منو

بازدید ۱۰۸ هزار گردشگر از رفسنجان/ بزرگترین خانه خشتی جهان در صدر بازدیدها

فرماندار رفسنجان گفت: بیش از 108 هزار گردشگر داخلی و خارجی در نوروز 1402 از جاذبه های گردشگری شهرستان بازدید کردند که از این تعداد بیش از 20 هزار نفر از بزرگترین خانه خشتی جهان واقع در قاسم آباد رفسنجان دیدن کردند.

۱۸ فروردین ۱۴۰۲

به گزارش ایستار ،حسین رضایی ضمن تبریک سال نو و ایام ماه مبارک رمضان، آمار  بازدید از اماکن گردشگری و اقامت در شهرستان را تشریح کرد و گفت: از 15 اسفند سال گذشته تا 16 فروردین امسال بیش از 108 هزار و 414 گردشگر از آثار و اماکن تاریخی و ابنیه های گردشگری رفسنجان بازدید کردند که رشدی معادل 12 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته را نشان می دهد.

وی افزود: از این تعداد، بیش از 30 هزار نفر از آثار تاریخی و بیش از 22 هزار نفر از اماکن مذهبی بازدید داشتند.

رضایی بیان کرد: همچنین تعداد بیش از 49 هزار و 200 نفر هم از جاذبه های طبیعی دیدن کردند و نیز بیش از 6 هزار گردشگر هم از آثار دست ساز بازدید داشتند.

فرماندار رفسنجان تصریح کرد: در مجموع امسال بیش از 108 هزار و 400 نفر بازدید کننده از آثار گردشگری شهرستان داشتیم و در مقایسه با سال قبل که حدود 97 هزار گردشگر از این آثار دیدن کردند رشد 12 درصدی را نشان می دهد.

وی با اشاره به اینکه بیش از 20 هزارنفراز عمارت حاج آقاعلی که به بزرگترین خانه خشتی جهان معروف است بازدید داشتند بیان کرد: ویژگی‌های امسال که توسط شرکت همگامان مجتمع مس سرچشمه آماده شده بود و مورد توجه گردشگران این عمارت قرارگرفت، ایجاد غرفه های صنایع دستی، گیاهان دارویی، شربت خانه، کتابفروشی، نمایشگاه حجاب اسلامی، سوغات رفسنجان، رستوران و…بود.

وی همچنین در خصوص آمار استفاده از اقامتگاه های رسمی و غیر رسمی هم گفت: در ایام تعطیلات نوروزی در کل بیش از 11 هزار و 700 نفر از اقامتگاه های رسمی و غیر رسمی بهره مند شدند .

رضایی افزود: از این تعداد 7 هزار و 250 نفر در اقامتگاه های غیر رسمی اسکان یافتند که رشدی معادل 61.67 درصد را ثبت کرده و همچنین 4 هزار و 500 نفر هم از اقامتگاه های رسمی بهره جستند که این میزان رشد 38.33 درصد را نسبت به سال گذشته نشان می دهد.

وی خاطرنشان کرد: اقامتگاه های رسمی شامل هتل ها، مجتمع های گردشگری، مهمانپذیر، اقامتگاه های بومگردی و طرح خانه مسافر است.
رفسنجان دارای بیش از 300 اثر گردشگری از جمله بزرگترین خانه خشتی جهان، دره راگه، موزه مردم شناسی، دهکده گردشگری اودرج، درخت 1500 ساله پسته، تپه های ماسه بادی، قلعه های تاریخی، کاروانسرای شاه عباسی و غیره است


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + سه =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.