منو

تحقق ارتباط صنعت و دانشگاه در منطقه ویژه اقتصادی

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی گفت: در حال مذاکره برای ایجاد کارخانه فولاد ضد زنگ برای تکمیل زنجیره فروکروم با هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و اشتغال زایی 200 نفر در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان هستیم

۱۰ تیر ۱۳۹۹

به گزارش ایستار، مجید کهنوجی مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان در نشست خبری که به مناسبت روز صنعت و معدن برگزار شد با اشاره به مزایای منطقه ویژه اقتصادی عنوان کرد: منطقه ویژه اقتصادی در قلمرو سرزمین اصلی قرار ندارد و محدودیت های گمرگی سرزمین اصلی را دارا نیست و کالاهای وارداتی که مقصد آنها منطقه ویژه اقتصادی است، بدون تشریفات اداری وعوارض گمرگی وارد می شوند. وی ادامه داد: هفت سال معافیت مالیاتی برای کسانی که در این منطقه کالا تولید می کنند و در کشور عرضه می کنند، در نظر گرفته شده است و پیمان کار های که در این منطقه برای فعالان و سرمایه گذاران صنعتی فعالیت می کنند از ۹٪ مالبات ارزش افزوده معاف هستند.

کهنوجی در خصوص جذب سرمایه گذار در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان اظهار داشت: مجوز این منطقه در سال ۹۰ صادرشده است و تا سال ۹۳ زیر ساخت های آن در حال انجام بود و از سال ۹۳ تا کنون ۵۵ سرمایه گذار جذب شده است که حدود ۲۰ کارخانه به علت تحریم و مشکلات اقتصادی به بهره برداری نرسیده اند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شعار ارتباط بین دانشگاه وصنعت ۹ تن از اساتید دانشگاه در این منطقه در حوزه های شرکت های دانش بنیان سرمایه گذاری انجام داده اند.
مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان از جذب 7 سرمایه گذار خارجی از کشورهای هند، آلمان، اتریش، بلاروس و چین در منطقه ویژه اقتصادی در حوزه های تجهیزات پزشکی، انرژی خورشیدی، لعاب کاشی خبر داد و افزود: در حال مذاکره برای ایجاد کارخانه فولاد ضد زنگ برای تکمیل زنجیره فروکروم با هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و اشتغال زایی 200 نفر در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان هستیم که در صورت تامین آب مورد نیاز، یک ساله به بهره‌برداری خواهد رسید.
مهندس کهنوجی با اشاره به سرمایه گذاری های انجام شده در این منطقه تصریح کرد: در منطقه ویژه اقتصادی سه هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام شده که دو هزار میلیارد تومان در صنعت ارز دیجیتال و یک هزار میلیارد تومان در سایر صنایع بوده است. وی ادامه داد: با وجود تحریم ها تولید ارز دیجیتال تنها راه نجات است اما قیمت بیت کوین به یکباره از 12هزار دلار به 3.5 دلار کاهش یافت که قیمت پایین آن موجب می‌شود تا تولید آن توجیه اقتصادی نداشته باشد که حتما باید این صنعت حمایت شود. وی خاطر نشان کرد: بزرگ ترین پست برق ۲۰۰مگاوات جنوب شرق در منطقه ویژه اقتصادی ایجاد شده است.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان در پایان با اشاره به لزوم حمایت از صنعت و جهش تولید عنوان کرد: دستگاه های نظارتی باید با نظارت صحیح از قاچاق کالا جلوگیری کنند تا از صنعت و تولیدات داخلی حمایت شود، تدوین نقشه راه توسعه صنعت و تعیین اولویت ها باعث می شود تسهیلات به انحراف نروند و به هدف برسند. ثبات بازار ارز باعث رقابت در تولید می شود و سهولت در دریافت مجوزهای کسب و کار از مباحث امنیتی سرمایه‌گذاری است و تضمین حقوق مالکیت که توسط دستگاه های انتظامی و قضائی انجام می شود از جمله مسائلی است که می تواند منجر به افزایش سرمایه گذاری و جهش تولید شود.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × دو =

مطالب مرتبط
«ملی مس» سرآمد در تولید/گام‌های استوار برای تحقق شعار سال

با همت جهادی کارگران و مهندسان صنعت مس و به رغم قطعی متناوب برق مجتمع‌های تولیدی در ماه‌های اخیر، حجم فعالیت و تولید محصول در تمامی بخش‌های شرکت ملی صنایع مس ایران از ابتدای سال جاری نسبت به 4 ماهه نخست سال گذشته رشد داشته است.

۰۳ مرداد ۱۴۰۳
دومین جشنواره سراسری فیلم شهرنما کلید خورد

معاون هنری شهرداری رفسنجان از برگزاری دومین دوره جشنواره سراسری فیلم شهرنما خبر داد.

۰۳ مرداد ۱۴۰۳
فعالیت یک هزار و ۳۴۰ نفر در ستاد صبر استان کرمان/ از سال ۱۴۰۱ هیچ پرونده‌ای به دادگاه مطبوعات کرمان ارجاع نشده است

معاون حل اختلاف دادگستری استان کرمان از فعالیت یک هزار و ۲۴۰ نفر در ستاد صبر استان خبر داد و گفت: از این تعداد یک هزار و ۳۵ نفر به عنوان صلح یار، ۲۹۴ نفر به عنوان همیارصلح (دانش‌آموزی) و ۱۱ نفر هم طلایه‌دار صلح، دارای ابلاغ از سوی رئیس کل دادگستری استان کرمان هستند.

۰۲ مرداد ۱۴۰۳
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.