر داد و ابراز داشت: ۵۰ درصد حقوق برای سرپرست خانواده مددجویان و ۵۰ درصد هم برای خودشان است.

مدیرکل زندان‌های استان کرمان بیان کرد: ۹۱ کارگاه در زندان‌های سراسر استان کرمان دایر است و یک‌هزار و ۲۰۰ زندانی اشتغال نشسته دارند و حقوق زندانیان از دو بخش بنیاد تعاون و انجمن حمایت از زندانیان پرداخت می‌شود.

حسینی یادآور شد: ۹ میلیارد تومان حقوق طی سال گذشته به حساب خانواده و مددجویان واریز شده است و این رقم در سه ماهه سال جاری برابر با بیش از دو میلیارد تومان بوده است.

وی اظهار داشت: اعطای تسهیلات با کارمزد دو یا سه درصد برای افرادی اختصاص می‌یابد که برای زندانیان ایجاد اشتغال می‌کنند و ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برای اشتغال ۱۰۰ مددجو وام پرداخت کردیم.

مدیرکل زندان های استان کرمان اضافه کرد: طی سال جاری نیز در برش استانی برای کرمان ۲۲ میلیارد تومان و ۴۰۰ میلیون تومان به کارآفرینان و ۴ میلیارد تومان برای زندانیان آزاد شده در نظر گرفته شده است.

حسینی از تحصیل ۱۲ نفر مددجو در مقاطع عالی تحصیلی خبر داد و بیان داشت: آموزش‌های رسمی و غیررسمی را در اداره کل زندان‌های استان کرمان دنبال می‌کنیم و زیرپوشش قرار دادن زندانیان بی‌سواد و کم‌سواد، برگزاری دوره‌های اول و دوم متوسط در مدارس زندان‌ها با هدایت آموزش و پرورش را داریم.

وی ابراز داشت: آموزش برنامه‌های قرآنی برای مددجویان تاثیرگذار و آرامش‌بخش است و مورد استقبال زیاد آنها قرار می‌گیرد و ۴ هزار و ۹۳۰ نفر در دوره‌های عمومی و مسابقات قرآنی شرکت کرده‌اند.

حسینی از حضور ۳۹ روحانی و ۲۵ مربی در زندان‌های کرمان سخن به‌میان آورد و ابراز کرد: از اداره کل ورزش و جوانان تقدیر می‌کنم که برای اعزام مربی و داور ما را همراهی می‌کنند و طی سال گذشته رتبه سوم مسابقات کشوری زورخانه‌ای را به‌دست آوردیم.

وی عنوان کرد: طی سال گذشته ۲۴۴ زندانی توسط انجمن حمایت از زندانیان نیازمند آزاد شده‌اند و کمیته امداد امام نیز بخشی از خانواده زندانیان را زیرپوشش قرار داده و ۳۴ هزار و ۹۶۱ مورد حمایت نقدی و غیرنقدی توسط انجمن حمایت از زندانیان طی سال گذشته صورت گرفته است.

مدیرکل زندان‌های استان کرمان ابراز داشت: ۳۲۷ زندانی با کمک ستاد دیه با مبلغی برابر با ۲۰ میلیارد و ۱۷۳ میلیون تومان آزاد شده‌اند و ۲۵ جشن گلریزان در سال گذشته و ۲۶ جشن نیز در ماه مبارک سال جاری برگزار کردیم.

حسینی بیان داشت: ۱۳ زندانی به جرم قتل باید قصاص می‌شدند که با تلاش‌های صورت‌گرفته موفق به کسب رضایت شدیم و آنها از طناب دار رهایی یافتند.

وی ادامه داد: ۹۷۶ نفر آزادی مشروط، ۷۷۶ نفر تعلیق مجازات، ۹۱۰ نفر آزادی با گذشت شاکی داشته‌ایم و ۸۷۰ نفر از زندانیان مشمول عفو و ۷ هزار و ۵۶۲ نفر مشمول مرخصی شدند.

حسینی خاطرنشان کرد: دادرسی الکترونیک در دوران شیوع کرونا آغاز شد و ۸۴ درصد زندانیان از این طریق محاکمه می‌شوند و نیاز به حضور فیزیکی نیست.

وی اظهار داشت: مجازات جایگزین حبس و پابند الکترونیکی در استان طی یک سال گذشته جهش خوبی داشته‌ایم و ۳۵۸ زندانی با پابند تحت مراقبت هستند و زندگی خود را در محدوده مشخص‌شده ادامه می‌دهند و برای استفاده از ۲۲۰ پابند نیز در انتظار احکام هستیم.

حسینی با اشاره به اینکه جرم ۶۲ درصد زندانیان استان کرمان مربوط به موادمخدر است، تصریح کرد: سرقت، اعمال منافی عفت و اخلاق و محکومیت مالی در رده‌های بعدی قرار دارند و ۲۰۰ نفر به‌علت محکومیت مالی در زندان‌های استان کرمان هستند.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + نه =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.