منو

با حضور رئیس جمهور در مراسم گرامیداشت روز ملی صادرات؛ شرکت ملی مس صادر کننده برتر شد

با حضور آیت‌الله رئیسی در مراسم روز ملی صادرات از شرکت ملی صنایع مس ایران به عنوان صادر کننده نمونه ملی سال 1401 تقدیر شد.

۰۴ آبان ۱۴۰۱

به گزارش ایستار، آیین بیست و ششمین روز ملی صادرات با حضور آیت الله رئیسی رئیس جمهور، سیدرضا فاطمی امین وزیر صمت، علیرضا پیمان پاک معاون وزیر صمت و رئیس سازمان توسعه تجارت، محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهور، صادرکنندگان برتر 1401 و سایر مسئولان صبح شنبه 30 مهر ماه در سالن اجلاس سران برگزار شد. رئیس جمهور در بیست وششمین مراسم روزملی صادرات به 5 صادرکننده برترکشوری لوح  تقدیر اهدا کردند.

 

صادرکنندگان افسران و سربازان جنگ تحریمی علیه کشور هستند


رئیس جمهور در این مراسم از همه دست‌اندرکاران به ویژه صادرکنندگان که در عرصه صادرات افتخارات بزرگی برای کشور آفریدند و با وجود تحریم‌ها و تهدیدها باعث رشد صادرات کشور شدند، قدردانی کرد و گفت: رشد 40 درصدی صادرات در سال گذشته و رشد 13 درصدی صادرات غیرنفتی در سال جاری نشان از عزم صادرکنندگان و فعالان اقتصادی است.

وی با تاکید بر اینکه ملت ایران همانگونه که در جنگ تحمیلی سرافراز شد، در جنگ تحریمی نیز با میدان‌داری فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان پیروز و سرافراز خواهد شد، تصریح کرد: افسران جنگ تحریمی تولیدکنندگان و صادرکنندگان هستند که باید برای پیروزی در این نبرد تلاش کنند.

رئیس جمهور با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: امسال تمام تلاش ما باید در جهت رشد تولید، به ویژه تولید دانش‌بنیان و فناوری‌پایه باشد. دانشگاه باید در کنار صنعت، معدن، کشاورزی و سایر عرصه‌های تولید قرار گیرد. اگر بازار، اقتصاد و تولید ما دانش‌پایه و فناوری‌پایه شد، شاهد رشد ارزش افزوده، افزایش تولید، رشد اشتغال و رفع بیکاری و تولید کالاهای نام‌آور در منطقه و جهان خواهیم بود.

تراز تجاری کشور سال 1402 مثبت می‌شود


در بخش دیگری از این مراسم ملی «سیدرضا فاطمی امین»  وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به روند رو به رشد صادرات در مقابل واردات و کاهش اختلاف این دو، گفت: با ادامه روند فعلی سال آینده تراز تجاری کشور مثبت می شود.

وی با اشاره به اینکه حضور شخص رئیس جمهور نشان دهنده اولویت صادرات برای کشور است گفت: صادرات برای مثبت شدن تراز تجاری کشور بسیار اهمیت دارد.

وزیر صمت تاکید کرد: واردات سال گذشته 52 میلیارد و صادرات غیرنفتی 47 میلیارد دلار بود و امسال در 6 ماه ابتدایی این اختلاف به 2 میلیارد دلار رسید و بزودی برای سال آینده این اختلاف از وضعیت منفی خارج و مثبت خواهد شد.

 

شرکت ملی مس صادر کننده برتر شد

به گزارش ایستار، در ادامه این مراسم شرکت ملی صنایع مس ایران به عنوان صادر کننده نمونه ملی سال 1401 معرفی و موفق به دریافت لوح  و مدال گردید.

شرکت ملی صنایع مس ایران تاکنون توانسته با توجه به اقدامات و عملکرد ارزشمند و اثرگذار در حوزه صادرات و در راستای تحقق شعار امسال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین و منویات مقام معظم رهبری مبنی بر توسعه تولید، صادرات و حمایت از دانش بنیان برای پنجمین بار به عنوان صادر کننده نمونه کشوری معرفی گردد.

بر اساس این گزارش، رقم صادراتی شرکت ملی مس طبق پروانه های صادراتی گمرک 1 میلیارد و 550 میلیون   دلار به ثبت رسیده است.

امسال از میان 612 شرکت که در 76 گروه کالا و خدمات به رقابت پرداختند، 57 صادرکننده برتر انتخاب و در این مراسم مورد تقدیر قرار گرفتند.
در روند انتخاب صادرکننده نمونه 1401شاخص های مختلفی از جمله «سنجش تولید و سرمایه گذاری مشترک با طرف های خارجی»، «عمق دانش بنیانی»، «فعالیت در مناطق محروم و کم برخوردار»،«میزان اشتغالزایی»، «میزان نفوذ در بازارهای هدف»، «سطح پیچیدگی محصول و ارزش افزوده»، «عضویت در تشکل های تخصصی صادراتی»، «ثبت برند بین المللی»، استفاده از نیروی انسانی، مصالح و تجهیزات داخلی در پروژه های خارج  از کشور» مد نظر قرارگرفته است.

در این مراسم حسین تقدسی معاون مالی و اقتصادی به نمایندگی از دکتر علی رستمی مدیرعامل شرکت مس، لوح تقدیر را دریافت نموند. همچنین ایوب باباسالاری مدیر فروش و دیگر مدیران شرکت ملی مس در این مراسم حضور داشتند.

شایان ذکر است، شرکت ملی مس در سال 1384 به عنوان صادر کننده فعال، در سال 1392 به عنوان صادر کننده برتر کشور همچنین در سال های 1377،1381،1386،1389 نیز به عنوان صادرکننده نمونه انتخاب و مورد تجلیل قرار گرفته است


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − یک =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.