منو

رئیس دانشگاه پیام‌ نور :تشکل های دانشجویی پیام نور تقویت خواهند شد

الهام صادقی راد رییس جدید پیام نور رفسنجان اذعان‌کرد:در آینده تشکل های دانشجویی دانشگاه پیام نور تقویت خواهند شد

۰۶ شهریور ۱۴۰۱

به گزارش ایستار ، روح الله خلیلی نژاد روز یکشنبه در آئین معرفی رییس جدید دانشگاه پیام نور واحد رفسنجان اظهار کرد: چهار مطالبه جدی برای دانشگاه های پیام نور در رفسنجان و کشکوئیه را به طور جدی پیگیری می کنیم اینکه مجوز تدریس رشته هایی در مقطع کارشناسی ارشد در این واحدها را دریافت خواهیم کرد و دیگر اینکه با کمرنگ شدن بحران کرونا کلاس های حضوری دانشجویان با انسجام خوبی برگزار خواهد شد.

وی افزود: همچنین سعی داریم واحد پیام نور کشکوئیه از توابع رفسنجان از گروه دانشگاه های تجمیعی خارج شود و به فعالیت دانشجوپذیری و نخبه پروری ادامه دهد.

دکتر خلیلی نژاد عنوان کرد: اموالی که مربوط به این واحد در کشکوئیه ( اعم از سیستم های کامپیوتری، میز و صندلی و غیره ) است و به دانشگاه پیام نور رفسنجان انتقال یافته از رییس جدید پیام نور رفسنجان می خواهیم کلیه این اموال را به مدّت 72 ساعت به واحد کشکوئیه برگرداند تا در روند دانشجوپذیری، تدریس و آموزش این مرکز خللی ایجاد نشود.

وی ادامه داد: مرکز پیام نور رفسنجان تفاهم نامه هایی در حوزه دانش بنیان با دانشگاه های مادر یعنی دانشگاه های ولیعصر(عج)، آزاد و غیره منعقد کند تا با مراکز رشد دانشگاه ها زمینه ارتقاء و بهره وری افزایش یابد.

دکتر خلیلی نژاد تصریح کرد: این دانشگاه تعامل خوبی با سازمان های فرهنگی داشته باشد و نیز تبیین مکتب شهید سلیمانی را در دستور کار قرار دهد؛ ضمن اینکه همه دانشگاه های پیام نور می توانند در این راستا از ظرفیت و پتانسیل اردوهای راهیان مقاومت شهید حاج قاسم سلیمانی استفاده و دانشجویان را برای زیارت قبور شهدا و کسب معنویت از محضر شهدای مقاومت به کرمان اعزام کنند.

وی خاطرنشان کرد: سالن و امکانات ورزشی در دانشگاه پیام نور رفسنجان از استانداردهای ملی برخوردارند و بازی های لیگ برتری و مسابقات کشوری در این سالن ها انجام می شود علاوه بر آن شرکت مس هم قول مساعد در رابطه با احداث زمین چمن در این دانشگاه را داده است.

معاون اجرایی دانشگاه پیام نور استان کرمان گفت: ایجاد استخر شنای ورزشی در این واحد مرکزی در دستور کار است و باید پیگیری شود.

وی با اشاره به اینکه امکانات واحدهای پیام نور متعلق به مردم است و در سیل اخیر تمامی این امکانات در اختیار سیلزدگان قرار گرفت تا کمی از آلام آن ها تسکین یابد.

این مسئول گفت: 80 درصد از دانشجویان دانشگاه پیام نور در رفسنجان بانوان تشکیل می دهند و سعی داریم جایگاه بانوان در دستگاه های اجرایی پررنگ باشد و انتخاب و نقش آفرینی بانوان در جامعه می تواند به تداوم انقلاب اسلامی کمک کند.

خلیلی با اشاره به وجود 500 واحد پیام نور در سراسر کشور اظهار کرد: از این تعداد 28 واحد از واحد در استان کرمان با 190 رشته در مقاطع کارشناسی وتحصیلات تکمیلی فعالیت دارند و دانشجو تربیت می کنند.

حجت الاسلام سید محمود حسینی امام جمعه موقت رفسنجان هم در این آیین اظهار کرد: وسیله مهم در میان اهل علم تنها فراگرفتن‌ علم نیست بلکه مهمتر این است که مردم از آن علم و دانش مستفیذ و بهره مند شوند.

وی با اشاره به اینکه کتابت در کنار تحقق عینی علم مهم است افزود: علامه مجلسی یکی از علمای‌ برجسته ایران دارای آثار کتابت زیادی است که از جمله بحارالانوار با ۱۱۰ جلد کتاب از آثار این علامه ربانی است.

حجت الاسلام حسینی نسب بیان کرد: همچنین در کنار تحقق عینی علم باید نخبه پروری و نیز تقوای الهی در راس امور عالمان باشد.

الهام صادقی راد رییس جدید پیام نور رفسنجان هم طی سخنانی اهداف آینده خود در این دانشگاه را حول محور تقویت تشکل های دانشجویی عنوان کرد و گفت: یکی از نیازهای اساسی این واحد آموزشی اخذ مجوز تدریس در رشته حقوق در مقطع کارشناسی ارشد است.

احسان مهرابی رییس سابق دانشگاه پیام نور رفسنجان هم در سخنانی اظهار داشت: برای اخذ مجوز تدریس تعدادی رشته در مقطع کارشناسی ارشد در این واحد آموزشی درخواست دادیم که امیدواریم در راستای پرورش نخبگان این امر محقق شود.

در پایان از زحمات احسان مهرابی تقدیر و الهام صادقی راد به عنوان رییس دانشگاه پیام‌نور رفسنجان منصوب شد.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + هشت =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.