منو

مدیرعامل فرودگاه‌های کشور: نیازمند ۵۵۰ فروند هواپیما در کشور هستیم

مدیرعامل فرودگاه‌های کشور از نیاز فرودگاه های کشور به ۵۵۰ فروند هواپیما خبر داد.

۱۴ شهریور ۱۴۰۱

به گزارش ایستار، حمیدرضا سیدی پیش از ظهر دوشنبه در آئین تکریم و معارفه مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمان اظهار کرد: تمام توانمان را برای توسعه پنج فرودگاه موجود در استان کرمان به کار خواهیم گرفت اما باید توجه داشت که ۵۵ فرودگاه دیگر هم در کشور داریم که باید رونق و توسعه تمامی آنها را در نظر گرفت.

وی با اشاره به تأمین بیش از ۸۰ درصد هزینه‌های فرودگاه‌های استان کرمان از محل اعتبارات محلی اظهار کرد: در این خصوص کرمان در مقایسه با استان‌هایی که ۱۰۰ درصد هزینه‌های فرودگاه‌هایشان از محل اعتبارات ملی تأمین شده است، حق بیشتری دارد.

سیدی گفت: ظرفیت فرودگاه‌های استان کرمان بیشتر آن چیزی است که اکنون در حال استفاده است؛ چنانچه پروازهای منظم به فرودگاه‌های جیرفت، رفسنجان و سیرجان انجام شود شمار مسافران به حدود ۲ میلیون نفر خواهد رسید این در حالیست که در حال حاضر این فرودگاه‌ها حدود ۷۰۰ هزار مسافر دارند.

وی از تدوین طرح جامع تمامی فرودگاه‌های استان کرمان خبر داد و افزود: برخی از این طرح‌ها باید بازبینی شوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تعریف ۹۶ پروژه ضروری برای فرودگاه‌های کشور یادآور شد: برخی فرودگاه‌ها کشور از جمله باند فرودگاه سیرجان سال‌ها پیش ساخته شده‌اند که باید بازسازی و اصلاح شوند.

سیدی از «مهرآباد» به عنوان فرسوده‌ترین فرودگاه کشور یاد کرد و افزود: تا پایان دولت سیزدهم ترمینال ۱۰۰ هزار متری برای این فرودگاه ساخته خواهد شد.

وی در خصوص فرودگاه بین المللی آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: در زمینه تخریب ترمینال این فرودگاه بی تدبیری شد چرا که اسکلت محکم آن قابل احیا بود و نیاز نبود که تخریب شود.

وی گفت: نیازمند ۵۵۰ فروند هواپیما برای ۵۳ فرودگاه تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها و ۱۰ فرودگاه مناطق آزاد و نفتی در کشور هستیم.

در این آئین ضمن تجلیل از خدمات «علی قاسم‌زاده» مدیرکل سابق فرودگاه‌های استان کرمان «علی جزینی‌زاده» به عنوان مدیرکل جدید فرودگاه‌های استان کرمان معرفی شد.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 2 =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.