منو

بید کهنسال سرچشمه رفسنجان ثبت ملی شد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان از ثبت ملی بید کهنسال سرچشمه رفسنجان در فهرست آثار ملی خبر داد

۱۷ آبان ۱۴۰۱

به گزارش ایستار،فریدون فعالی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان عنوان کرد: استان کرمان در کنار آثار ملی منحصر به فرد دارای طبیعتی بکر و چشم نواز است و به دلیل چهار فصل بودن کرمان و وجود اقلیم‌های مختلف زمینه برای طبیعت گردی در کرمان مهیا است.

وی به وجود جاذبه‌های کویر لوت که در فهرست آثار جهانی ثبت شده است اشاره کرد و گفت: قابلیت‌های طبیعت گردی کرمان باید به گردشگران معرفی شود ضمن اینکه باید گردشگری مسئولانه در طبیعت نیز ترویج شود.

فعالی گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته ۷ اثر جدید طبیعی کرمان نیز در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد که شامل تخت سرتشتک، غار جفریز، بید کهنسال سرچشمه رفسنجان، سروش‌های طرز، چنار انارستان، چنار روستای کهنوج و چنار گیشین است.

وی گفت: در مجموع ۲۲ اثر طبیعی کرمان ثبت ملی شده است و ۸ اثر ثبت جهانی نیز در کرمان وجود دارد.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × دو =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.