منو

همه داستان یک پروژه: شکایت را پس بگیر تا اجازه دهیم+ اسناد

شهردار رفسنجان برای نخستین‌بار جزئیاتی را از احداث باند دوم بلوار جمهوری و پرستار مطرح کرد.

۱۲ بهمن ۱۴۰۱

به گزارش ایستار ، مجید کهنوجی شهردار ‌رفسنجان در نشست خبری در پاسخ به سوالات خبرنگان در خصوص حاشیه های پروژه بلوار پرستار و جمهوری با ارائه اسناد و مجوزهای این پروژه به رسانه ها اظهار داشت: در ابتدا که وارد شهرداری شدیم یکی از مطالبات جدی مردم، ترافیک بالای بلوار طالقانی بود که موازی با آن بلوار جمهوری است. یک طرف آن بلوار کتاب و مابین این دو بلوار، خیابان پرستار و جمهوری بود که این دو خیابان اگر بلوار می‌شد گره ترافیکی بلوار طالقانی را به بلوار جمهوری انتقال می‌داد.

وی ادامه داد: برای احداث باند دوم این خیابان‌ها، کارشناسان دفتر فنی شهرداری پیشنهاد دادند که اگر حجم آب رودخانه کشش داشته باشد، از رودخانه یک لاین به این دو خیابان اضافه شود.

شهردار رفسنجان افزود: به آب منطقه‌ای استان نامه زدیم که متولی این قضیه بود و از آنها تقاضای استعلام چنین موضوعی را کردیم. اعلام کردند که شما باید با یکی از شرکت‌های مشاوره‌ای که مورد تأیید آب منطقه‌ای و وزارت نیرو است قرارداد ببندید.

کهنوجی ادامه داد: نامه را بازگشت دادیم که یکی از شرکت های مورد تایید خود را به شهرداری معرفی کنند که با شرکت مشاوره «ایده‌پردازان» قرارداد بسته شود که شهرداری با این شرکت قرارداد بست. یک ماه پس از ورود بنده به شهرداری رفسنجان این قرارداد منعقد شد که تا علاوه بر احداث باند دوم بلوار جمهوری و پرستار، ساماندهی رودخانه‌های شور و صادق آباد نیز در دستور کار قرار بگیرد.

شهردار رفسنجان عنوان کرد: همه نقشه‌هایی که مشاور تایید کرده موجود است، از دوبانده کردن تا جزئیات کامل و ریز آن. لذا اردیبهشت امسال تایید کردند که شهرداری رفسنجان می‌تواند احداث بلند دوم را شروع کند.

کهنوجی اظهار کرد: همین که شروع کردیم سیل آمد. بعد از سیل، آقایان فشار آوردند که این کار طبق نظر ناظر ما نیست و درست انجام نمی شود. ما از آنها خواستیم اشکال کار را مطرح کنند در حالی که ناظر خودشان بالای سر طرح نظارت می‌کردند و ناظر این پروژه نیز توسط خود شرکت انتخاب شده بود.

شهردار رفسنجان در این راستا گفت: در سیل اخیر در رفسنجان کارشناسان شهرداری معتقد بودند که آب منطقه‌ای مقصر خسارت به شهر است و می‌بایست بالادست را می‌بست تا آب به درون شهر نیاید. بنابراین شهرداری به‌عنوان پیشگام در این قضیه در اولین گام از دادستان درخواست کرد کمیته حقیقت‌یاب را تشکیل دهند تا مشخص شود چه کسی مقصر وقوع سیل است، دومین گام بازرسی ورود کرد که از بیان جزئیات آن معذور هستم. سومین گام این است که شهرداری از آب منطقه‌ای استان به جهت وارد شدن این حجم خسارت به شهر شکایت کرد که این شکایت سبب شد آب منطقه‌ای هم جلوی پروژه دوبانده کردن بلوار جمهوری و پرستار را بگیرد.

کهنوجی اظهار کرد: جلسه‌ای در دفتر معاونت عمرانی استانداری با حضور فرماندار رفسنجان، معاون فرماندار، مدیرعامل آب منطقه‌ای استان و کارشناسان آن‌ها تشکیل شد. گفتیم مشکل چیست که جلوی پروژه گرفته شده گفتند حقوق شرکت مشاور داده نمی‌شود و همین طور جلو رفتیم تا اینکه مطرح شد که شهرداری از ما شکایت کرده بگوئید شکایت را پس بگیرند.

وی افزود: گفتند جواب می‌دهیم گفتم جواب می‌دهید چرا پس دغدغه دارید و نگرانید؟ بگذارید مردم بدانند مقصر سیل کیست. در این جلسه گفتند اگر بخواهد این کار(پروژه دوبانده کردن بلوار جمهوری و پرستار) شروع شود در مقابل مردم زشت است که دو دستگاه با هم درگیر شوند. بنویسید و تمام کنید(از شکایت صرف‌نظر کنید). نوشتیم و تمام کردیم و صورتجلسه وجود دارد. اکنون نیز این پروژه بدون هیچ مانعی در حال انجام است.

شهردار رفسنجان بار دیگر بر این موضوع تأکید کرد که تمام اسناد این قضایا وجود دارد و تمایلی به رسانه‌ای شدن آن نداشت و می‌خواست بدون حاشیه جلو بروند اما با اصرار اصحاب رسانه این موضوعات بیان شد تا در نظر افکار عمومی مشخص شود که دلیل توقف پروژه چه بوده است.

وی از در نظر گرفتن بودجه‌ای برای ساماندهی رودخانه‌ها در بودجه سال آینده خبر داد و گفت: ابتدا از خیابان امیرکبیر تا بلوار خلیج فارس که در مرکز شهر است شروع خواهیم کرد، در بارش اخیر و گرفتاری که برای مردم ایجاد شد و تجمیع آب‌های سطحی به صورت اساسی مشاور گرفتیم تا اساسی ساماندهی شوند.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − 6 =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.