منو

رئیس مرکز بهداشت شهرستان رفسنجان:برای افزایش نرخ زاد و ولد نیاز به تلاش بیشتری است

علیرضا علیدوستی رئیس مرکز بهداشت شهرستان رفسنجان گفت: در رفسنجان از منفی شدن رشد جمعیت جلوگیری کردیم که به بعضی از اهداف خود در شبکه بهداشت و درمان در زمینه باروری دست پیدا کرده‌ایم که برای افزایش نرخ زاد و ولد نیاز به  تلاش بیشتری است.

۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲

به گزارش ایستار،علیرضا علیدوستی در نشست خبری  که به مناسبت پنجمین روز از هفته سلامت در حوزه معاونت بهداشتی انجام شد با بیان اینکه نرخ زاد و ولد در کشور ۱.۷ است اظهار کرد: این آمار در اتباع غیر ایرانی دو برابر است و  رشد جمعیت ایرانی‌ها ۶ دهم است.

علیدوستی گفت :  رشد مثبت جمعیت به سه مقوله تولد، مرگ و مهاجرت بستگی داردکه این سه شاخص‌ باید در کنار هم باشند تا رشد جمعیت رخ دهد. و موارد مرگ‌ومیر را باید کاهش داد، به طور مثال آمار تصادفات بسیار وحشتناک است و همچنین باید دید حکومت در خصوص مهاجرت چه برنامه‌ای دارد و به حتم مهاجرت جوانان تأثیر منفی بر رشد جمعیت دارد.

وی جمعیت رفسنجان را ۳۵۶ هزار نفر اعلام کرد و گفت: ۵۶ هزار نفر اتباع افغانستانی در رفسنجان  ساکن هستند و جمعیت انار ۴۰ هزار نفر است که ۲ هزار نفر اتباع خا‌رجی هستند ( این آمار بر اساس مراجعه اتباع به مراکز بهداشتی و درمانی است).

رئیس مرکز بهداشت شهرستان رفسنجان در قسمت دیگری از سخنان خود به بیماری‌های واگیردار مانند مالاریا و وبا پرداخت و گفت: برخی از بیماری های واگیردار توسط مهاجرین به شهرستان وارد می شوند  که سلامت آن ها  قطعا سلامت ما را تأمین می‌کند که نمی‌توان نسبت به سلامتی‌شان بی‌تفاوت بود و خدمات درمانی به مهاجرین بر اساس عدالت است.

 


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 1 =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.