منو

مدیر امور سهام و مجامع شرکت ملی مس: شرکت ملی مس ملزم به رعایت قوانین و مقررات سازمان بورس است

مدیرامور سهام شرکت مس در خصوص اخبار منتشر شده مبنی بر انتقال نقدینگی از استان‌ها به تهران جهت شفاف سازی اذهان عمومی تأکید کرد: این شرکت به دلیل ماهیت بورسی که دارد ملزم به رعایت قوانین و مقررات سازمان بورس و انجام تکالیف قانونی خود در موعد مقرر است.

۰۴ آبان ۱۴۰۱

به گزارش ایستار، عبدالرضا برهانی نژاد ادامه داد: در سال جاری بر اساس الزامات سازمان بورس مقرر گردید کلیه سود سهامداران از طریق سجام و در یک نوبت الی دو نوبت به سهامداران اعم از حقیقی و حقوقی پرداخت گردد؛ این الزام بورس و مصوبه مجمع عمومی عادی سالیانه مورخ 29/04/1401 باعث شده تا به میزان 28 هزار میلیارد تومان از وجه نقد شرکت جهت پرداخت سود سهامداران از حساب‌های شرکت خارج شود.

برهانی نژاد با بیان این که تاکید میکنیم این پول دارایی سهامداران بوده و شرکت موظف است بر اساس قانون تجارت در مهلت قانونی به سهامداران پرداخت نماید افزود: بنابراین شرکت مجبور گردید مبالغ مورد نیاز برای پرداخت سود سهامداران را از بانک‌هایی که شرکت مس در استان‌های تهران،کرمان و آذربایجان شرقی به صورت اوراق و سپرده‌های بانکی داشته خارج نماید و به حساب شرکت سپرده‌گذاری مرکزی برای انتقال به حساب سجامی سهامداران واریز نماید.

مدیرامور سهام شرکت ملی مس ایران تصریح کرد:  بر اساس برنامه زمانبندی پرداخت سود سهام اعلام شده توسط شرکت ملی صنایع مس ایران در سامانه کدال، پرداخت سود به سهامداران حقیقی در تاریخ 26/05/1401 و به سهامداران حقوقی در تاریخ 04/08/1401 برنامه‌ریزی شده بود.

وی افزود: درهمین راستا شرکت ضمن پرداخت به موقع سود سهامداران حقیقی برای تامین نقدینگی جهت پرداخت سود سهام سهامداران حقوقی به مبلغ بیش از 25 هزار میلیارد تومان نسبت به آزاد سازی اوراق و سپرده‌های بانکی اقدام نموده که دقیقا در راستای انجام تکالیف قانونی شرکت بوده است.
برهانی نژاد گفت: شرکت ملی صنایع مس ایران برای توسعه پایدار و حضور در فضای رقابتی بین المللی نیاز به مبرم به انجام پروژه‌های توسعه محور در راستای افزایش سطح تولید دارد.

وی با بیان این که در همین راستا در سال های اخیر در چند مرحله نسبت به افزایش حجم سرمایه گذاری از محل افزایش سرمایه با توجه به محدودیت های تامین مالی اقدام نموده است، اظهار کرد: در 5 سال اخیر سرمایه شرکت از 6 هزار میلیارد تومان به 40 هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

مدیرامور سهام شرکت ملی مس ایران در این رابطه توضیح داد: شرکت به این نتیجه رسیده بهترین روش تامین مالی استفاده  ابزار افزایش سرمایه از محل سود انباشته می باشد که مانع خروج نقدینگی شرکت می باشد؛ بنابراین با تصمیم مجمع و توزیع سود در سال 1401 منابع نقدی که در شرکت نزذ بانکها سپرده شده بود به جای سرمایه‌گذاری در شرکت به سهامداران پرداخت خواهد شد .

برهانی نژاد اظهار کرد: در سال های قبل الزامی برای پرداخت سود سهامداران حقوقی از طریق سایت سجام نبود لذا شرکت با برنامه‌ریزی و مدیریت نقدینگی سود سهامداران عمده را در چند قسط پرداخت کرده است لیکن به دلایلی که توضیح داده شد شرکت مجبور به پرداخت یکباره سود سهامداران گردید.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − 15 =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.