منو

عادی شدن شرایط بر شیوع بیماری کرونا دامن زده است/بستری 201 بیمار کرونایی در کرمان

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: عادی شدن شرایط برای مردم و خسته شدن از وضعیت موجود بر شیوع بیماری دامن زده است که می‎طلبد، رسانه‎ها با ورود به این جریان کنترل بیماری را در دست بگیریم.

۰۷ تیر ۱۳۹۹

به گزارشایستار به نقل از کرمان، مهدی شفیعی بعد از ظهر امروز در نشست خبری مجازی با تشریح جزئیات آخرین وضعیت کرونا در استان کرمان با ابراز نگرانی نسبت به افزایش تعداد مبتلایان بستری اظهار داشت: طی روز گذشته از نمونه آزمایش در سطح آزمایشگاه‌های استان 23 مورد جدید را شناسایی کردیم، 21 مورد مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان و دو مورد رفسنجان بوده و در حوزه‎های دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، بم و سیرجان گزارشی ارائه نشده است و در مجموع 201 بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

وی روزانه حدود 300 تا 400 نمونه‎گیری در سطح استان انجام می‎شود، بیان داشت: بیشتر افراد به دلیل شرکت در مراسم‎های ختم و عروسی، سفر به استان‎های مبتلا و یا پذیرفتن مهمان از این استان‎ها مبتلا شده‎اند و عدم رعایت فاصله‎‎گذاری فیزیکی، شست‎و‎شوی دست‎ها و حضور در تجمع‎ها و مراکز دارای ازدحام بر این موارد دامن زده است.

شفیعی تصریح کرد: بحث محدودیت‎های ترافیکی و قرنطینه‎ای در اختیار ستاد ملی است که هفته گذشته رئیس جمهور اعلام کردند در استان‎هایی که پرخطر هستند، ستاد استانی و یا شهرستانی می‎تواند، تصمیم‎های لازم را اخذ کند بر همین اساس احتمال دارد، فردا در ستاد استانی تصمیم‎هایی در این زمینه گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه حال عمومی استاندار کرمان و معاون وی خوب بوده و اکنون در ایزوله خانگی قرار دارند، افزود: در موارد سرپایی مراجعه اطفال را نیز داریم که یا بسیار کم علامت هستند و یا علائم خفیف دارند به همین دلیل نیاز به ایجاد بخش جداگانه اطفال هنوز احساس نشده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی‌درمانی کرمان ادامه داد: بحث آزمون‌های ملی که به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار می‎شود با ستاد ملی است بر همین اساس در مورد آزمون‎های دکترا در شرایطی که بسیاری از مناطق کشور قرمز نیست، نتیجه‎ای در کنترل اپیدمی ندارد، تنها باید در حوزه‎های آزمون تمهیدات لازم را بیندیشند تا طبق پروتکل‎های بهداشتی برگزار شود، اما در ستادهای استانی امتحانات داخلی آن بررسی می‎شود.

شفیعی ابتلای اکثر کادر درمانی کلینیک بعثت را شایعه خواند و خاطرنشان کرد: تنها یکی دو نفر از این افراد مبتلا شدند که آن هم به دلیل فعالیت آن‎ها نبوده است، هر چند حضور در این مراکز مستعد ابتلای به بیماری است با این حال تأکید ما همچنان بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

وی با بیان اینکه باید هنگام استفاده از ماسک بسیار مراقب برخورد دست با آن بود، اذعان داشت: فرهنگ استفاده صحیح از ماسک کاری بسیار ضروری است که باید نهادینه شود، با اینکه ماسک وسیله بسیار خوبی برای پیشگیری از بیماری محسوب می‎شود، اما در صورت عدم استفاده صحیح می‎تواند، خطرناک باشد.

شفیعی تأکید کرد: جابه‎جایی‎های زیاد جمعیتی در فصل تابستان با توجه به بیکاری بسیاری از مشاغل موجب شیوع بیشتر بیماری در سطح کشور می‎شود به همین دلیل مقرر شد که دادن اطلاعات جزئی از مناطق سفید چندان درست به نظر نمی‎رسد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان اظهار داشت: مقرر شده، دهیاری‎ها و شوراهای مناطق گردشگری و خوش آب و هوا تمهیداتی در مورد محدودیت ترددها بیندیشند، همچنین مهدکودک‎ها، مراکز آموزشی و … نیز باز می‎شوند و از 15 شهریور ماه دانشگاه‎ها و مدارس بازگشایی می‎شوند و تعطیلی پنجشنبه‎های آنها نیز کنسل شده است.

وی با اشاره به اینکه شرکت‎های دانش‎بنیان همچنان در حال تلاش برای تولید واکسن و داروی بیماری کرونا هستند، اما هنوز در هیچ جای دنیا دارویی تولید نشده است، بیان داشت: در مورد استخرهای شنا به هیچ وجه نمی‎توان، حتی پروتکلی برای آن نوشت چه برسد، بخواهیم، آنها را بازگشایی کنیم، بنابراین همچنان باید تعطیل باشند.

شفیعی با بیان اینکه بسیاری از موارد ابتلای کارکنان در ادارات اتفاق نمی‎افتند، تصریح کرد: نکته مهم این است که این افراد در نخستین فرصت به اداره خود اطلاع داده و در قرنطینه قرار بگیرند تا از شیوع آن جلوگیری کنند.

وی افزود: اکنون بیش از هر زمان دیگری به بمباران آموزشی و اطلاعاتی نسبت به مقابله با بیماری کرونا نیاز داریم، زیرا عادی شدن شرایط برای مردم و خسته شدن از وضعیت موجود بر شیوع بیماری دامن زده است که می‎طلبد، رسانه‎ها با ورود به این جریان کنترل بیماری را در دست بگیریم.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 2 =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.