منو

فرماندار رفسنجان؛ سوخت جهت مقابله با سرمازدگی باغات پسته تخصیص یافت

فرماندار رفسنجان از تخصیص سوخت جهت مقابله با پدیده سرمازدگی ِ پیش رو خبر داد و گفت: باغداران می توانند به جهاد کشاورزی مراجعه و با ثبت نام در سامانه " سدف " این سهمیه را از شرکت پخش فرآورده های نفتی دریافت کنند.

۱۰ فروردین ۱۴۰۲

به گزارش ایستار، حسین رضایی در خصوص سرمازدگی های بهاره باغات پسته رفسنجان گفت: به دو روش تولید دود و ایجاد حرارت می توان با سرمازدگی مقابله کرد.

وی افزود: دود تولید شده در باغات می تواند سرماهای یک الی 2 درجه زیر صفر را کنترل کند اما سرماهای بالای 4 و 5 درجه زیر صفر را نمی تواند کنترل کند لذا نیاز است کشاورزان باغ را گرم کنند تا بتوانند محصول خود را از آسیب سرما حفظ کنند.

رضایی با اشاره به اینکه ایجاد حرارت در باغ ها برای جلوگیری از خسارت های سرمازدگی بسیار موثر است ادامه داد: در شهربابک طرح تولید حرارت در باغات کشاورزی در راستای مقابله با پدیده سرماهای بالای 3 درجه زیر صفر جواب داده و این روش به این شکل است که باغدار قوطی های کوچک حاوی گازوئیل را در هر هکتار به میزان 200 تا 400 عدد قرار می دهد و شب آن ها را روشن کرده و حرارت تولید می کنند.

وی گفت: این روش درختان و محصول باغ را از سرما حفظ می کند و روشی موثر است.

فرماندار رفسنجان تصریح کرد: برای تامین سوخت باید تدابیری اندیشیده می شد که با استاندار کرمان آقای فداکار و ستاد مدیریت بحران استانداری هماهنگی های لازم انجام شد تا بتوانیم سهمیه سوخت برای باغات رفسنجان تأمین کنیم.

رضایی بیان کرد: چون در روزهای آینده کاهش دما را در پیش رو داریم، ایستگاه های هواشناسی هم که در برخی نقاط از جمله جوادیه فلاح نصب شده و وقتی هواشناسی اعلام کرد که خطر سردی هوا چه روزی است تخصیص سوخت برای مقابله با سرمازدگی انجام می شود.

وی افزود: کشاورزان می توانند از این سهمیه بهره مند شوند و می توانند در جهاد کشاورزی درخواست دهد لذا بریا این تقاضا هم باید پروانه فعالیت را داشته باشند اگر نداشته باشند پروانه فعالیت را می توانند از نظام صنفی کارهای کشاورزی واقع در خیابان مصطفی خمینی 1 دریافت کنند تا بتوانند از سهمیه سوخت استفاده کنند و باغات خود را از خطر سرمازدگی مصون دارند.

فرماندار رفسنجان خاطرنشان کرد: گزینه بحران در سامانه “سدف” در شرکت پخش فراورده های نفتی فعال شده و کشاورزان می توانند در این سامانه ابتدا با مراجعه به جهاد کشاورزی ثبت نام کنند و بهره مند شوند.سال گذشته روزهای 16 و 17 فروردین خطر سرمازدگی باعث از بین رفتن بسیاری از محصولات پسته رفسنجان شد.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − سیزده =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.