منو

قالیباف: مردم از مسئولان انتظار کار صادقانه دارند

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که انتظار مردم از مسئولان انجام کار صادقانه بوده و مردم انتظار دارند که هم خوب کار کنیم و هم کار خوب انجام دهیم.

۰۸ تیر ۱۳۹۹

به گزارش ایستار به نقل از ایسنا، محمد باقر قالیباف در مراسم بهره‌برداری از بزرگ ترین مرکز داده منطقه غرب و شمال غرب بیان کرد: امروز همه مردم از مسئولان یک انتظار دارند و آن انجام کار صادقانه است. مردم انتظار دارند که هم خوب کار کنیم و هم کار خوب انجام دهیم تا بتوانیم مشکلات مردم را برطرف کنیم.

وی افزود: مردم ما قانع هستند اگر این حس در آن ها ایجاد شود که ما به درستی کارها را مدیریت می کنیم و تلاش خود را به کار گرفته ایم تا مشکلات را کنار زنیم و مردم نیز نتیجه این تلاش را در زندگی خود لمس کنند، از مسئولان راضی خواهند بود.

قالیباف در ادامه اظهار کرد: امروز مجموعه ای افتتاح می شود که می تواند در کمترین زمان بیشترین تاثیرگذاری را در جغرافیای کشور داشته و شفافیت و عدالت را به همراه داشته و بسیاری از مسائل اقتصادی را حل و فصل کند. حرف زدن از اقتصاد دیجیتال  امروز فرصت بزرگی است که عقب ماندگی گذشته خود را جبران کرده و با طی کردن راه کوتاهی به دستاوردهای بزرگی دست یابیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: اگر امروز غفلت کنیم فاصله ما از دنیا بیشتر شده و شاهد یک شکاف دیجیتالی با دنیا خواهیم بود. اگر غفلت کنیم خطر بزرگی ما را تهدید خواهد کرد. ما می توانیم با دو نگاه به جوانان کشور بنگریم. یکی جوانان تحصیل کرده که در حوزه اشتغال دچار مشکل بوده و باید به عنوان تهدید به آنها نگریست و دیگری جوانان تحصیل کرده آشنا به فضای اقتصاد دیجیتال که بزرگ ترین سرمایه کشور محسوب می شود. دنیا برای داشتن چنین منابع انسانی و ظرفیتی لحظه شماری می کند و ما جزء ۱۰ کشوری هستیم که چنین ظرفیت و منابع انسانی داریم و باید حداکثر استفاده را از آن کنیم.

قالیباف ادامه داد: ما در این مسیر در خدمت همه عزیزانی که چه در دولت چه در بخش خصوصی، چه در شرکت های بزرگ و کوچک و چه آن عزیزانی که در روستا می خواهند صنایع دستی خود را در حوزه اقتصادی به بازار جهانی عرضه کنند، هستیم.

وی افزود: پیش از آنکه به مجلس بیایم‌ شاید در سال ۲۰۰۲ که در نیروی انتظامی خدمت می کردم اهمیت این موضوع را که امروز شاهد آن هستیم به خوبی درک کردم و می توان دید که این موضوع چه در حوزه مدیریت، چه در حوزه های سلامت در امر سرعت و کوچک سازی و کارآمدسازی چه تاثیر عظیمی دارد.

قالیباف افزود: ما شاهد آثار پلتفرمی در حوزه صدور مواردی مانند گواهینامه و گذرنامه از سوی خدمات پلیس ۱۰+ بودیم که مردم می توانند با یک تماس تلفنی اکنون خدمات دریافت کنند یا در شهرداری شاهد چنین خدماتی حتی در حوزه زیرساخت نیز بودیم. برای مثال در آن زمان تهران فقط ۷۰ کیلومتر فیبر نوری داشت ولی اکنون شهر تهران ۲۰۰۰ کیلومتر فیبر نوری دارد.

رئیس مجلس بیان کرد: همه شهرها نیز می توانند این مسیر را طی کنند. این موارد می تواند امروز آسیب های حوزه اقتصاد را حل و فصل کند. موضوعی که حائز اهمیت است این است که زمانی یک کار به موفقیت می رسد که همه با هم همدل و همزبان باشیم. این دو موضوع امر بسیار مهمی است. همه می دانیم که باید در حوزه رفتار و وظایفی که بر عهده داریم نسبت به موارد تابع بوده و احترام بگذاریم. اگرچه هر جا هم نظری داریم برای مثال نیازی به اصلاح در قوانین می بینیم یا شاهد خلأ قانونی هستیم حتما مجلس در خدمت خواهد بود.

رئیس مجلس عنوان کرد: در مجلس یازدهم اصل را بر این گذاشتیم که هر تصمیمی در مجلس با چهار رویکرد کلی همراه باشد. یعنی تصمیم ها مبتنی بر شفاف سازی، هوشمند سازی، مردمی سازی و کارآمدسازی باشد. هر چهار مولفه ای که اشاره کردم را می توان در همین امر فضای مجازی شاهد بود. می توانیم در این امر اصلاح، جلوگیری از فساد، بالا بردن سطح مدیریتی، اثرگذاری و اثربخشی را مورد نظر قرار دهیم. هنگامی که از اقتصاد مقاومتی صحبت می کنیم یعنی مردمی سازی، یعنی اقتصاد دیجیتالی، این لازمه این است که بتوانیم از بخش خصوصی تا دولت تا شورای عالی فضای مجازی که مسئولیت سیاست گذاری، پیگیری و نظارت را در این مجموعه دارد شاهد یک همدلی و دست به دست یکدیگر دادن در این مسیر باشیم.

وی همچنین اشاره کرد: در موضوع کرونا خیلی آسیب دیدیم. اگرچه کرونا در این عرصه فرصتی بزرگ ایجاد کرد. برای مثال همین که جلسه را اینگونه برگزار کردیم و خیلی از جلسات به همین شکل برگزار می شود. بحث آموزش در این شرایط نیز یکی از پلتفرم های مهم ما در موضوع کرونا است.

رییس مجلس گفت: در بحث خدمات آموزشی اپلیکیشن شاد باید موضوع عدالت آموزشی را هم در نظر داشته باشیم. چرا که بخش قابل توجهی از مردم ما در روستاها، حاشیه شهرها و در برخی موارد حتی در خود شهرها به تلفن همراه هوشمند دسترسی ندارند. در صورت دسترسی نیز به این تلفن هوشمند در حوزه خانواده در عرصه فضای مجازی باید موضوع صیانت را در نظر داشته باشیم.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + 19 =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.