منو

وزیر بهداشت: کاهش جمعیت در رفسنجان فاجعه است

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت تاکید کرد: جمعیت رفسنجان رو به کاهش میباشد که فاجعه است و اگر جمعیت رو به کاهش پیش رود هیچ فعالیتی در حوزه های مختلف از جمله ؛کشاورزی و صنعتی نمی توان انجام داد.

۲۱ مرداد ۱۴۰۱

به گزارش ایستار، بهرام عین اللهی عصر جمعه در نشست شورای اداری در محل فرمانداری رفسنجان بیان کرد: در این شهرستان نخستین ام آر آی کشور آورده و برای درمان بیماران به کار گرفته شد.

وی افزود: این دانشگاه دارای 210 عضو هیئت علمی؛ 5 دانشکده از جمله دانشکده پرستاری، بهداشت، داندانپزشکی و پیراپزشکی است و نیز دارای 9 مرکز تحقیقات پزشکی، 700 ظرفیت خوابگاهی، 484 تخت فعال بیمارستانی و 141 مرکز بهداشتی در سطح شهر و روستا است که این شاخص ها موجب ارتقاء سطح سلامت شده و از متوسط کشوری بالاتر است.

عین اللهی بیان کرد: امّا جمعیت رفسنجان رو به کاهش و فاجعه است؛ اگر جمعیت مان کم شود هیچ فعالیتی در هیچ حوزه ای اعم از کشاورزی و صنعتی نمی توان انجام داد.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری تأکید بر رشد جمعیت دارند لذا تمام مراکر بهداشتی رفسنجان باید مُبلّغ افزایش جمعیت باشند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: رفسنجان به دلیل حضور مردان بزرگ در لشکر ثارلله که در دفاع مقدس حماسه آفرینی کردند و نیزاز لحاظ اینکه شهری تاریخی است و نقش مهمی در انقلاب داشتند سرآمد است.

وی افزود: 43 سال از پیروزی انقلاب می گذرد و دشمن با تحریم ها و ایجاد مشکلات اقتصادی دنبال ممانعت از پیشرفت ایران است در حالی که ایران در برابر این ناملایمت ها و دشمنی ها مقاومت می کند.

عین اللهی ادامه داد: از نظر حوزه سلامت، قویترین نیروی متعهد و پزشکی متدین را داریم؛ اوایل انقلاب افراد بیمار برای درمان به خارج از کشور می رفتند در حال حاضر از خارج به ایران جهت درمان بیماری ها می آیند.

وی اظهار کرد: ایران کشوری است که به خوبی بیماری کرونا را کنترل کرد، 6 مرکز تولید واکسن در ایران ایجاد کردیم و نه تنها کمبود واکسن نداریم بلکه آماده صادرات واکسن هستیم بنابراین این قدرت ما را نشان می دهد.

عین اللهی خاطرنشان کرد: آمادگی داریم با جهش در صنایع دارویی بتوانیم در این زمینه صادرات انجام دهیم، طرح دارویار باعث شکوفایی صنعت تولید شد.

وی گفت: باید اتاق فکری در هر زمینه ای ایجاد کنیم و روش های یکنواخت را تغییر دهیم نباید ناامید باشیم و با انجام سیاستگذاری ها راهکارهای موثر را به کار گیریم تا موفق شویم.

 

 


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + هجده =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.