منو

جانشین فرمانده کل انتظامی: ده‌ها تروریست و خرابکار پس از حادثه شاهچراغ دستگیر شدند

جانشین فرمانده کل انتظامی گفت: پس از حادثه شاهچراغ و پیگیری‌های انجام شده ده‌ها نفر که قصد خرابکاری و عملیات انتحاری داشتند دستگیر شدند.

۱۵ آبان ۱۴۰۱

 به گزارش ایستار، سردار قاسم رضایی در نشست کمیسیون عملیات انتظامی پلیس کرمان با اشاره به شهادت مظلومانه جمعی از هم وطنانمان در حرم شاهچراغ شیراز گفت: اشرافیت اطلاعاتی یعنی چشم عملیات‌ها که اقتدار پلیس را نزد مردم افزایش می‌دهد و همین مؤلفه بود که در حادثه شاهچراغ از دستگیری یک نفر به شناسایی ده‌ها تن رسید که قصد خرابکاری و عملیات‌های انتحاری گسترده‌تری داشتند.

وی اظهار کرد: هم مردم و هم خادمان امنیت در استان پهناور کرمان با ۶۵۰۰ شهید و بیش از ۲۰ هزار جانباز و ایثارگر از بزرگترین سرمایه اجتماعی بهره مند هستند.

وی با اشاره به اینکه وجود مقام معظم رهبری برای مجموعه انتظامی عزت است، افزود: پشتیبانی مردم از پلیس نیز یک سرمایه است و باید حفظ شود.

رضایی تصریح کرد: بنا به گزارش عملکرد رئیس پلیس کرمان، به طور عمده فقط در چند شهرستان این استان درگیر اغتشاشات بودیم و بنا به گزارشات و ارزیابی‌های انجام شده این خود مردم این استان بودند که نگذاشتند فتنه‌ای شکل بگیرد؛ مردم دیار کریمان در ناآرامی‌ها با فهم و بصیرت خاصی عمل کردند و نتیجه می‌گیریم خود مردم بهترین حافظان امنیت هستند.

سردار رضایی با تشریح ضرورت‌های حوزه نظم و امنیت مناطق شمال، جنوب، شرق، غرب و محدوده کویری استان کرمان گفت: امنیت استان کرمان چند وجهی است و مدیریت خاص خود را می‌خواهد؛ روزگاری در مناطقی از این استان راه بندی اتفاق می‌افتاد که امروز دیگر شاهد این قبیل ناامنی‌ها نیستیم و این نشان می‌دهد کار و عملیات‌هایی با نثار خون شهدا انجام شده تا این نتیجه به دست آمده است.

وی افزود: در همین رابطه پلیس کرمان در کنار اجرای رزمایش‌ها با مردم تعامل و خدمات مردم یاری نیز داشته که این موارد باعث ارتقا امنیت کشور نیز شده و بر استمرار این رویکردها با جلب همکاری سایر نهادها تاکید داریم.

رضایی با تاکید بر اجرای مصوبات بازدیدهای قبل اضافه کرد: در این میان طرح‌های برخورد با دارندگان سلاح همیشگی و مورد تاکید است چراکه این مورد بر دیگر جرایم اثر دارد و محور دوم شناسایی و دستگیری ضربتی مجرمین و محکومین فراری است که در این رابطه نیز پلیس در ایستگاه‌های بازرسی و در حوزه اشرافیت اطلاعاتی بسیار خوب عمل کرده است.

وی مقابله با اراذل و اوباش را سومین محور حوزه مأموریتی پلیس برشمرد و گفت: این قشر محدود، در اغتشاشات هم عرض اندام‌هایی کردند اما حتماً در فرصت مناسب در صحنه با آنان برخورد می‌شود تا مبادا کسی از ترس اراذل و اوباش جرأت شکایت به خود ندهد.

جانشین فرمانده کل انتظامی ادامه داد: در این زمینه لازم است پرونده‌ها محکم و محکمه پسند تشکیل و ارجاع شوند تا در واقع مردم از حمایت و دستورات قاطع قضائی بهره مند شوند و موضوع بعد سرقت است که رهبری عزیز همواره در این زمینه هم تذکر و تاکیداتی داشته‌اند و البته لازم است هم در ابعاد رسانه‌ای و هم در محافل و جلسات دیگر به شهروندان آموزش‌هایی بدهیم که چگونه مراقب کیف، خودرو و دیگر وسایل شخصی خود باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود حجاب و عفاف را یک قدرت ملی دانست و تاکید کرد: انقلاب اسلامی به خاطر حفظ همین ارزش‌ها شکل گرفت اما اگر یک عده این ارزش را مورد هجمه قرار دادند باید بدانند مورد لعن و نفرین همگان هستند چراکه وقوع اغتشاشات بخش زیادی از توان عملیاتی انتظامی را به سمت کنترل این موارد پیش برد و متأسفانه در برخی زمینه‌ها با افزایش جرایم رو به رو بودیم؛ همه آنها که باعث تهییج مردم شدند و همه آنها که به ناحق اظهار نظرهای نادرست می‌کردند در وقوع این جرایم سهیم هستند.

رضایی با اشاره به شهادت مظلومانه جمعی از هم وطنانمان در حرم شاهچراغ شیراز گفت: اشرافیت اطلاعاتی یعنی چشم عملیات‌ها که اقتدار پلیس را نزد مردم افزایش می‌دهد و همین مؤلفه بود که در حادثه شاهچراغ از دستگیری یک نفر به شناسایی ده‌ها تن رسید که قصد خرابکاری و عملیات‌های انتحاری گسترده‌تری داشتند.

جانشین فرمانده کل انتظامی یک بار دیگر به موضوع مهم حجاب و عفاف اشاره و بیان کرد: بی توجهی به حجاب در واقع ستون امنیت خانواده‌ها را متزلزل می‌کند و راه را برای نفوذ به حریم خانواده‌ها هموار می‌سازد پس لازم است به خانواده‌ها یادآور شویم به حرمت خون شهدای بی شمار میهن عزیزمان حافظ ارزش‌های دینی و اسلامی باشند و هیچ گاه راه را برای نفوذ دشمن هموار نسازند.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 11 =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.