منو

جزئیات سیل رفسنجان و اقدامات شهرداری از زبان مهندس کهنوجی شهردار رفسنجان

مهندس کهنوجی شهردار رفسنجان جزئیات سیل و اقدامات شهرداری را تشریح کرد.

۰۹ مرداد ۱۴۰۱

به گزارش ایستار،  مجید کهنوجی در گفتگوی رادیویی با اشاره به وقوع سیلاب و آبگرفتگی معابر در سطح شهر، اظهار کرد: رودخانه شور از ارتفاعات مشرف بر معدن مس، سرچشمه می گیرد و به سمت رفسنجان و کمربندی یزد ختم می شود.

شهردار رفسنجان تصریح کرد: سد سرچشمه با ظرفیت ۱۵ میلیون مترمکعب ذخیره آب، در روز اول بارندگی پر شد و مشکلی برای شهروندان در شهرک یادگار امام و سپاه ایجاد نکرد.

وی با اشاره به اینکه رودخانه صادق آباد از ارتفاعات سرچشمه نشأت می گیرد و مشکل آبگرفتگی معابر هم به واسطه طغیان این رودخانه بود، تصریح کرد: در پی بارندگی اخیر، حجم زیادی از آب این رودخانه به سمت میدان امام حسین (ع) سراریز و به طرف شهرک جهاد روانه گردید.

مهندس کهنوجی افزود: از آنجاییکه برای این مسیر پیش بینی لازم از قبل شده بود، به همت عوامل و تیم های خدمات شهری شهرداری مسیر آب به سمت باغات پسته از میانه بلوار کوثر به سمت شهر و محله اسماعیل آباد کنترل و خارج گردید و خسارت زیادی به این محلات وارد نشد.

وی با اشاره به اینکه رودخانه گیودری از ارتفاعات سرچشمه و بردسیر نشأت می گیرد و با بارندگی، در مسیر آن مشکل خاصی نداشتیم، گفت: یک سری ساختمان هایی که بدون ضوابط فنی و مهندسی بر روی قنات در این مسیر ساخته شده بودند، تخریب گردید.

مهندس کهنوجی بیان کرد: چندین مغازه و منزل که دچار آبگرفتگی شده بودند، توسط عوامل شهرداری تخلیه آب شدند.

وی با اشاره به عملیات تخلیه زیرگذر میدان شهید سلیمانی توسط عوامل شهرداری، گفت: به علت قطعی برق، باران شدید و هم چنین خطرات احتمالی ناشی از برق گرفتگی، کار تخلیه به تعویق افتاد که در حال حاضر عملیات تخلیه آب زیر گذر در حال انجام است.

وی ضمن تقدیر و تشکر از موکب ها، هیات های مذهبی، ناحیه مقاومت سپاه و بسیج و عوامل ستاد بحران و همه کسانی که با آمادگی کامل با شهرداری همکاری کردند از تنظیف خیابان های سطح شهر بعد از فروکش کردن سامانه بارشی خبر داد.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − 13 =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.