منو

جزئیات اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی در رفسنجان اعلام شد

فرماندار رفسنجان از آغاز اجرای طرح ملی کالابرگ الکترونیکی در سطح این شهرستان خبرداد و جزئیات اجرای این طرح در رفسنجان را اعلام کرد.

۲۱ اسفند ۱۴۰۱

به گزارش ایستار، طرح کالابرگ الکترونیک همزمان با سراسر کشور در شهرستان رفسنجان نیز کلید خورد تا یارانه‌ بگیران بعد از آنکه یارانه نقدی را گرفتند بتوانند به یارانه ماه بعد خود نیز به صورت اعتبار و خرید از فروشگاه های مشخص دسترسی داشته باشند.

مهندس حسین رضایی فرماندار ویژه رفسنجان روز یکشنبه در جلسه اجرای طرح ملی کالابرگ الکترونیکی اظهار کرد: این طرح که با اهداف مشخصی از جمله حمایت از اقشار ضعیف و نیز جلوگیری از تورم اجرایی شده حالا در شهرستان رفسنجان نیز اجرایی می شود تا یارانه بگیران از منافع آن بهره مند شوند.

وی افزود: کمک به تامین معیشت مردم بویژه اقشار دهک های ضعیف تر از ابتدای دولت سیزدهم به شکل های مختلف در دستور کار بوده که یکی از آنها که اخیرا به صورتپ نمونه) در چند استان کشور اجرایی شد و پس از آن در دستور کار دیگر استان ها قرار گرفت، کالابرگ اقتصادی است.

روز یکشنبه جلسه اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی در محل فرمانداری برگزار شد و رضایی فرماندار با اشاره به اجرای سراسری طرح کالابرگ الکترونیکی که همزمان با سراسر کشور در شهرستان رفسنجان هم آغاز شده افزود: تعدادی از فروشگاه‌های زنجیره ای مجهز به بارکدخوان و متصل به سامانه شده‌اند و پذیرای شهروندان در سراسر استان هستند.

وی ادامه داد: اگر طرح کالابرگ الکترونیکی به شکل مطلوب در سطح کشور و رفسنجان اجرا شود درصدی از تورم موجود کنترل و مدیریت خواهد شد و دولت نیز این تصمیم را در راستای تقویت سلامت غذایی و حمایت از معیشت خانوار اتخاذ کرده است.

دکتر محمدرضا رحمانی معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری رفسنجانم هم در این نشست که با حضور عوامل دستگاه های اجرایی از جمله جهاد کشاورزی، صمت، اتاق اصناف، بخشداران و غیره برگزار شد اظهار داشت: به موجب این طرح امکان خرید اعتباری ۱۰ قلم کالای اساسی شامل ماست، شیر،‌ پنیر، قند و شکر، ماکارونی، روغن مایع، برنج، مرغ و تخم مرغ تا سقف مبلغ یارانه خانوار یک ماه زودتر از تاریخ واریز نقدی فراهم شده است.

وی با بیان اینکه ارزش ریالی سبد مذکور ۵۳۰ هزار تومان است ولی سهم پرداختی مردم برای خرید ۱۰ قلم کالا ۲۳۵ هزار و ۷۵۰ هزار تومان خواهد بود افزود: با هر کارت‌ بانکی که به نام سرپرست خانوار است می‌توانند خرید خود را انجام دهند و نیاز نیست که حتماً کارت یارانه به همراه داشته باشند.

رحمانی استفاده از اعتبار کالابرگ الکترونیکی را کاملا اختیاری دانست و گفت: یارانه هیچ کسی قطع نخواهد شد و خانوارها در انتخاب اقلام مورد نظر هیچ الزامی هم برای خرید یک نشان تجاری خاص نیست و افراد می‌توانند از گروه‌های کالایی اعلام شده از هر نشان تجاری دلخواه خرید خود را انجام دهند.

وی با بیان اینکه شهروندان می‌توانند ضمن مراجعه به سامانه shoma.sfara.ir اپلیکیشن شما را دانلود و نصب کنند تا با فروشگاه‌های طرف قرارداد با طرح آشنا شوند،گفت: با اجرای موفقیت‌آمیز طرح کالابرگ الکترونیک به‌ صورت آزمایشی در چهار استان هرمزگان، قزوین، مرکزی و گیلان اجرای این طرح به صورت ملّی در سراسر کشور نیز آغاز شد.

رحمانی ادامه داد: نحوه خرید ۱۰ قلم کالای پیش‌بینی شده در کالابرگ الکترونیکی به این نحو است که اعتبار واریزی قابل برداشت به شکل نقدی نیست و صرفا با آن می توان ۱۰ قلم کالای اساسی را خریداری کرد، در واقع فرد تا پایان ماه می تواند از این کالابرگ جهت خرید اقلام مورد نیاز استفاده کند و چنانچه بخشی از وجه یارانه یا کل یارانه در حساب سرپرستار باقی ماند و خریدی هم انجام نشده باشد فرد می تواند پایان ماه وجه نقدی خود را از حساب دریافت نماید.

وی خاطرنشان کرد: البته میز خدمت در محل اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی رفسنجان برپا شده و پاسخگوی مراجعین در خصوص طرح سوالات پیرامون یارانه خواهد بود.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری رفسنجان بیان کرد: قیمت لحاظ شده بر روی اجناس مذکور طبق نرخ شهریور 1400 می باشد و مابه التفاوت قیمت ها را دولت پرداخت می کند؛ همچنین افراد می توانند با اجرای کد دستوری *788*28# و یا از طریق سامانه shoma.sfara.ir از اطلاعات مربوط به یارانه خود و افراد تحت پوشش با خبر شوند.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + ده =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.