منو

سفیر کشور ژاپن در ایران: علاقمند به همکاری کرمان و ژاپن در بحث گردشگری هستیم

سفیر کشور ژاپن در ایران گفت: علاقمند هستیم که همکاری کرمان و ژاپن در بحث گردشگری شکل گیرد.

۲۷ فروردین ۱۴۰۲

به گزارش ایستار، ” کازو توشی آیکاوا” سفیر کشور ژاپن در ایران با همراهی خانم ” لالینی ویرا سامی” رئیس سازمان بین‌المللی مهاجرت صبح امروز یکشنبه 27 فروردین با استاندار کرمان دیدار کردند.

سفیر کشور ژاپن در ایران، هدف اصلی این سفر را بازدید از محل مهمانشهر رفسنجان عنوان کرد و گفت: هزار بسته‌ بهداشتی از سوی ژاپن با همکاری اداره کل اتباع و مهاجرین استانداری کرمان به این افراد اهدا می‌شود.

” کازو توشی آیکاوا ” با اشاره به روابط ایران و ژاپن گفت: در راستای روابط کرمان و ژاپن از طریق سازمان‌های بین‌المللی همکاری می‌کنیم.

سفیر ژاپن افزود: با همکاری سازمان‌های بین‌المللی در سه استان در ایران برای مقابله با خشکسالی در حال کار هستیم.

وی همچنین از تهیه و اهدای 6 دستگاه ام‌آر‌آی به ایران با همکاری سازمان جهانی بهداشت خبر داد و گفت: دو دستگاه به بم و کهنوج اهدا خواهد شد.

سفیر ژاپن بیان کرد: همچنین برای حمایت از پناهندگان افغان و کمک به کاهش مشکلات میزبانی، با حمایت سازمان بین‌المللی مهاجرت، چند دستگاه آمبولانس به ایران اهدا‌ می‌شود که یک دستگاه به استان کرمان اختصاص می‌یابد.

وی با اشاره به وجود آثار تاریخی در ایران و ژاپن گفت: مایل هستیم در زمینه گردشگری و مقابله با خشکسالی با استان کرمان همکاری کنیم و باید در این زمینه برنامه‌ریزی و نحوه همکاری مشخص شود.

” کازو توشی آیکاوا ”  تصریح کرد: سعی می‌کنیم اطلاعات گردشگری به استان کرمان را اصلاح کنیم و از دولت ایران می‌خواهیم اطلاعات مربوطه را به ما اعلام کنند.

سفیر کشور ژاپن در ایران افزود: پس از بازدید از ارگ بم و باغ شاهزاده ماهان، با استفاده از سرویس اجتماعی سفارتخانه وضعیت گردشگری و امنیتی استان کرمان را اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

وی گفت: علاقمند هستیم که همکاری کرمان و ژاپن در بحث گردشگری شکل گیرد و مسافران ژاپنی به کرمان برگردند.

سفیر کشور ژاپن در ایران ابراز داشت: ایران در تحریم است، اما شرکت‌های ژاپنی پای ایران می‌مانند. اینکه پروژه جدید شروع شود سخت است اما طرح‌های قبلی را ادامه می‌دهند.

دنیا باید خدمات ایران به مهاجران افغان را بداند

” لالینی ویراسامی” رئیس سازمان بین‌المللی مهاجرت نیز در این دیدار از مسئولیت ایران بابت ارائه خدمات در طول دهه‌ها به مهاجران افغان تشکر کرد و گفت: سعی می‌کنیم رویکرد همه جانبه داشته و حمایت را افزایش دهیم و در این زمینه نیاز به حمایت سازمان‌های بین‌المللی است.
وی افزود: معتقدم جهان باید آنچه را ایران برای رفاه مردم افغانستان و براساس اصول بشردوستانه انجام می‌دهد، بدانند و خدمات جمهوری اسلامی اعلام شود.

رئیس سازمان بین‌المللی مهاجرت بیان کرد: سازمان حضور گسترده‌ای در پاکستان، عراق و … دارد و امیدواریم در ایران هم بتوانیم خدمات را افزایش دهیم.

وی افزود: خدمات ما در زمینه‌های سلامت، آموزش و معیشت در جریان است. سازمان در زمینه زلزله و کاهش بلایا در کشورهای دیگر فعالیت دارد و در استان کرمان نیز تمایل داریم در زمینه کاهش بلایا و در صورت بروز حادثه همکاری کنیم.

 


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × سه =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.