منو

ایده شورای محلات شهرداری رفسنجان در کشور اجرا می‌شود

شهردار رفسنجان از اجرای ایده شورای محلات در کشور به تبعیت از شهرداری رفسنجان خبر داد.

۲۸ فروردین ۱۴۰۲

به‌گزارش ایستار، مهندس مجید کهنوجی در ضیافت افطار با حضور اعضای شورای محلات شهر با تقدیر از خدمات شورای محلات برای گره‌گشایی از امور شهروندان، اظهار کرد: در اسفندماه سال گذشته نهاد ریاست جمهوری از ما دعوت کردند تا راجع به ایجاد شورای محلات رفسنجان به استان‌های کشور توضیح دهیم. خدا را شکر خیلی از این اقدام نیز تمجید کردند. البته در این جلسه بنده توضیح دادم که هنوز نتوانسته‌ایم کاری که انتظار داشتیم بین همگی محلات انجام دهیم اما با این حال محلات موفقی هم داشتیم.

وی با اشاره به راه‌اندازی شورای محلات در استان یزد و تسری این ایده در کشور به تبعیت از شهرداری رفسنجان، تصریح کرد: در جلسه نهاد ریاست جمهوری تقاضای واگذاری اختیارات مالی به شورای محلات را نیز ارائه کردیم تا برنامه‌های خود را تدوین و ارائه و با تصویب شورای شهر، این بودجه به‌طور سالانه در اختیار آن‌ها قرار گیرد تا خودشان امور محله‌شان را به پیش ببرند.

شهردار رفسنجان واگذاری اختیارات مالی به شورای محلات را در راستای مردم‌محوری، خدمات ارزان‌تر به مردم محله و بهترین بهره‌وری برای محله برشمرد و عنوان کرد: این پیشنهاد به رئیس جمهور و هیأت وزیران نیز رسانده شده و تا این اندازه جلب توجه کرده است.

کهنوجی افزود: در این رابطه شورای محله ماهونک و خلیلی آباد را مثال آوردیم که به‌طور مستقیم شورای محله گلزار شهدا این دو محله را ساماندهی کردند و این مسائل را بطور شفاف بیان کردیم که امیدواریم این موارد حل شود، مایه برکات شود.

شهردار رفسنجان با ابراز امیدواری از تحقق بودجه امسال شهرداری برای انجام خدمات در محلات شهر، بیان کرد: از شورای محلات تقاضا داریم که خود کار را به دست بگیرند تا حاشیه سود ۳۰ درصدی برای پیمانکار، در محله هزینه شود. مقداری نیاز به تواتمندی دارد که البته همه آن بحث‌های عمرانی نیست.

وی با بیان این‌که در برخی محلات قوی جلو رفتیم اما در برخی محلات نتوانستیم و آن‌چنان شایسته محلات نبوده است، ادامه داد: با توجه به اینکه مرکز محلات مساجد هستند، نیاز به جوانان دهه هشتادی داریم که باید توانمند شوند و اداره محلات را بدست بگیرند. نکته بعدی با توجه به راه‌اندازی امور بانوان شهرداری، فعالیت‌های بانوان در محلات در سال جدید نیز با قوت بیشتر دنبال شود.

کهنوجی در ادامه به برخی اقدامات شهرداری در محلات شهر به‌صورت موردی اشاره کرد.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − 2 =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.