منو

شهردار تهران :کشور نیاز به تحول دارد / مسئولین کشور در تلاش اند که مشکلات را کنار بگذارند / بی تفاوتی مسئولین خیانت به کشور است / موفقیت در کشور در گرو تبعیت از اسلام و امامین انقلاب است

۱۶ دی ۱۴۰۱

به گزارش ایستار، علی رضا زاکانی در همایش جوانان انقلابی گام دوم انقلاب در مسجد پیامبر اعظم (ص) رفسنجان با اشاره به اینکه بزرگترین نعمت در ایران، نظام اسلامی است که از پیوستگی دین، حضور گسترده مردم و رهبری ولایت فقیه به منصه ظهور رسیده است، اظهار کرد: قریب به 44 سال از پیروزی انقلاب می گذرد، ضمن اینکه عرصه جهانی در حال تغییر است و ایران نیز هم در حال تغییر است. پیوستگی بین راه طی شده و اصلاحی که در خصوص راه آینده باید صورت بگیرد.

وی ضمن برشمردن پنج ویژگی جمهوری اسلامی، افزود: استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی برای توسعه معنویت، گسترش عدالت و پیشرفت را می توان من جمله این ویژگی ها عنوان کرد ضمن پیشرفت، کاستی هایی هم داشتیم
.
وی با اشاره به اینکه استقلال سیاسی داریم اما استقلال اقتصادی و فرهنگی نداریم هنوز راه زیادی برای کار در حوزه استقلال داریم آزادی عمومی ملت ما امروز دربند تحقق استقلال فرهنگی و اقتصادی است ، بیان کرد: آزادی داریم اما آزادی به معنی اینکه فرد در تحقق اصل هشت قانون اساسی بتواند در مقابل یک مسئول بایستد و مسئول را نقد نماید و مطالبه کند و این مطالبه همراه سازو کارهایی باشد که به نتیجه ای منجر شود این هنوز محقق نیست و باید به آن فکر کرد.

زاکانی بیان کرد: با آزادی با نگاه اسلامی فاصله زیادی داریم. صحبت از عدالت می کنیم؛ اما اصلاحات ضروری کشور ما مبارزه با فساد و فقر وتبعیض است. فاصله معنی داری بین فقیر و غنی وجود دارد و نیازمند تحول است.

وی با اینکه معنویت در قله وجود دارد و با آن فاصله داریم، گفت: باید جامعه معنوی را بر اساس اعتقاد دینی بنیان کنیم و در این زمینه باید بازنگری کنیم.صحبت از پیشرفت کرده ایم، کشوری که حداقل امکانات در دوران دفاع مقدس نداشت اما امروز پیشرفته شده است اما این ابعاد پیشرفت در جاهای خاصی در کشور دیده می شود.

شهردار تهران عنوان کرد: در داخل کشور نیاز به تحول داریم انباشته شدن مشکلات از دیروز تا کنون شرایطی را ایجاد کرده است در این اوضاع و احوال این سه ماه که بزرگترین مقابله دشمن با ما از اول انقلاب بوده است. یعنی بیشترین سرمایه گذاری را دشمن کرده بود اما موفق نشدند.

وی تاکید کرد: دولت، مجلس انقلابی و دستگاه قضایی در حال تلاش هستند، دولت امروز به ویژه شخص ریاست جمهوری تمام تلاش خود را معطوف به مشکلات گذشته کرده که مشکلات را کنار بزند و راهی به سمت آینده باز نماید.

زاکانی اذعان داشت: در سال 89 جریان انحرافی داعش تلاش کرد تعبیرشان این بود خودشان را به عراق و ایران برسانند. هویت تاریخی مردم لگدمال نمایند به سمتی بروندکه با تحول در منطقه یک تله ای از خاکستر به جای بگذارند.

شهردار تهران بیان کرد: امروز به تدبیر مقام معظم رهبری و جبهه مقاومت معادله تغییر کرد، شیطنت هایی که شیاطین عالم انجام دادند همه امیدشان این بود که کانون روشنگری که در ایران است از درون از بین ببرند.

وی یادآور شد: مسئولیت های بزرگی در راستای منطقه داریم. عرصه جهانی هم دستخوش تغییرات است. در منطقه و داخل و خارج از کشور شرایط ویژه ای به سر می بریم. خواسته دشمن تجریه ایران، مانع پیشرفت و حرکت در مسیر خدمتگزاری را کم کنند.

