منو

تخلیه ۱۷ منطقه روستایی رفسنجان بر اثر سیلاب و طغیان رودخانه ها

سرپرست فرمانداری رفسنجان با اشاره به شدت بارندگی و طغیان رودخانه ها ، از اهالی ۱۷ روستای رفسنجان خواست تا منازل خود را تخلیه کنند و در حسینیه ثارالله و ورزشگاه تختی در مرکز شهر رفسنجان اسکان یابند.

۰۶ مرداد ۱۴۰۱

به گزارش ایستار حسین رضایی فرماندار رفسنجان اظهار کرد: بارندگی در شهرستان رفسنجان از عصر روز گذشته آغاز شده و امروز صبح به پایان رسید در این مدت زمان بیشترین خسارت ها به زیرساخت ها اعم از تخریب جاده، قطعی برق، آب و گاز در ۵ روستای داوران، اودرج، دره دُر، دره رنج و دره جوز بوده است.

وی ادامه داد: امّا عصر امروز دوباره بارندگی‌ها در این شهرستان آغاز شده و در سرچشمه شدت بارندگی بیشتر بوده که از آن‌جا آب به رفسنجان سرازیر شده و امکان ورود آب به مناطق مسکونی وجود دارد.

رضایی بیان کرد:  از اهالی ۱۷ روستا شامل مناطق کشکوئیه، عباس‌آباد امین، شهرک عباس‌آباد،  بهجت‌آباد، حسن‌آباد نواب، احمدآباد عباس‌خان، کوثرریز معین، خالق آباد کشکوئیه، گلشن، دئفه رضوی، عبدالله آباد، سعیدآباد شفیع‌پور، محمدآباد میثم، ناصریه، شهرک سپاه، شهرک یادگار امام و شهرک جهاد می خواهیم که منازل خود را تخلیه کنند.

وی افزود: حسینیه ثارالله و ورزشگاه تختی در رفسنجان آماده اسکان این افراد خواهد بود و برای انتقال آن دسته از افرادی که با مشکل مواجه هستند نیروهای کمکی و امدادی در مناطق ذکر شده حضور دارند تا آن‌ها را انتقال می‌دهند.

رضایی ادامه داد: مدارس ابن سینا، فاطمه الزهرا، هنرستان ابراهیمی و مسجد جامع  در بخش کشکوییه جهت اسکان این افراد و همچنین مسافران در راه مانده اختصاص یافته است.

سرپرست فرمانداری رفسنجان تصریح کرد: در حال حاضر به دلیل طغیان رودخانه و سیلاب؛ محور رفسنجان به انار و یزد در حوالی مسجد ابوالفضل و همچنین محور سرچشمه و جاده فرعی راویز مسدود شده است.

وی با اشاره به اینکه شدت بارندگی های دو روز آینده نسبت به روز گذشته زیاد خواهد بود گفت: روز گذشته بر اثر بارندگی ها و طغیان سیل در برخی مناطق زیرساخت های اب، برق، گاز دچار خسارت شدند ومردم از این نعمت ها محروم ماندند.

رضایی ادامه داد: مردم باید در دو روز آینده از رفتن به ارتفاعات و مناطق کوهستانی و رودخانه ها به ویژه شاهزاده عباس و دره راگه پرهیز کنند.

وی تصریح کرد: دامداران نیز دام های خود را در محل های سرپوشیده نگهداری کنند و از بردن در مراتع جلوگیری کنند.

رضایی خاطرنشان کرد: در سرچشمه دو روز آینده بارش ها شدیدتر از روز گذشته خواهد بود و مردم باید مراقبت های لازم را انجام دهند.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − چهارده =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.