منو

تبدیل رفسنجان به کارگاه بزرگ عمران شهری ظرف یک‌سال گذشته

معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری رفسنجان عملکرد یک ساله این معاونت را تشریح کرد.

۲۰ آبان ۱۴۰۱

به گزارش ایستار، سید‌علی پورباقری در تشریح عملکرد معاونت شهرسازی و امور زیربنایی در یک سال نخست فعالیت جدید مدیریت شهری اظهار کرد: ظرف یک‌سال گذشته به طول ۱۴۴ هزار و ۸۹۵ جدول‌گذاری وکانیوو، ۹۲ هزار و ۱۳۶ مترمربع سنگ‌فرش و ۵۹ هزار و ۸۰۰ هزار مترمربع پیاده‌رو‌سازی در سطح شهر انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه هفت بوستان در حال حاضر در رفسنجان در حال احداث است، افزود: در حال حاضر بوستان اسماعیل‌آباد واقع در بلوار شهید عابدینی- خیابان وصال با ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی، بوستان جواد‌الائمه(ع) واقع در بلوار شهید نوری با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال احداث هستند.

پورباقری با اشاره به اینکه عملیات اجرایی بوستان شهید گمنام واقع در شهرک یادگار امام تاکنون ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، گفت: بوستان بلوار مطهری کوچه ۵۵ با ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی، همچنین بوستان امامت واقع در شهرک یادگار امام با ۲۰ هزار مترمربع مساحت، بوستان بلوار مصطفی خمینی کوچه ۴۵ با ۱۰ درصد پیشرفت و بوستان بلوار امام علی(ع) کوچه ۲۱ با ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال احداث هستند.

پروژه های در حال اجرای شهرداری در سطح شهر

معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری رفسنجان از احداث روگذر در بلوار خلیج‌فارس در محل میدان تعاون یاد کرد و گفت: اجرای پروژه تقـاطع غیـرهمسـطح بلوار خلیج‌فارس، پـروژه دوبانده کردن خیابـان پرستار و خیـابان جمـهوری و اجـرای دیوار حائل رودخانه شور به طـول ۸۵۰ متر و در ارتفاع ۵ متر در حال انجام است.

پورباقری عنوان کرد: پروژه بهسازی میدان علی‌ابن‌ابیطالب(ع) از شهریورماه آغاز شده و تا دو ماه دیگر به پایان می‌رسد. این پروژه که شامل جدول‌گذاری، فضای سبز، نورپردازی و سنگ‌فرش میدان است در دو بخش بهسازی میدان با سه‌هزار مترمربع و زیرسازی و آسفالت با هفت‌هزار مترمربع اجرا خواهد شد که در مجموع ۴۳ میلیارد ریال اعتبار برای اتمام آن پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه پروژه تعطیل‌شده احداث ساختمان پلاتو در بوستان شهید مطهری از سر گرفته شده است، یادآور شد: این پروژه که یکی از زیرساخت‌های فرهنگی و هنری شهر محسوب می‌شود با ۳۰۰ مترمربع مساحت و پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد نیمه‌تمام مانده بود که اخیراً عملیات اجرایی تکمیل آن آغاز شده است.

معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری رفسنجان ادامه داد: احداث زورخانه شهید ابراهیم هادی با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی یکی دیگر از پروژه‌های نیمه‌تمام بود که اخیراً احداث و تکمیل آن از سر گرفته شده است.

پورباقری با اشاره به اجرای فاز دوم قبور دوطبقه آرامستان به مساحت ۳۰ هکتار، خاطرنشان کرد: ساخت مقبره شهداء خلیل‌آباد که یکی از وعده‌های شهردار در محله خلیل‌آباد بود در حال حاضر ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و بزودی به بهره‌برداری می‌رسد. این پروژه شامل اجرای گنبد، نما و بهسازی گلزار شهدا است که با اعتبار بیش از ۵ میلیارد ریال در حال اجراست.

وی از آغاز زیرسازی و آسفالت خیابان حضرت مهدی(عج) با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال خبر داد و گفت: رفوژ میانی بلوار سید کاظم هاشمی در دو جبهه شمالی و جنوبی ، رفوژ میانی بلوار طالقانی، زیرسازی و آسفالت خیابان دانش از دیگر پروژه‌های در دست اجراست.

احداث فضاهای سبز حاشیه بلوار فرهنگ ، بلوارامام علی(ع) و بزرگراه خلیج فارس(ضلع غرب)، بهسازی میدان شهیدان امراللهی از دیگر پروژه‌های در دست اجرا توسط معاونت شهرسازی و امور زیربنایی است.

پورباقری از آغاز احداث پارک گردشگری در شهر رفسنجان خبر داد و گفت: پارک گردشگری در زمینی به مساحت ۱۰ هزار و ۴۰۰ مترمربع واقع در بلوار امام حسین (ع)احداث می‌شود. همچنین عملیات اجرایی احداث زورخـانه واقع در بلوار امام حسین(ع) با مساحت ۴۹۰ مترمربع آغاز شد.

معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری رفسنجان با یادآوری سیل مردادماه که منجر به خسارت زیادی به ساکنین شهرک فرهنگیان شد، افزود: با توجه به اینکه کانال قبلی آب در این شهرک مسدود شده بود، پروژه احداث کانال جدید آب در شهرک فرهنگیان در حال انجام است که تاکنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

پورباقری همچنین به پروژه‌های پیاده‌روسازی، سنگ‌فرش و جدول‌گذاری در سطح شهر اشاره و عنوان کرد: در حال حاضر پروژه‌های پیاده‌روسازی در خیابان انقلاب با متراژ ۶ هزار مترمربع، خیابان شهید باهنر و نواب، بلوار مطهری، اطراف پارک وحدت، بوستان معلم، بلوار هجرت و همچنین جدول‌گذاری بلوار کوثر به متراژ ۸ هزار مترمربع و جدول‌گذاری خیابان بهارستان به متراژ  ۹۰۰ متر طول در حال اجراست.

پروژه‌های بهره‌برداری شده شهرداری در یک‌سال گذشته 

معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری رفسنجان به پروژه‌های عمرانی که در یک‌سال نخست فعالیت مدیریت جدید شهری در سطح شهر به بهره‌برداری رسیدند اشاره و اظهار کرد: احداث بوستان های ابتدای بلوار مطهری، خیابان نظام مهندسی، خیابان شهید میرافضلی در یک سال گذشته تکمیل و بهره برداری رسیدند.

مهندس پورباقری افزود:  احداث بوستان های خیابان دکتر حسابی(فاز اول) ، خورشید ، خیابان ۱۵ خرداد، شهرک اعتماد، کوی جهاندیده ، بوستان بانوان ۲ ، بوستان ولی عصر(عج) ، بهسازی بوستان یاسمن، حاشیه فضای سبز بلوار آیت ا… هاشمی، احداث فضای سبز گذر امام رضا(ع) از اقدامات صورت گرفته در زمینه احداث پارک و افزایش سرانه فضای سبز شهری بوده است.

وی احداث ایستگاه آتش‌نشانی شماره ۶ با مساحت ۶۰۰ مترمربع، احداث برج عملیاتـی سازمان آتش‌نشانی شماره یک، احداث پارکینگ حاشیه‌ای بلوار شهید مدرس با مساحت ۱۶۵۰ مترمربع از دیگر اقدامات صورت گرفته در این بازه زمانی عنوان کرد و گفت: تکمیل مقبره‌های خانوادگی در آرامستان، بهسازی و بازپیرایی میدان بسیج با مساحت ۲۶۵۰ مترمربع، احداث گذر سلامت واقع در بلوار زیتون با مساحت ۳۰۰۰ مترمربع، احداث ساختمان حمل‌و‌نقل شهری با مساحت ۶۵۰ مترمربع در یک سال گذشته انجام شده است.

معاون شهرسازی و امورزیربنایی ادامه داد: احداث ساختمان سیما، منظر و فضای سبز شهری، احداث فرهنگسرای فانوس (قسمت اداری به متراژ  ۱۰۴مترمربع و قسمت سالن ۶۲۵ مترمربع)، محوطه‌سازی سازمان اتوبوسرانی به متراژ ۱۵۰۰ مترمربع و تکمیل مقبره‌های خصوصی در آرامستان  به مساحت ۱۵۰۰ مترمربع  از دیگر اقدامات صورت گرفته بوده است.

مهندس پورباقری به پُل‌های شهری احداث شده ظرف یک‌سال گذشته پرداخت و گفت: پل های شهید جمالی‌زاده، زیتون، بیست‌متری شنی، پل تقاطع بلوار جمهوری و بلوار امام حسین(ع) به مساحت ۶۰۰ مترمربع، پل تقاطع بلوار جمهوری با بزرگراه خلیج فارس به مساحت ۸۰۰ مترمربع در یک‌سال اخیر در سطح شهر اجرایی و احداث شده‌اند.

وی با اشاره به احداث میدان شهید آزادنیا به مساحت ۲۵۰۰ مترمربع و میدان آیت‌الله هاشمیان به مساحت ۱۳۰۰ مترمربع، خاطرنشان کرد: زیرسازی و آسفالت بلوار شهید معصومی، خیابان های نسترن جنوبی و شهید معصومی، زیرسازی و آسفالت امتداد خیابان شهیدروشن و خیابان شهدای کربلا در یکسال گذشته انجام شده است.

مهندس پورباقری افزود: زیرسازی و آسفالت خیابان های گلزار شهدا، نیایش، حضرت زینب(س)، خیابان شهید صابری، بلوارهای فرهنگ و رسالت از جمله اقداماتی است که معاونت شهرسازی با همکاری سازمان عمران انجام داده است.

به گفته وی، زیرسازی خیابان های فیض، نشاط  و پیاده‌روسازی خیابان سلمان فارسی و بلوار صاحب الزمان(عج)، حاشیه مصلی امام خامنه ای(مدظله العالی)، حاشیه خیابان بعثت ساحلی ،پیاده‌روسازی ورودی شهر از سمت کرمان و سنگ‌فرش خیابان گلها به متراژ ۱۲۰۰ مترمربع از دیگر اقدامات صورت گرفته توسط معاونت شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری رفسنجان ظرف یک‌سال اخیر بوده است.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 3 =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.