منو

مدرسه سازی و توسعه کشاورزی از دستاوردهای مهم انقلاب در رفسنجان

فرماندار رفسنجان عنوان کرد: شهرستان رفسنجان در حوزه کشاورزی ایران در 15 محصول رتبه نخست و رتبه دهم جهان را داراست که افتخار و دستاورد بسیار مهم برای ایران در بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است.

۱۰ بهمن ۱۴۰۱

به گزارش ایستار، حسین رضایی فرماندار رفسنجان در جشن بزرگ انقلاب ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر بیان کرد: رفسنجان در حال حاضر دارای 8 هزار و 250 کیلومتر وسعت، 4 بخش، 6 شهر، 932 آبادی و جمعیت 327 هزار نفر است.

وی اظهار کرد: قبل از انقلاب 427 آبادی در این شهرستان وجود داشت که 65 روستا از برق و 31 روستا از آب برخوردار بودند از پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون آمار توسعه روستاها رشد دو برابری یعنی 932 آبادی و روستا را نشان می دهد و در همه این روستاها زیرساخت های آب، برق و گاز به برکت انقلاب اسلامی ایجاد شده است.

حسین رضایی با اشاره به افزایش نرخ باسوادی در این شهرستان به 98 درصد و نیز توسعه مدرسه سازی بیان کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در این شهرستان 11 مدرسه احداث شده بود که در حال حاضر با برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی 60 هزار دانش آموز در 342 مدرسه مشغول به تحصیل هستند.

وی ادامه داد: همچنین در حوزه درمان در حال حاضر توسعه مراکز درمانی شهری و روستایی به ترتیب به 11 مرکز و 88 خانه بهداشت در روستاها افزایش یافته و خدمات درمانی تقریبا به همه نقاط شهرستان گسترش یافته است.

فرماندار رفسنجان خاطرنشان کرد:شهرستان در حوزه کشاورزی ایران در 15 محصول رتبه نخست و رتبه دهم جهان را داراست که افتخار و دستاورد بسیار مهم برای ایران در بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است.

وی تصریح کرد: قبل از انقلاب 64 هزار هکتار زمین زیر کشت محصول پسته رفته بود که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی این توسعه کشت افزایش یافته و در حوزه محصول پسته بیش از 400 هزار هکتار باغ پسته ایجاد شده است.

وی گفت: از ناحیه این محصول ارزآوری برای کشور ایجاد می شود که در رفسنجان بیش از 80 هزار باغ پسته وجود دارد و در 12 سال اخیر از این باغات ِ شهرستان، محصولل صادر و برای کشور بیش از 14 هزار ارزآوری داشته است.

رضایی گفت: ایران رتبه اول تولید پسته را تا سال های اخیر داشت و اکنون این رتبه به 2 رسیده است.

وی همچنین در حوزه جهاد کشاورزی شهرستان به تولید روزانه 50 تن شیر و تولید یک سوم مرغ مورد نیاز استان کرمان در این شهرستان اشاره وبیان کرد: توسعه و وجود 150 واحد پرورش مرغ و نیز توسعه مجتمع های صنعتی تولید دام سنگین با 15 هزار دام سنگین از دستاوردهای انقلاب اسلامی در تولید مایحتاج مورد نیاز، رسیدن به خودکفایی و بی نیاز شدن از بیگانگان است.

فرماندار رفسنجان همچنین به احداث 162 کیلومتر دوبانده سازی راه ها و 377 کیلومتر راه روستایی اشاره داشت که در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی راه های روستایی در شهرستان خاکی بوده و وسعت کمی هم در شهرستان آسفالت وجود داشت.

معادن شهرستان دورنمای خوبی برای ایجاد اشتغال است

رضایی با بیان اینکه مجتمع مس سرچشمه در اوایل پیروز انقلاب اسلامی که از دست آمریکایی ها خارج و به دست متخصصان داخلی و صنعتگران افتاده است کسی فکر نمی کرد این صنعت بتواند 6 ماه دوام بیاورد گفت: در ایران نبوغ و نخبه ها و متخصصان زیادی داریم که می توانند چرخ اقتصاد مملکت را بچرخوانند.

وی ادامه داد: معدن مس سرچشمه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون توانسته نیروهای زیادی را به کار بگیرد و در حال حاضر معدن مس دیگری نیز اکشتاف شده که این معادن می توانند دورنمای خوبی برای ایجاد اشتغال باشند.

وی در آخر به چهره های ماندگار انقلابی آیت الله هاشمی رفسنجانی، حجت الاسلام شیخ محمد هاشمیان و حجت الاسلام حاج عباس پورمحمدی اشاره و یادشان را گرامی داشت و گفت: این بزرگان در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی از هیچ تلاشی فروگذار نبودند و در این مسیر کانون های انقلاب اسلامی را در شهرستان برپا می کردند.

 


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + شش =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.