منو

مدیریت احمدی،خسارت محض

۱۶ اسفند ۱۴۰۱

با اعلام زمان بازنشستگی حسین احمدی مدیر مجتمع مس سرچشمه دوباره بحث ها پیرامون این مجتمع و حاشیه های دوران مدیریت احمدی داغ شده است.حسین احمدی که با اعمال نظر انارکی نماینده سابق رفسنجان و در عین ناباوری از حراست مجتمع به مدیریت مجتمع ارتقا پیدا کرده بود سرانجام در ۱۳ فروردین ۱۴۰۲ بازنشسته خواهد شد و قانونا باید منصب خود را ترک کند.

این که چه شد احمدی توانست در دوره نمایندگی دو نماینده مجلس با دو گرایش سیاسی مخالف سکان مدیریت مجتمع مس را در دستان خود قبضه کند موضوعی است که نه این یادداشت قصد دارد به آن بپردازد و نه می توان صرفا در یک یادداشت تمامی ابعاد آن را بررسی کرد اما ذکر این نکته خالی از لطف نخواهد بود که یکی از مهم ترین تبعات ابقای احمدی تحت حمایت های جلالی ، ایجاد شکافی عمیق در جبهه حامیان او شد که نهایتا او را در مقابل همه حامیانش قرار داد.

هدف اصلی این یادداشت پرداختن به وضعیت فعلی مجتمع مس و مدیریت آن با نگاه به تقلاهای جلالی و اطرافیانش برای بقای احمدی به هر شکل ممکن است.

بر اساس آمار منتشر شده شرکت مس، مجتمع مس سرچشمه در سال گذشته از نظر تولید افزایش تولیدی را به ثبت نرسانده است .واکاوی این آمار بدان معنا است که در طول حداقل ۵ سال گذشته که مقارن با دوران مدیریت حسین احمدی در مجتمع سرچشمه بوده برنامه ای برای ارتقا تولید به ثمر نرسیده است.

توضیح واضحات است،که هر چه طرح های تولیدی بیشتری در مجتمع تعریف اجرا شود علاوه بر کاهش هزینه تولید و افزایش در آمدهای مجتمع و در واقع رفسنجان، امکان ایجاد شغل برای افراد بیشتری ممکن خواهد شد.

از طرف دیگر،حسین احمدی با سیستم فعلی مدیریتی حاکم بر شرکت مس به طور اخص و ساختار مدیریت دولت به شکل اعم دچار اختلافات عدیده ای است.اختلافاتی که بر طبق قاعده منطقی حاکم بر بازی سیاسی هم قابل پیش بینی و هم قابل فهم است .

گرایشات و نوع نگاه دولت و کارگزاران آن در مجموعه مس نقطه مقابل تفکرات احمدی و جریان سیاسی است که او را به مدیریت مجتمع رسانده و اگر حمایت های سوال برانگیز جلالی از وی نبود قطعا مدیری دیگر و هماهنگ با دولت امروز سکاندار مدیریت مجتمع مس بود .

همین عدم همراهی احمدی با جریان غالب در دولت قطعا حضور وی را در کنار کندی طرح های توسعه در مجتمع سرچشمه خسارتی دوچندان به مردم رفسنجان تحمیل خواهد کرد.و این جا است که حضور احمدی در راس مجتمع مس سرچشمه برای مردم شهر ره آوردی جز خسارت مطلق در پی نداشته و دود این مدیریت، بیشتر و بیشتر در چشم رفسنجانی ها خواهد رفت.

 


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 17 =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.