منو

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس: افزایش قدرت خرید مردم و کاهش تورم از اولویت های مهم مجلس است

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مهم ترین اولویت ما در مجلس این است تورم را کاهش دهیم زیرا این موضوع به ارزش پول ملی و قدرت خرید مردم آسیب جدی می زند.

۲۲ آبان ۱۴۰۱

دکترمحمدرضا پورابراهیمی در حاشیه بازدید از کتابخانه شهید مفتح کرمان در جمع کتابداران و مسئولان کتابخانه های شهر کرمان با تبریک هفته کتاب و کتابخوانی و تقدیر از فعالان این حوزه اظهار کرد: بخش عمده ای از مشکلات جامعه ناشی از عدم اشراف اطلاعاتی و عدم اطلاع از مبانی علمی است و اگر شما حتی یک نفر را با این عرصه آشنا کنید، اقدام ارزنده ای انجام داده اید.

وی افزود: یکی از نگرانی های جدی ما، کودکان بازمانده از تحصیل هستند و اداره کل کتابخانه ها نیز باید در این زمینه اقدامی را که می تواند، انجام بدهد و افراد بازمانده از تحصیل شناسائی شوند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس تصریح کرد: هر کودکی که در این سرزمین نتواند درس بخواند، تبدیل به یک بمب ساعتی برای جامعه می شود و کسی که از دانش دور باشد، به بلاهای مختلف دچار شده و بقیه را گرفتار می کند.

وی بیان کرد: عرصه علم، دانش و کتاب برای جامعه ای که می خواهد پیشرفت کند ضروری است و باید به این عرصه کمک کنیم و نباید حتی یک نفر بیسواد داشته باشیم.

پورابراهیمی در بخش دیگری از سخنانش درباره افزایش حقوق برای کارکنان دولت بیان کرد: افزایش حقوق در بودجه امسال به صورت پلکانی است و میانگین بین ۱۵ تا ۲۰ درصد برای حقوق های پائین و کمتر از ۱۰ درصد برای حقوق های بالا اجرائی شد و مصوبه اخیر نیز به تائید شورای نگهبان رسید و مابه التفات از مهرماه پرداخت خواهد شد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه اظهار کرد: تلاش ما در مجلس این است به جای افزایش حقوق، قدرت خرید مردم را افزایش بدهیم و این از طریق کاهش تورم امکانپذیر است و بالا رفتن قدرت خرید مردم موجب رضایتمندی می شود.

وی اظهار کرد: مهم ترین اولویت این است دور موتور تورم را کند کنیم زیرا اکنون شتاب زیادی دارد و به ارزش پول ملی، قدرت خرید مردم و آسیب می زند.

پورابراهیمی افزود: یکی از دلایلی که به افزایش قیمت ها دامن می زند، خود تورم است. هرچند تحریم، مسائل نفتی، رد و بدل کردن پول و در تورم تاثیر دارند اما تورم خودش تبدیل به تهدید می شود و در زمان تورم، ارزش پول ما در مقابل دلار و ارزهای دیگر کاهش می یابد.

وی با بیان اینکه یکی از ریشه های تورم، وضعیت درآمدهای پایدار بودجه است و باید درآمد پایدار ایجاد کنیم، اظهار کرد: در سال های گذشته دولت ها به جای تلاش و کار، استقراض کردند و اثر آن تورم و ناترازی شده و تمام تلاش ما و دولت فعلی این است که این مسئله را به حداقل برسانیم و در برخی موارد توانستیم.

پورابراهیمی تصریح کرد: ارزیابی بنده از تیم اقتصادی دولت سیزدهم متوسط است و حرکت دولت در بخش اقتصادی رو به رشد است و این اقدامات نشان می دهد می توانیم ناترازی ها را در بخش هایی کاهش بدهیم.

وی بیان کرد: به شدت نگران خروج پزشکان از کشور هستیم زیرا پرداخت ها به این قشر در خارج از کشور زیاد است و باید قدرت خرید جامعه را با رویکرد کاهش تورم انجام بدهیم و روی عوامل کاهش تورم دست گذاشته ایم و داریم پیگیری می کنیم و جهت گیری دولت مثبت است و اثرات را در معیشت مردم در یکی دو سال آینده می بینیم.

گفتنی است: در این نشست مسائل و مشکلات کتابخانه های شهرستان های کرمان و راور مطرح و راهکارهای رفع مشکلات ارائه و جمع بندی شد و دکتر پورابراهیمی بیان کرد: در زمینه تکمیل، تعمیر و تجهیز کتابخانه ها آماده همکاری هستیم.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × یک =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.