منو

امام جمعه رفسنجان:مهار تورم با جدیت دنبال شود

امام جمعه رفسنجان خواستار تلاش منسجم مسئولان برای مهار تورم شد.

۱۸ فروردین ۱۴۰۲

به گزارش ایستار به نقل از مهر، حجت‌الاسلام اصغر عسکری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با تاکید بر شعار سال «مهار تورم و رشد تولید» و اهمیت آن در کشور گفت: اقتصاد رکن اصلی در زندگی بشریت است رکنی که تنها در حوزه مسائل اقتصادی تأثیرگذار نیست بلکه در مسائل اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، تربیتی و خانوادگی تأثیر دارد.

وی افزود: یک اقتصاد سالم و پا برجای مولد می‌تواند تأثیرات مثبت داشته باشد و تنش‌های اقتصادی و مشکلات می‌تواند در این حوزه‌ها آثار منفی در برداشته باشد.

عسکری گفت: لازم است مسئله مهار تورم و رشد تولید مورد توجه جدی قرار گیرد و چندین سال است رهبر معظم انقلاب شعار سال را به این موضوع اختصاص داده‌اند چراکه مسائل اقتصادی در زندگی فرد فرد مردم تأثیرات خود را بر جای می‌گذارد.

خطیب نماز جمعه رفسنجان ابراز کرد: برای اصلاح اقتصاد باید کارهای اصولی و ریشه‌ای انجام شود که یکی از آنها رشد تولید است اما رشد تولید بخشی از مسائل و نیازها را تأمین می‌کند و اصل مسئله اصلاح اقتصادی و تورم است که باید سیاست‌های اقتصادی و مادی سنجیده و به صورت علمی و دانش بنیان انجام شود.

وی بیان کرد: هر ساله افزایش حقوق برای کارگران و کارمندان انجام می‌شود و بالا بردن دستمزد بر روی تولید تأثیر می‌گذارد با این افزایش قیمت، اجناس شرکت‌های تولید کننده قابل عرضه در دنیا نخواهد بود چراکه قیمت تمام شده آن گران در می‌آید نتیجه آن این است که بازار داخلی تأمین می‌شود اما صادرات انجام نمی‌شود.

امام جمعه رفسنجان با اشاره به روابط خارجی و تحولات مثبت در این حوزه، گفت: برقراری با عربستان و امضای توافق‌نامه و حتی دعوت از رئیس جمهور سوریه برای حضور در اجلاس سران کشورهای عربی بعد از ۱۲ سال، نشان می‌دهد توطئه‌های استکبار جهانی در منطقه ثمر نداده است و مجبور هستند تعامل داشته باشند و ما هم استقبال خواهیم کرد.

وی بیان کرد: همیشه کشور ایران کشوری بوده که در راستای حل مسائل اختلافی پیش قدم بوده است برقرای روابط دیپلماتیک با کشورهای همسایه می‌تواند تنش‌زدایی کند و ارتباط با کشورهای اسلامی باعث می‌شود هم سلطه آمریکا در منطقه تمام شود و هم موجب صلح و پایان جنگ در یمن باشد.

عسکری گفت: حزب الله در لبنان و یمنی‌ها از این روابط استقبال کردند، امید است این روابط قدمی برای حل مسئله جنگ عربستان و یمن باشد.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 3 =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.