منو

به همت مردم، مناطق سیل زده رفسنجان برای عزای حسینی مهیا می شود

نظافت رفسنجان در قالب پویش مردمی «جای پای یار» از پنج شنبه آغاز می شود و قرار است طی ۴۸ ساعت رفسنجان برای عزاداری در تاسوعا و عاشورا مهیا شود.

۱۳ مرداد ۱۴۰۱

به گزارش ایستار،حجت‌الاسلام اصغر عسکری ضمن تسلیت ایام شهادت اباعبدالله الحسین (ع) گفت: به دنبال سیلی که به صورت غافلگیرانه وارد رفسنجان شد و مناطق مختلف را خاک و گل و لای فرا گرفت و از آنجا که در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی هستیم، باید در یک پویش حسینی، جا پای قدم امام حسین (ع) و اصحاب باوفایش بگذاریم.

او افزود: در یک بسیج عمومی و پویش و حرکت همگانی در روز پنج شنبه و جمعه شهر را تمیز و برای برگزاری مراسم تاسوعا و عاشورا مهیا می‌کنیم.

امام جمعه رفسنجان تصریح کرد: در زمان جبهه و جنگ در شب‌های عملیات، معمولا این شعار داده می‌شد که رزمندگان اسلام تا کربلا رسیدن یک یاحسین دیگر و الآن باید بگویم: جوانان رفسنجانی برای برگزاری عزای امام حسین (ع) در تاسوعا و عاشورا با یک یا حسین در صحنه حضور پیدا کنید.

او خطاب به اهالی رفسنجان گفت: امیدوارم با امکانات عدیده راهسازی که تقریبا می‌توان گفت از سراسر کشور، از جمله شهر‌های کرمان، زرند، سیرجان و انار و از استان‌های شیراز، قزوین، آذربایجان، تهران، اصفهان، مشهد و یزد به رفسنجان گسیل شده است تا بتوانند به شما کمک کنند، بتوانیم شهر را تمیز کنیم.

حجت الاسلام عسکری بیان کرد: از افرادی که تانکر، سمپاش و تیغ‌های کدول و تراکتور دارند می‌خواهیم تا حضور پیدا کنند و با استفاده از آن ها بتوانیم شهر را تمیز و برای تاسوعا و عاشورا آماده کنیم.

به گفته او همچنین در نظر داریم شهر را سیاهپوش و برای عزاداری تاسوعا و عاشورا آماده کنیم.

امام جمعه شهرستان رفسنجان اظهار کرد: طی صحبت با مسئو لان شورای شهر و موکب خاتم الانبیا، مناسب‌ترین جا جلوی دفتر امام جمعه در زمین وسیعی که قرار دارد، تشخیص داده شد و قرار شد تراکتور‌ها و امکانات راهسازی آنجا جمع، مدیریت و در کوچه و خیابان‌ها توزیع شوند.

پویش مردمی «جای پای یار» از ساعت ۲۱ پنج شنبه از محل مصلای رفسنجان آغاز می‌شود.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 16 =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.