منو

۲۰ هزار میلیارد تومان پروژه‌های صنعتی و معدنی در استان کرمان افتتاح می‌شود

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان از افتتاح ۲۰ هزار میلیارد تومان پروژه‌های صنعتی و معدنی در استان کرمان در سال جاری خبر داد

۱۰ تیر ۱۳۹۹

به گزارش ایستار به نقل از تسنیم مهدی حسینی‌نژاد بیان کرد، با اشاره به اینکه سال‌ها است که از سوی مقام معظم رهبری مباحث اقتصادی در نامگذاری سال‌ها مد نظر قرار گرفته و امسال نیز سال جهش تولید نامگذاری شده است اظهار داشت: صنعت، معدن و تجارت استان کرمان از ابتدای امسال در راستای تحقق شعار سال و در قالب سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی برنامه‌ریزی شده، برنامه توسعه‌ای خود را در هفت محور به صورت ویژه و در قالب 49 برنامه دنبال می‌کند.

وی با اشاره به مهمترین برنامه‌های استان در این راستا بیان کرد: توسعه صادرات و توجه به فعالیت‌های دانش‌بنیان از جمله این برنامه‌ها برای سال جاری است و از آنجا که استان کرمان یک استان معدنی است و پتانسیل‌های خوبی در استان در این حوزه وجود دارد ایجاد زیرساخت‌های صنعتی و معدنی و توسعه فعالیت‌های معدنی مورد توجه ویژه است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با عنوان اینکه رونق تولید در واحدهای موجود، فعال کردن واحدهای راکد و افزایش ظرفیت واحدهای نیمه فعال از دیگر برنامه‌های ما در راستای جهش تولید است ادامه داد: توسعه کسب و کارهای صنفی و کارآمدسازی نظام توزیع نیز جزو این هفت محور است و تلاش می‌کنیم تا از این نامگذاری سربند بیرون بیاییم.

وی با بیان اینکه در استان کرمان توجه ویژه‌ای به ایجاد صنایع فراوری با استفاده از پتانسیل‌های استان شده است افزود: در تکمیل زنجیره تولید فولاد، مس و ذغالسنگ در استان کرمان گام‌های بسیار بزرگی برداشته شده است.

حسینی‌نژاد به تولید بیش از  32 میلیون تن کنستانتره، 28 میلیون تن گندله، 13 میلیون تن آهن اسفنجی و 10 میلیون تن فولاد در استان کرمان اشاره کرد و گفت: تمامی پروژه‌های استان کرمان در حوزه فراوری صنایع معدنی یا افتتاح شدند و یا پیشرفت فیزیکی بالای 95 درصد دارند.

وی با بیان اینکه تمامی این پروژه‌ها یا در آستانه افتتاح قرار دارند و یا تا پایان سال 1400 به چرخه تولید وارد می‌شوند افزود: در سال 97 حدود 10 هزار میلیارد تومان افتتاح در استان کرمان داشتیم و این افتتاحات در سال گذشته به 13 هزار میلیارد تومان رسیده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با اشاره به اینکه در سال جاری 20 هزار میلیارد تومان افتتاح در استان کرمان در حوزه صنعتی و معدنی داریم افزود: 4 هزار میلیارد تومان از این پروژه‌ها ماه قبل به صورت ویدئو کنفرانس با حضور رئیس جمهور افتتاح شدند.

وی با تاکید بر اینکه توجه ویژه‌ای به فراوری صنایع معدنی در استان کرمان وجود دارد گفت: در گام بعد و در ادامه این مسیر بحث قطعه سازی و خدمات را در استان کرمان دنبال می‌کنیم


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 4 =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.