منو

کشته شدن ۱۴ نفر در تلفات جاده‌ای استان در روزهای اخیر

کشته شدن ۱۴ نفر در سوانح رانندگی روز‌های اخیر، استان کرمان را در زمره ۵ استان پرتصادف کشور قرار داده است.

۲۸ اسفند ۱۴۰۱

به گزارش ایستار، استاندار کرمان درستاد راهبردی ایمنی حمل و نقل وترافیک استان بر آشکارسازی برخی نقاط حادثه خیز از جمله تقاطع دهبکری، تاکید کرد و از رسانه‌های خواست تا در این ایام در کنارفراجا و مردم به اطلاع راسانی بپردازند.

فداکار با تاکید بر جمع بندی دقیق آمار تصادفات در استان افزود: محور‌های پرخطر و پرحادثه از جمله محور‌های منتهی به باغین، سیرجان و رفسنجان باید بیش از گذشته مورد توجه و مراقبت باشد ودر این زمینه برخورد با رانندگان متخلف لازم و ضروری است.

معاون عمرانی استاندار هم در این نشست با بیان اینکه به نسبت مدت مشابه پارسال ۱۶/۷ درصد افزایش تلفات داشته ایم گفت: بیشتر جان باختگان حوادث و سوانح رانندگی در جاده‌های برون شهری استان است.

موسوی بی توجهی و اهمال برخی رانندگان، خصوصا راکبین موتورسیکلت به چراغ قرمز‌های درون شهری را، مشهود دانست و خواستار تشدید برخورد با راکبین فاقد کلاه و دارای سرنشین اضافه شد.

به گفته وی بیشترین علت تصادفات اخیر، عدم توانایی در کنترل، خودرو که خواب آلودگی را هم شامل میشود، اعلام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان نیز از کاهش ۶ درصدی سفر‌ها با ناوگان حمل و نقل عمومی طی سه روز آغاز سفر‌های نوروزی خبر داد و گفت: مسیر کرمان _باغین و بالعکس ومحور هفت باغ، پرترددترین محور‌های استان هستند و این مسیر به همراه محور کرمان_ماهان_ بم، با ۳۴ نفر کشته، در سال ۴۰۱، دو محور پرتصادف که بیشترین تلفات جاده‌ای را داشته اند، محسوب می‌شوند.

عراقی زاده با اشاره به اینکه از ۳۵ نقطه حادثه خیز ۳۰ نقطه ان مربوط به شمال استان ازطرح‌های پویش مسافرت‌های نوروزی در سه نقطه استان خبر داد.

وی کمبود سوخت در برخی مجتمع‌های خدمات رفاهی، صف طولانی سوختگیری ناوگان سنگین، خصوصا جایگاه آدینه، را از مشکلات و معضلات در این حوزه برشمرد.

فرمانده نیروی انتظامی استان نیز در این نشست، با اشاره به برنامه‌های نوروزی پلیس برای بهره گیری از توان و ظرفیت نیرو‌های جهادی اعلام آمادگی کرد.

وی از کشته شدن ۹ نفر در تصادفات درون شهری، و کاهش ۳۱ درصدی به نسبت پارسال خبر داد.

سردار ناظری نبود دوربین در برخی معابر و نقاط شناسایی شده، را از مشکلات فزاینده برشمرد و حضور صداوسیما در کنار پلیس و مردم را در جهت فرهنگ سازی‌های مورد نیاز این حوزه، موثر دانست.

حافظی مدیرکل راه و شهرسازی هم از آماده بودن ۲۲ کیلومتر باند دوم بافت سیرجان خبر داد و گفت این مسیر حداکثر تا دوم فروردین زیر بار ترافیک می‌رود.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 12 =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.