منو

پرسش های مهم این پل

در روز های بحرانی سیل، انتشار ویدیویی مشکوک و بحث انگیز، از وضعیت سوال برانگیز یک پل، زمینه ساز شایعات متعددی شد. پلی واقع در ابتدای جاده سرچشمه رو به روی شهرک جهاد که وضعیت ابهام آمیز آن تا به امروز محل طرح سوالات بسیاری در افکار عمومی شده است.

۱۸ مرداد ۱۴۰۱

تارنمای خبری ایستار// سیل بی سابقه رفسنجان و ورود آب ناشی از سیلاب به بخش هایی از شهر، خسارات قابل توجهی را به ساکنان این مناطق، به ویژه در دو منطقه شهرک فرهنگیان و بلوار امام علی تحمیل کرد و بخشی از خانه های مردم گرفتار سیلاب و آب به خانه ها نفوذ کرد.

در روز های بحرانی سیل، انتشار ویدیویی مشکوک و بحث انگیز، از وضعیت سوال برانگیز یک پل، زمینه ساز شایعات متعددی شد. پلی واقع در ابتدای جاده سرچشمه رو به روی شهرک جهاد که وضعیت ابهام آمیز آن تا به امروز محل طرح سوالات بسیاری در افکار عمومی شده است.

با توجه به قرارگیری این پل در محدوده خارج از شهر و توضیحات شهردار رفسنجان که بر طبق قانون، تنها مسئولیت مدیریت مسیل های داخل محدوده شهر را متوجه سازمان خود می‌دانست، قاعدتا مسئولیت مسیل خارج شهر و این پل با سازمان دیگری غیر از شهرداری است.

سوال مهم اول در مورد این پل آن است که با توجه به ساختار غیر عادی آن که از یک سمت دو دهنه و از سمت دیگر یک دهنه دارد چه سازمان و یا نهادی متولی احداث آن بوده است؟

نکته ضروری قابل توضیح آنکه این ساختار غیر معمول هم چون یک قیف آب ناشی از سیل را با سرعت بسیار بالا به سمت شهر(خیابان حجاب. بلوار امام علی و شهرک جهاد) روانه کرده است.

سوال مهم دوم آنکه کاربرد اصلی این پل چه بوده است؟ آیا طبق توضیحات داده شده، این پل توسط شرکت نفت برای انتقال لوله نفت ساخته شده و کاربردی برای هدایت آب رودخانه نداشته است و یا اینکه طبق شایعات این پلی برای انتقال آب بوده که توسط شرکت نفت مورد استفاده قرار گرفته است؟

اگر این پل صرفا برای انتقال خط لوله نفت احداث شده است و نقشی در هدایت روان آب ها نداشته پس چرا به شکل کامل و با استحکام مسدود نشده است؟ و اگر این پلی برای هدایت روان آب ها بود، شرکت نفت با چه مجوزی اقدام به انتقال خط لوله و مسدود سازی آن کرده است ؟

نکته بسیار مهم دیگر آنکه این پل با هر نیتی ساخته شده باشد می بایست تحت نظارت مستقیم شرکت آب منطقه ای کرمان بوده باشد.

شرکت آب منطقه ای کرمان که تا این لحظه در خصوص شبهات مرتبط با سیل رفسنجان سکوت کرده،می بایست در خصوص این پل که نقش اساسی در ورود سیلاب به شهر داشته است در مقام پاسخگویی قرار بگیرد .

علاوه بر نظارت کامل بر روند احداث و بهره برداری این پل، شرکت آب منطقه‌ای کرمان می بایست مسیل ما بعد آن را به گونه ای مدیریت می کرد که آب ناشی از سیلاب احتمالی به سمت رودخانه صادق آباد می رفت نه آنکه چون سیل اخیر به سمت شهر و محله های شهرک فرهنگیان و بلوار امام علی سرازیر می شد.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 1 =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.