منو

استاندار کرمان: اعمال قوانین استاندارد باید موجب تسهیلگری در صادرات شود

استاندار کرمان گفت: با توجه به اینکه زندگی مردم استان با کشاورزی گره خورده است، اعمال قوانین استاندارد باید به گونه‌ای باشد که موجب تسهیل صادرات شود‌.

۱۵ فروردین ۱۴۰۲

 

به گزارش ایستار، معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد بعد از ظهر دوشنبه ۱۴ فروردین با استاندار کرمان دیدار و گفتگو کرد.

محمدمهدی فداکار استاندار کرمان در این دیدار گفت: صادرکنندگان خرما و پسته استان متعهد به قوانین ارزی هستند، اما سخت‌گیری‌های زیاد در گمرک موجب کاهش صادرات استان می‌شود.

وی افزود: باید مشکلات و چالش‌های صادر کننده پسته استان را شنید و بر این اساس موانع را برطرف کرد.

استاندار کرمان خاطرنشان کرد: خرما، پسته و محصولات گلخانه‌ای سه محصول مهم و صادراتی ما هستند، عنوان کرد: از آنجا که زندگی مردم وابسته به کشاورزای است، کوچک‌ترین تنش در این زمینه موجب آسیب به کشاورزان می‌شود.

وی عنوان کرد: محصول اصلی در شرق استان خرما است و چنانچه در این زمینه مشکلاتی به وجود آید، چالش‌های عدیده‌ای برای مردم این منطقه ایجاد می‌شود، لذا قوانین استاندارد باید موجب تسهیل‌گری در امر صادرات شود.

امیر حسن‌زاده سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان در این دیدار گفت: ۱۲ شهرستان استان درگیر محصول پسته و خرما هستند لذا زندگی مردم به نوعی وابسته به کشاورزی است.

وی با اشاره به اینکه صادرات استان به دلیل سرمازدگی کم شده است، بیان داشت: قوانین استاندارد باید موجب تسهیلگری در امر کشاورزی شود.

احسان ساده معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد در این دیدار ضمن ابراز خرسندی و تشکر از دیدار با استاندار کرمان، افزود: در زمینه کالاهای محوری و شاخص به دنبال اعمال قوانین جهت صادرات محصول با کیفیت هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در موضوع صادرات به دنبال برگشت نخوردن محصولات و اعمال حداقل‌های استاندارد هستیم تا در زمینه صادرات دچار مشکل نشویم.

ساده عنوان کرد: در حوزه صادرات به دنبال تسهیل‌گری هستیم و چنانچه کشور مقصد، انتظارات زیادی نداشته باشد، ما هم توقعات زیادی از صادر کنندگان نداریم.

وی تصریح کرد: در سال جاری در زمینه استاندارد‌سازی مراکز خدماتی همانند هتل‌ها، خانه‌های سالمندان، مراکز ترک اعتیاد و غیره هم ورود پیدا کرده‌ایم.

وی افزود: در سال جاری در برخی مراکز خدماتی همچون هتل‌ها و مراکز سالمندان یکسری الزامات استاندارد را اعمال می‌کنیم.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 1 =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.