منو

استاندار کرمان: بعضی ادارات به جای فرش قرمز برای سرمایه‌گذار سیم خاردار پهن می‌کنند

استاندار کرمان گفت: معطلی بین دستگاه‌ها برای اخذ استعلامات و مجوزها انگیزه‌ای برای سرمایه‌گذاری نمی‌گذارد و بعضی ادارات به جای پهن کردن فرش قرمز، برای سرمایه‌گذار سیم خاردار می‌کشند.

۲۹ مرداد ۱۴۰۱

به گزارش ایستار ، محمدمهدی فداکار صبح امروز در شورای راهبردی توسعه استان کرمان با بیان اینکه میز خدمت در دستگاه‌ها یک ضرورت است و همه دستگاه‌ها باید بر انجام آن همت داشته باشند تا مردم راهنمایی شوند، اظهار داشت: مدیریت دستگاه باید بر راهنمایی مردم و انجام امورات مردم در اسرع وقت اهتمام داشته باشد و این دغدغه را به همکاران خود انتقال دهند.

وی با اشاره به اینکه دستگاه‌ها تا جایی که امکان دارد، امورات را برون سپاری کنند و تاکنون هم تجربه در این زمینه موفق بوده است، گفت: معطلی مردم بین دستگاه‌ها برای اخذ استعلامات و مجوزها نارضایتی به‌دنبال دارد و انگیزه‌ای برای سرمایه‌گذاری نمی‌گذارد.

استاندار کرمان با بیان اینکه مدیران با همکاران خود جلسه بگذرانند و راهکارهای اینکه چگونه کارهای مردم سریع‌تر انجام شود را بررسی کنند و اجازه ندهند کارها زمانبر شود، افزود: بعضی ادارات به جای اینکه فرش قرمز برای سرمایه‌گذار پهن کنند سیم خاردار می‌کشند.

وی با اشاره به اینکه فرآیند اخذ مجوزات و استعلامات باید کاهش داده شود و اولویت تمام دستگاه‌ها باید پنجره واحد اقتصادی باشد، بیان کرد: وقتی می‌شود و می‌توانیم کمک کنیم چرا مردم باید معطل شوند.

فداکار با بیان اینکه وب سایت‌های دستگاه‌ها باید به‌روز رسانی شود، ادامه داد: بعضاً دیده شده مسئولان و معاونان ادارات تغییر پیدا کرده اما هنوز عکس و مشخصات مدیران قبلی بر روی سایت است.

وی با اشاره به اینکه فلسفه مدیریت در نظام اسلامی نوکری برای مردم است و باید باور داشته باشید که در پیشگاه خداوند باید جوابگو باشید، افزود: تا جایی که امکان دارد خدمات الکترونیکی شود تا از مراجعه حضوری مردم جلوگیری شود و این خدمات سرعت کار را هم بالا می‌برد.

استاندار کرمان با بیان اینکه اگر عزمی بر خدمتگزاری به مردم باشد حتماً کارها انجام می‌شود، گفت: الکترونیکی کردن خدمات زمینه فساد در ادارات را نیز از بین می‌برد.

جعفر رودری رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه عملکرد دستگاه‌ها در جشنواره شهید رجایی بررسی و دستگاه‌های برتر معرفی می‌شوند، اظهار داشت: استانداران موظف شدند هر سه ماه یکبار شورای راهبری و توسعه استان را تشکیل بدهند.

وی با اشاره به اینکه مهمترین برنامه‌های شورای راهبردی اصلاح برنامه‌ها و رویه‌های بین دستگاهی است، گفت: عدم کارایی لازم فرآیندها در درون دستگاه‌ها و یا بین دستگاه‌ها مهمترین دلیل ناکارآمدی در کشور است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان با بیان اینکه بهبود فضای کسب و کار از ضرورت‌های استان است که در شورای راهبری پیگیری می‌شود، افزود: برنامه‌ریزی برای پیشگیری از فساد اداری را نیز در شورای راهبری استان پیگیری می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه دستگاه‌ها باید تلاش کنند تا مراجعه حضوری مردم را کم کنند و خدمات را به‌صورت غیرحضوری و الکترونیکی ارائه بدهند، بیان کرد: متاسفانه ارباب رجوع نامه بر بین دستگاه‌های اداری شده و این مسئله عدم رضایت مردم را به دنبال دارد.

رودری ادامه داد: به‌عنوان مثال با اقدامات انجام شده و همکاری بین دستگاهی استعلام زمان فوت که مراجعه کننده زیاد داشت، بسیار کاهش یافته و باعث رضایتمندی شده است.

وی افزود: در سال گذشته 32 درصد هدف گذاری در راستای عملکرد اجرای برنامه‌های اصلاح نظام اداری استان در بخش میز خدمت حضوری محقق شد همچنین 89 درصد در حوزه میز خدمت نیمه حضوری، 92 درصد در بخش میز خدمت کاملاً الکترونیک و در اصلاح فرایندها و اصلاح رویه های سطح استان 55 درصد و 67.6 درصد اهداف استاندارد سازی وب سایت‌های دستگاه های استان تحقق یافته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان ادامه داد: دستگاه‌ها برای ارائه خدمت 305 قلم اطلاعاتی از یکدیگر استعلام می‌گیرند و در سال گذشته بیش از 450 هزار استعلام بین 31 دستگاه اجرایی استان انجام شده است.

وی بیان کرد: در سال گذشته که 24 درصد از کل استعلامات از اداره کل مالیاتی بوده لذا این اداره کل به عنوان بیشترین استعلام شونده است و ثبت اسناد و پزشک قانونی در رتبه‌های بعدی قرار دارند و سیستم قضایی بیشترین استعلامات را از دستگاه‌ها داشته است.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + 3 =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.