زاکانی تاکید کرد: بزرگترین موفقیت ما باید در داخل کشور رقم بخورد. پیام گام دوم انقلاب، ایجاد تمدن اسلامی است برای ظهور موعود و نقطه آغاز آن داخل کشور است.

وی خاطرنشان کرد: افق ما افق تمدن و آمادگی ظهور و طلوع خورشید عالم ولایت است. حضور گسترده، ولایت فقیه و تجربه 44 ساله انقلاب زمینه ساز این مهم است در جهت گیری مسئولین تفاوت ندارند در نظرات شاید تفاوت باشد اما هر چه همگرایی بیشتر باشد موفق تر خواهیم بود.

زاکانی با اشاره به شرایط اخیر و اغتشاشات، ابراز کرد: دشمن و برخی کشورهای اروپایی و ام الفساد هایی چون اسرائیل همه دست به دست هم دادند به وسیله عروسک ها و دلقک های مرتبط با آنها دچار توهم شدند، فکر می کنند کار انقلاب تمام است. این عنصر دشمن بوده، هست و خواهد بود.

شهردار تهران بیان کرد: در داخل مشکلات وجود دارد، مقدمه گام دوم انقلاب راه را هموار کنیم و ناهمواری ها را بشناسیم. دقت در دشمنی دشمن، برایمان امر قطعی است.

وی با اشاره به اینکه ، عداوت دشمن، مشکلات اقتصادی، غفلت مردم و مسئولین را پایه استقرار و ضربه زدن دشمن به نظام اسلامی عنوان کرد و گفت: راه مواجهه با دشمن قوی شدن، پیش دستی کردن و خدمتگزاری صادقانه به مردم است. خدمت باید استمرار پیدا کند و باعث پیشرفت شد حداقل آن رفع مشکلات مردم و بالاترین درجه آن پیشرفت است.

زاکانی بیان کرد: همه امکانات کشور برای عبور از مشکلات مهیاست به شرطی که خوابمان نبرد. برخی راهکارها به مسئولین بر می گردد در این غفلتی که وجود دارد جهاد تبیین و جریان مطالبه مهم است.

وی افزود: در کشور هم داشته ها و ظرفیت های خوبی داریم و هم نقص داریم. بی تفاوتی در کشور توسط مسئولین خیانت به کشوراست. هر کجا از اسلام و امامین انقلاب تبعیت کردیم موفق شدیم.

شهردار تهران عنوان کرد: راه آینده روشن است به شرطی که ببینیم و بزرگترین تهدید دردل تحریم است و خدمت گذاری از ولایت فقیه است.

زاکانی بیان کرد: باید گره ذهنی مردم را بازکنیم و هم گره زندگی مردم، تا عملا کام مردم روشن شود. سه تا ویژگی ها هم هست که دچار نقصان هستیم. برخی مسئولین می گویند با دشمن معامله کنیم و کوتاه بیاییم مدل مسئولین دیگر برخی هستند درتبعیت از امامین انقلاب می گویند باید اوضاع را اصلاح می کنیم.

وی تصریح کرد: منزلت در جامعه باید رشد کند. تکریم صاحب نظران، قانون و مردم باید در جامعه وجود داشته باشد. نگاه امامین انقلاب نوکری و خدمت به مردم است.

علیرضا زاکانی گفت: مشارکت مردم در عرصه های کشور باید وجود داشته باشد، نظام تربیتی ما مختل و حاصل آن غفلت است با دو ویژگی رشد و مسئولیت پذیری باید متحول شود. خانواده، مدرسه، دانشگاه، رسانه ها نقش آفرینی کنند.

وی تصریح کرد: قاطعیت با دشمن و رآفت با عموم مردم باید شکل گیرد. فاصله عمل و مسئولین باید کم باشد. در داخل کشور نباید سطحی نظر نگاه کنیم، باید مشکلات داخل بشناسیم و آنها را رفع کنیم.

شهردار تهران بیان کرد: راه امروز برگشت به اصل نظام انقلاب و برگشت به شعارهای انقلاب در 44 سال گذشته و تبیعت از ولایت فقیه و نوکری و خدمت به مردم است.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − چهارده =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.