منو

رفسنجان محور انقلاب اسلامی در استان کرمان است

دبیر مرحله استانی ششمین جشنواره ملی «فانوس» در خصوص انتخاب شهر رفسنجان برای میزبانی از مرحله استانی این جشنواره، گفت: رفسنجان محور انقلاب اسلامی است و یکی از محورهای اصلی در حوزه دفاع مقدس در استان کرمان شهرستان رفسنجان است.

۲۷ مرداد ۱۴۰۱

ابوذر حسینی در آیین رونمایی از پوستر مرحله استانی ششمین جشنواره ملی «فانوس» اظهار کرد: هر مکان جغرافیایی را به یک نماد و نشان و یا محصول ارزشمند می شناسند و رفسنجان را باید به عارف شهید حاج علی محمدی‌پور شناخت.

دبیر جشنواره فانوس ادامه داد: نام رفسنجان را وقتی به زبان جاری می کنیم به یاد حماسه های شهدای دوران دفاع مقدس و فاتحان اروند می افتیم.

وی با گرامیداشت یاد شهیدان دوران دفاع مقدس در شهرستان رفسنجان، افزود: هنرمندان وظیفه سنگینی از این بابت دارند که به نسل آینده تصوری از رفسنجان دهند که تصویری از حماسه و ایثار و شهادت باشد.

وی دفاع مقدس را فصل مشترک همه سلیقه‌ها در میان هنرمندان خواند و ادامه داد: دفاع مقدس و یادآوری پیروی از شهدا نه زن و مرد می شناسد نه کوچک و بزرگ نه افراد سیاسی نه چپ و راست و این گنجینه مقدس باید ‌دست‌مایه تولیدات هنری قرار بگیرد.

دبیر مرحله استانی ششمین جشنواره ملی «فانوس» در خصوص انتخاب شهر رفسنجان برای میزبانی از مرحله استانی این جشنواره، گفت: رفسنجان محور انقلاب اسلامی است و یکی از محورهای اصلی در حوزه دفاع مقدس در استان کرمان شهرستان رفسنجان است.

حسینی با اشاره به بخش های لین رویداد، گفت: در برگزاری جشنواره فانوس فقط به یک همایش، تکریم و تجلیل بسنده نخواهیم کرد و برنامه داریم که در مهرماه و هفته منتهی به اختتامیه جشنواره، با همراهی شهرداری رفسنجان شاهد برگزاری رویدادهای آموزشی و تولیدی هنری با حضور هنرمندان برجسته استانی و کشوری باشیم.

دبیر مرحله استانی ششمین جشنواره ملی «فانوس» خاطرنشان کرد: برای الگوسازی این جشنواره، ابتکاری را صورت دادیم که برای نخستین بار در استان کرمان رخ می دهد و در آئین اختتامیه چهره فانوس سال ۱۴۰۱ را معرفی خواهیم کرد که می تواند یک شهید، جانباز، فرزند شهید، هنرمند، صنعتگر، کارگر، روحانی و … باشد.

حسینی ادامه داد: معرفی چهره فانوس سال ۱۴۰۱ با هدف تمرکز رسانه‌ای به این افراد، خط‌دهی به تولیدات، شاخص‌دهی به تولیدات هنری و الگوسازی و پرورش چهره‌های گمنام برای تولیدات هنری صورت می‌گیرد.

دبیر مرحله استانی ششمین جشنواره ملی «فانوس» خاطرنشان کرد: امیدوارم با همدلی مسئولین شهرستان، سال آینده میزبان جشنواره ملی فانوس در رفسنجان باشیم که با ظرفیت‌های معنوی و فرهنگی میزبان شایسته ای باشد.

حسینی در پایان گفت: امیدوارم برگزاری این جشنواره خط روشن و برکتی باشد که در اختتامیه شاهد حضور حداکثری هنرمندان باشیم و یقین دارم نام کرمان و کرمانی در اختتامیه جشنواره در ۲۴ آبان در اصفهان بلندآوازه خواهد شد.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − 1 =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.