منو

بازار تاریخی رفسنجان مرمت می شود

فرماندار رفسنجان گفت: قرار است تفاهم نامه ای با اداره کل میراث فرهنگی کرمان و شهرداری رفسنجان منعقد شود و قرار است با همکاری این دو نهاد بخشی از بازار تاریخی ایران در شهرستان مرمت و بازسازی شود.

۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲

به گزارش ایستار، حسین رضایی در بازدیدی که به همراه مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان از جاذبه های گردشگری شهرستان رفسنجان داشت اظهار کرد: رفسنجان بیش از 300 اثر گردشگری دارد که از این تعداد 70 اثر به ثبت ملی رسده اند.

وی به برخی از آن ها از جمله بزرگترین خانه خشتی جهان ( خانه حاج آقا علی در قاسم اباد)، دهکده گردشگری اودرج، موزه ریاست جمهوری، موزه مردم شناسی، کاروانسرای تاریخی شاه عباسی، قلعه ها و برج ها، قنات ها، طولانی ترین بازار تاریخی در ایران و دیگر آثار اشاره کرد.

رضایی عنوان کرد: به همت شهرداری رفسنجان و اداره میراث فرهنگی قرار است بخشی از بازار تاریخی مرمت شود.

وی در توضیح بیشتر در مورد این بازار گفت: بازار رفسنجان که با نام بازار تاریخی رفسنجان نیز شهرت دارد، از آثار تاریخی و مکان های دیدنی رفسنجان به‌ شمار می‌رود و از گذشته‌های دور به‌عنوان یکی از مراکز مهم اقتصادی و تجاری شهر رفسنجان شناخته شده است.

فرماندار رفسنجان افزود: بازار رفسنجان را می‌ توان سمبلی از معماری‌های دوران مختلف برشمرد و آن را یکی از منحصر‌به‌ فردترین آثار تاریخی در استان کرمان و شهرستان رفسنجان معرفی کرد.

وی تصریح کرد: بنای نخستین این مجموعه‌ ارزشمند تاریخی در اواسط قرن ۶ هجری قمری احداث شد و با توجه به ارزش تاریخی، بازار رفسنجان در سال ۱۳۸۴ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید.

وی افزود: هفته میراث فرهنگی از 28 اردیبهشت ماه آغاز می شود و تا سوم خرداد ادامه دارد که در یکی از این روزها در طول گرامیداشت هفته میراث فرهنگی اقامتگاه گردشگری در رفسنجان مورد بهره برداری قرار می گیرد.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + چهارده =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.