منو

جزییات جدید از قاتل چهار ایرانی و شش تبعه افغانستانی در شهر بهرمان

ایمان شهسواری دادستان رفسنجان در خصوص آخرین وضعیت پرونده قضایی قتل چهار ایرانی و شش تبعه افغانستانی در بهرمان گفت: هم اکنون متهم در زندان بسر می برد، اظهارات و شکایات اولیای دم در حال اخذ شدن است و پس از طی مراحل قضایی، پرونده متهم به دادگاه برای رسیدگی به حکم ارسال خواهد شد.

۰۹ شهریور ۱۴۰۱

به گزارش ایستار, دادستان رفسنجان در جمع خبرنگاران رفسنجان عنوان کرد: امنیت و آرامش روانی مردم جامعه، مقوله ای نیست که حکومت و حاکمیت با آن تعارف داشته باشد و قاطعانه و محکم با هرگونه اقداماتی که موجب سلب امنیت و احساس ناامنی برای مردم شود، برخورد خواهد شد.

وی افزود: در رفسنجان در هر موردی که اراذل و اوباش اقدام کردند و موجب ناامنی شدند به صورت قاطعانه و محکم برخورد شده است.

ایمان شهسواری دادستان رفسنجان در خصوص آخرین وضعیت پرونده قضایی قتل چهار ایرانی و شش تبعه افغانستانی در بهرمان گفت: هم اکنون متهم در زندان بسر می برد، اظهارات و شکایات اولیای دم در حال اخذ شدن است و پس از طی مراحل قضایی، پرونده متهم به دادگاه برای رسیدگی به حکم ارسال خواهد شد.

وی افزود: متهم سابقه اقدامات شرورانه حتی نسبت به خانواده خود را هم داشته است و بدلیل اقدامات مشابه مدتی را در زندان افغانستان به سر برده و سپس به صورت غیرقانونی وارد ایران شده است.

شهسواری با بیان اینکه از طرف ریاست قوه قضاییه و دادستان کل کشور برخورد با متهمان در حوزه های مختلف انجام می شود؛ افزود: در رفسنجان در هر موردی که اراذل و اوباش اقدام کردند و موجب ناامنی شدند به صورت قاطعانه و محکم برخورد شده است.

دادستان رفسنجان درمورد اقدامات ضدامنیتی دو نفر از اراذل و اوباش در سطح شهر بیان کرد: بلافاصله همان روز یک نفر از متهمان دستگیر شد و نفر دوم نیز روز بعد دستگیر و متهمان به محل وقوع جرم برای بازسازی صحنه منتقل شدند و الان هم در زندان هستند. دستگاه قضایی هیچگونه مسامحه ای با برهم زنندگان امنیت مردم ندارد و با هرگونه اقدامی که آرامش روانی جامعه را مختل کند با اشد وجه برخورد خواهد کرد و در این زمینه فرقی بین اتباع و ایرانی وجود ندارد.

وی در خصوص اقداماتی که اراذل و اوباش در سطح شهر راه می‌اندازند افزود: برخورد در خصوص ایجاد ناامنی و وحشت نه تنها در رفسنجان بلکه در کل کشور کاملاً قاطعانه و محکم است و در همه جای دنیا اینگونه است. هرگونه پیشرفت شهری و هرگونه آسایش و زندگی آسوده برای مردم نیازمند امنیت است. امنیت مقوله ای نیست که حکومت و حاکمیت با آن تعارف داشته باشد و قاطعانه و محکم با هرگونه اقداماتی که موجب سلب امنیت و احساس ناامنی برای مردم شود، چه مجموعه قضایی و چه مجموعه نظامی انتظامی و اطلاعاتی با آن با قاطعیت برخورد می‌کنند.

دادستان رفسنجان با اشاره به روند اجرای قانونی در نتیجه پرونده‌ی قتل بهرمان ایراد کرد: پرونده ها یک روند قانونی دارند و قسمتی زمان‌بر است. اما تلاش ما این است که در اسرع وقت پرونده تشکیل و به دادگاه ارسال و حکم صادر شود.

وی ادامه داد: یکی از مشکلاتی که در این پرونده است این است که شش نفر از اتباع افغانستانی قسمتی از خانواده هایشان در افغانستان هستند و موقعیت افغانستان از نظر حاکمیت متزلزل است احتمال دارد که رسیدگی را به تاخیر بیندازد اما تلاش ما این است که با سرعت این کار انجام شود.

شهسواری گفت: یکی از کارهایی که برای تسریع در روند پرونده قتل بهرمان انجام داده‌ایم؛ با توجه به بُعد مسافت 100 کیلومتری، هماهنگ شده که بازپرس ویژه قتل در بهرمان اظهارات اولیاء دم را بگیرد که با سرعت روند رسیدگی به پایان برسد.

دادستان رفسنجان در پایان در خصوص واکنش دستگاه قضا به متعرضین به چند تن از اتباع افغانستانی بی‌گناه در جریان حادثه بهرمان، اظهار کرد: تعدادی از اراذل و اوباش در این خصوص اقداماتی انجام دادند و به افراد بیگناه آسیب هایی وارد شد که تشکیل پرونده انجام شد. قسمتی از آنها در بخش دادگاه صفاییه بود که پرونده در حال بررسی می باشد و حکم قاطعانه صادر خواهد شد.

دستگاه قضایی خود را موظف می داند تا از حقوق همه مردم در چارچوب قانون دفاع کند و با هرگونه تعرض به حقوق افراد و صدمه زدن به بیگناهان با جدیت و قاطعیت برخورد نماید لذا می بایست همه مردم در چارچوب قانون اقدام نمایند.

 


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 2 =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.