منو

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی: آرامش اقتصادی در گرو تقویت صادرات است

محمد رضا پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر بخواهیم آرامش در حوزه اقتصاد کشور ایجاد کنیم، راهی جزو تقویت صادرات نداریم.

۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲

به گزارش ایستار،محمدرضا پورابراهیمی ۱۴ اردیبهشت ماه در آئین بزرگداشت روز صادرات و تقدیرازصادرکنندگان نمونه استان کرمان به موضوعات ارزی صادرکننده پرداخت و اظهار کرد: ارز چالش اصلی صادرکنندگان است.

او بیان کرد: هفته گذشته لایحه دو فوریتی تشکیل وزارت بازرگانی در صحن علنی مجلس به تصویب رسید و احتمالا روز یکشنبه در دستور کار صحن قرار خواهد گرفت.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: وظیفه وزارت بازرگانی، مدیریت بازرگانی داخلی و خارجی است. اگر این مهم محقق شود و با تمرکزی که اتفاق می‌افتد بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

او ادامه داد: با تشکیل وزارت بازرگانی، نگرانی‌هایی از جدا شدن سیاست‌های تولیدی از سیاست‌های تجاری وجود دارد. اما تجربه سال‌های اخیر نشان داد که مدیریت این حجم گسترده و متنوع فعالیت‌ها، از عهده یک وزارتخانه بر نمی‌آید.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ماموریت‌های وزارت بازرگانی تصریح کرد: بعد از اقدامات ارزی در سال های گذشته اکنون به سمت آرامش مدیریت منابع ارزی حرکت می‌کنیم و امیدواریم طی دو ماه آینده در این ساختارهای جدید برنامه‌ریزی کنیم.

او در ادامه سخنانش گفت: اگر بخواهیم آرامش در حوزه اقتصاد کشور ایجاد کنیم راهی جز تقویت صادرات کشور نداریم و در بحث پیمانسپاری ارزی در بخش محصولات کشاورزی در صحن علنی مجلس تصویب شد و از حوزه مجمع تشخیص مصلحت نظام سر در آورد و کار سخت و عملا دچار چالش شد.

پورابراهیمی افزود: اگر سختگیری نکنیم حتما صادرات کشور دو برابر خواهد شد.او در بخش دیگر سخنانش از استان کرمان گفت و عنوان کرد: عمدتا ۷۰ درصد صادرات استان مربوط به پسته و مغز پسته است و معادل ۱۵ درصد محصولات مسی و ۱۵ درصد سایر محصولات است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: لازم است پایان ۱۴۰۲ عملکرد صادراتی بررسی شود و روند رو به رشد صادرات را شاهد باشیم.

 


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − پانزده =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.