منو

یک عطاری درپی ارائه فراورده های دارویی دست ساز پلمب شد

معاون غذا و داروی شهرستان رفسنجان از پلمب یک عطاری در شهرستان رفسنجان  در پی ارائه فراورده های دارویی دست ساز خبرداد.

۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۲

به گزارش ایستار ،مهسا حسنی پور، با اعلام این خبر توضیح داد: به دنبال شکایت از یک عطاری به دلیل عوارض پیش آمده (خونریزی های زیر پوستی برای فرد) در پی مصرف داروهای دست ساز عطاری، با پیگیری کارشناسان این معاونت و به همراهی اداره صمت، مقادیری محصولات قاچاق و داروی شیمیایی ضبط شد و این  عطاری پلمب شد.

حسنی پور خاطرنشان کرد: مشکلات ناشی از مصرف داروهای غیر مجاز و دست ساز عطاری ها، به دلیل افزایش مصرف توسط عموم جامعه رو به افزایش است که باید دقت شود  این فراورده ها حاوی ترکیباتی هستند که در صورت استفاده تهدید کننده سلامتی و حیات فرد هستند.

وی تاکید کرد: در فراورده های دست ساز نظیر کپسول های گیاهی دست ساز مقادیری داروی شیمیایی هم ممکن است اضافه شده باشد که این داروها عوارض جبران ناپذیری دارد.

مهسا حسنی پور اذعان کرد: عطاری ها   به هيچ عنوان حق دخالت در امور پزشكي و دارويي ندارند،باید از عرضه هرگونه دارو و مکمل خودداری کنند.

او گفت: مشاهده شده است که برخی متصديان عطاري ها بدون آگاهی نسبت به عوارض جانبي مفردات و تركيبات آنها، چند گياه را تركيب مي كنند که امكان دارد مشكلات جدي براي سلامتي افراد ايجاد شود. بعضی عطاری ها داروهای دست ساز را با ترکیبات بسیار خطرناکی با هم ترکیب می کنند و در قالب کپسول ارائه می دهند. برای مثال بسياري از داروهاي لاغري كه ادعا مي شود گياهي و بدون عارضه هستند، حاوي درصد بالايي از مواد مخدر مي باشند یا داروهای چاقی حاوی کورتون هستند که به شدت عوارض جانبی در پی دارد.

معاون غذا و داروی شهرستان از شهروندان خواست هنگام خرید از عطاری‌ها به سلامت محصول و به ویژه مجوزهای بهداشتی آن توجه کافی داشته باشند و به هیچ عنوان تحت تاثیر تبلیغات سودجویانه در امر درمان قرار نگیرند.

 


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − 4 =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.