منو

چراغی که به خانه ما رواست و بس!!! حاشیه ای بر شایعه تغییر مدیرعامل نیپک

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲

تارنمای خبری ایستار//ماجرای استقلال معدن سونگون که هفته گذشته به نقل مجالس معدنی کشور بدل گشته در واقع اعلام جدایی همه جانبه صنعت مس آذربایجان از صنایع مس ایران است.اینکه این اعلام استقلال چه تبعاتی در پی خواهد داشت را به زودی و در طی یادداشتی جامع به آن خواهیم پرداخت .اما آن چه که امروز قصد ورود به آن را داریم، نتیجه قهری این اقدام است و آن چیزی نخواهد بود جز آنکه از امروز هر اتفاقی که در صنعت ملی مس منهای آذربایجان می افتند باید تامین کننده منافع مردم استان کرمان به ویژه مناطق رفسنجان و شهربابک باشد.

یکی از مهم ترین بخش های صنایع مس شرکت های تابعه این صنعت است،که بخش عمده آن در قالب شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه سامان دهی شده است.در میان شرکت های زیر مجموعه مس شرکتی کمتر شناخته شده بنام نیپک وجود دارد که بر خلاف گمنامی یکی از تاثیرگذارترین شرکت های تابعه صنعت مس است که در طول عمر خود عهده دار بومی سازی تکنولوژی مربوط به فرآیند های فرآوری صنعت مس بوده است.

در واقع نیپک در کنار شرکت کانی مس دو بازوی مهندسی صنعت مس ایران هستند که از ابتدای آغاز فعالیت تا به امروز در پروژه های مهمی حضور داشته اند.علی رغم آنکه دفتر مرکزی شرکت مهندسی نیپک در تهران مستقر است،اکثریت قریب به اتفاق پروژه های این شرکت در گذشته و اکثریت مطلق پروژه های در حال اجرای آن محدود به استان کرمان و به ویژه مجتمع مس سرچشمه رفسنجان بوده است.

ماجرای تعلق نیپک به کرمان چنان آوازه ای دارد که به همین جرم امکان حضور در پروژه های معدن سونگون را پیدا نکرده است.اما این تعلق خاطر صرفا در حد پرسنل بومی ساکن در پروژهای این شرکت بوده و تقریباً هیچ مدیری در گذشته و امروز از کارکنان بومی منطقه کرمان و شهر رفسنجان در این مجموعه داری سمت نبوده و نمی باشد.این ماجرا از آنجا حساس می شود که بنا بر شنیده ها مسولین شرکت مس به دنبال آن هستند که شخصی را به عنوان مدیر عامل جدید نیپک معرفی نمایند که علاوه بر آنکه از تازه واردین به صنعت مس می باشد،متولد اردبیل و متعلق به لابی برادران آذری در مس است.

اینکه چه شده که مسولین مس به دنبال تعویض مدیرعامل نیپک هستند و چرا یک آذری را برای تصدی این سمت در نظر گرفته اند پس پرده های قابل توجهی دارد که در این یادداشت فرصت پرداختن به آن میسر نمی شود.حرف حساب ما به مدیران مس کوتاه و مختصر است،آقایان حال که معدن سونگون دخل خود را از صنایع ملی مس جدا کرده لطف کنید و خرجش را هم جدا کنید.شرکتی که تمام پروژه هایش در استان کرمان و شهر رفسنجان است چرا باید صاحب مدیر عامل و مدیرانی بومی نباشد؟و از آن مهم تر چرا بر چنین شرکتی باید یک مدیر آذری حاکم شود؟

 


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + چهار =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.