منو

بزرگراه فناوری اطلاعات کشور محل تاخت و تاز خارجی‌هاست/ سیاست‌گذاری غلط دولت درباره پیام‌رسان‌ها

نماینده رفسنجان در مجلس گفت: وزارت ارتباطات ایران زیرساخت‌های خوبی برای پیام‌رسان‌ها ایجاد و پهنای باند خوبی فراهم کرده اما آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها در حال تاختن در این بزرگراه با امکانات مدرن هستند ولی ما دوچرخه سواریم.

۱۱ تیر ۱۳۹۹

حجت‌الاسلام حسین جلالی نماینده مردم رفسنجان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، درباره وضعیت افسارگسیخته فضای مجازی اظهار داشت: فضای مجازی ابزار بسیار خوبی است که ما می‌توانیم برای پیشرفت و توسعه از آن بهره بگیریم اما متأسفانه این ابزار اکنون در اختیار دشمن قرار دارد. 

وی افزود: میدان فضای مجازی در کشورمان هم‌اکنون در اختیار دشمنان است. ضمن اینکه بحث انتقادی ما در مورد فضای مجازی به هیچ وجه سلبی نیست بلکه ما بحث ایجابی داریم که چرا ما نمی‌توانیم از این فضا و امکانات استفاده کنیم و تنها استفاده کننده آن در شرایط فعلی دشمنان هستند.

نماینده رفسنجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:‌ زیرساخـت‌های خیلی خوبی در بخش فناوری اطلاعات  فضای مجازی در کشور ایجاد شده است و ما شاهد تهیه اتوبان 6 بانده با پهنای باند بسیار وسیع هستیم اما بهره‌بردار اصلی از این امکانات دشمنان هستند و آنها با خودروی آخرین سیستم و به‌روزشان در این اتوبان در حال تاختن هستند اما ما با دوچرخه در این اتوبان حرکت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی و پیام‌رسان‌های داخلی که در فضای مجازی و به ویژه در کسب‌وکارهای اینترنتی فعال هستند قطعاً توان رویارویی با طرف خارجی را ندارند چرا که نه ابزارهای لازم در اختیارشان است و نه به آنها کمکی شده و از آنها حمایت می‌شود،  افزود: هم‌اکنون 65 درصد پهنای باند و سرعت در اختیار اینستاگرام است. ضمن اینکه 30 درصد پهنای باند و سرعت هم در اختیار تلگرام و واتساپ است و فقط 5 درصد از این پهنا در اختیار پیام‌رسان‌های داخلی است. 

نماینده رفسنجان در مجلس شورای اسلامی گفت: مخاطب وقتی مشاهده می‌کند که پیام‌رسان داخلی سرعت نداشته و کند است چطور می‌تواند به خدمات ارائه شده آنها اعتماد کند؟ و به همین دلیل به به تلگرام و واتساپ کوچ می‌کند.

حجت‌الاسلام جلالی افزود: وزارت ارتباطات ایران زیرساخت‌های خوبی برای پیام‌رسان‌ها ایجاد کرده و بسترهای، پهنای باند، فراهم کرده است. اما آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها در حال تاختن در این بزرگراه هستند.

وی گفت: وقتی که وزیر ارتباطات برای ارائه گزارش به مجلس آمده بود شاهد انتقادات فراوان نمایندگان در عملکرد این وزارتخانه نسبت به عدم حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی بود ولی وی با حالتی منفعلانه پاسخی نداشت.

نماینده رفسنجان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بایستی خدمات ارائه شده دولت به پیام‌رسان‌ها به تصویب شورای عالی مجازی می‌رسید که عملاً شاهد چنین رویه‌ای نبوده‌ایم.

حجت‌الاسلام جلالی گفت:‌ وزارت ارتباطات سیم‌کارت‌های 3G را به 4G ارتقا داده و حتی برنامه‌ریزی لازم برای رسیدن به 5G هم داشته است و حتی تلاش دارد تا بر پهنای اینترینت کشور بیفزاید اما مشخص نیست چه کسانی از این پهنا استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه سیاست‌گذاری دولت در نوع نگاه به فناوری اطلاعات و ارتباطات و پیام‌رسان‌ها غلط است و به هیچ‌وجه همخوانی لازم را با شورای عالی فضای مجازی ندارد. در حالیکه ما از دولت انتظار داریم امکاناتی که برای پیام‌رسان‌های خارجی در ایران فراهم شده در اختیار پیام‌رسان‌های داخلی هم باشد.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × پنج =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.