منو

در نیمه اول سال ؛پرورش بیش از یک میلیون آبزی در استان کرمان

مدیر شیلات استان کرمان عنوان کرد: طی ۷ ماه گذشته بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار قطعه انواع آبزیان در استخر‌های پرورش ماهی رها شده است.

۱۴ آبان ۱۴۰۱

به گزارش ایستار، ابوالقاسمی  مدیر شیلات استان کرمان اذعان کرد: استان کرمان علی رغم ظاهر خشک و کویری استعداد‌های بالقوه‌ای را برای توسعه آبزی پروری دارا است و اجرای نمونه‌های موفق و ایجاد مزارع پرورش آبزیان در بسیاری از مناطق در استان نمونه بارزی است که امروز شاهد تولید حدود ۲ هزار و ۸۵۰ تن انواع آبزیان و ایجاد ۱ هزار نفر شغل در این بخش هستیم.

او افزود:‌طبق برنامه ریزی‌های صورت پذیرفته، هدفگذاری تولید حدود۳ هزار و ۳۰۰ تن نوع آبزی در دستور کار قرارگرفته است.

مدیر شیلات استان کرمان تصریح کرد: با توجه به اقلیم بسیار مناسب استان کرمان، طی سنوات گذشته با انجام فعالیت‌های ترویجی، ایجاد واحد‌های تولید آبزیان در مناطق استان در قالب استخر‌های ذخیره آب کشاورزی، مزارع پرورش ماهی کوچک و بزرگ و تولید در دریاچه‌های پشت سد‌ها در حال پیگیری است.

او بیان کرد: در ۷ ماه گذشته در استان کرمان انواع آبزیان به میزان بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار قطعه در استخر‌های ذخیره آب کشاورزی و مزارع پرورش ماهی استان رها سازی شده است.

ابوالقاسمی تصریح کرد: خشکسالی شدید و کاهش بارندگی ها، کاهش آبدهی منابع آب، افزایش هزینه‌های تولید از جمله: بچه ماهی و خوراک، کاهش و ثابت ماندن قیمت فروش محصولات تولیدی منجر به استقبال نکردن مناسب کشاورزان به ذخیره سازی بچه ماهی در استخر‌های ذخیره آب کشاورزی در مقایسه با پارسال شده و بر این اساس برآورد می‌شود در مقایسه با پارسال شاهد کاهش رهاسازی بچه ماهی و نهایتا کاهش تولید در استان باشیم.

او افزود: این مدیریت با برگزاری ۷۹ دوره آموزشی به ۶۲۱ نفر روز و صدور ۱۷ مورد مجوز به ظرفیت ۳۱۰ تن از آبزی پروران حمایت می‌کند.

او بیان کرد: تصویب مبلغ۸۲۰۰ میلیون ریال اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای در قالب ۱۴ شهرستان، موجب رشد ۳ برابری اعتبارات شیلات نسبت به پارسال شده است.

مدیر شیلات استان کرمان تصریح کرد: تخصیص ۳۰ میلیون تومان از محل طرح اصلاح روش‌های پرورش آبزیان از سوی سازمان شیلات ایران و خرید و توزیع خوراک ماهیان گرمابی و تصویب ۲طرح توسعه آبزی پروری در طی سفر ریاست جمهور به استان کرمان به مبلغ ۱۱ میلیارد تومان از دستاورد‌های این مدیریت است.

او افزود: برای ارائه تسهیلات به آبزی پروران ۲۲ نفر متقاضی از محل اعتبارات شیلات کارت به مبلغ بیش از ۵ میلیارد تومان، ۸ نفر متقاضی از محل اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ به مبلغ بیش از ۳۰ میلیارد تومان و ۳ نفر متقاضی از محل اعتبارات کمک‌های فنی و اعتباری به مبلغ ۵/۱ میلیارد تومان به بانک معرفی شده اند.

ابوالقاسمی چالش‌ها و مشکلات این بخش را بالابودن قیمت نهاده‌های آبزی پروری (خوراک، بچه ماهی) و کاهش حاشیه سود در برخی مقاطع زمانی، خشکسالی‌های متمادی که تاثیربسزایی در کاهش تولید آبزیان خواهد داشت، ندادن مجوز پرورش تیلاپیا در استان از سوی سازمان حفاظت محیط زیست با وجود مکاتبات متعدد و تخصیص ندادن تسهیلات بانکی به طرح‌های سایر آبزیان از جمله زالو و آرتمیا با توجه به صدور مجوز برای طرح‌های بیان شده برشمرد.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − شانزده =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.