منو

مدیرکل آموزش و پرورش کرمان: مدارس دولتی مجاز به دریافت شهریه نیستند/ تخلفات را گزارش کنید

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه هیچ اجباری در زمینه پرداخت شهریه در مدارس دولتی نباید وجود داشته باشد، گفت: والدین تخلفات را گزارش کنند.

۱۴ شهریور ۱۴۰۱

به گزارش ایستار ،رضا رضایی در جمع خبر نگاران اظهار کرد: مدارس غیردولتی یک شهریه مصوب دارند که هر ساله بر مبنای پارامترهای موجود از سوی وزارت آموزش و پرورش برای همه مدارس در سراسر کشور شهریه اعلام می‌شود.

وی ادامه داد: بیشترین میزان افزایش شهریه امسال نسبت به سال قبل ۳۷ درصد است و اگر مدرسه‌ای بیشتر از این درصد شهریه اخذ کند، والدین می‌توانند به اداره مشارکت‌ها مردمی در اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان یا نواحی یک و دو یا ادارات آموزش و پرورش در سراسر استان مراجعه کرده و موارد را برای بررسی گزارش دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان بیان کرد: مبلغ شهریه ثابت و متغیر مدارس غیردولتی باید در دفتر مدرسه در معرض دید اولیای دانش آموزان قرار داشته باشد.

رضایی در خصوص مدارس دولتی هم عنوان کرد: هیچ اجباری در زمینه پرداخت شهریه در مدارس دولتی نباید وجود داشته باشد و در صورت مشاهده تذکرات لازم به مدیر مدرسه داده می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان اظهار کرد: تمام تلاشمان بر این است که برای آغاز سال تحصیلی جدید شهریه منصفانه‌ای برای مدارس غیردولتی تعریف شود و به هیچ عنوان بیش از آن شهریه‌ای گرفته نشود.

وی گفت: هیئت امنا در مدرسه هیئت امنایی مصوب می‌کند که برای امورات مدرسه اولیای توانمند مشارکت کنند. در مدارس عادی هم شهریه و وجهی را دریافت نمی‌کنند اما برخی والدین به مدرسه کمک می‌کنند.

رضایی در خصوص تغذیه رایگان در مناطق کم برخوردار هم گفت: امسال قرار است در مناطق محروم تغذیه رایگان در بین دانش آموزان به ویژه دوره ابتدایی توزیع شود. این مساله باید توسط وزراتخانه به ما ابلاغ شود


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار − سه =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.