منو

با ۵۰ میلیارد تومان مرمت بازار تاریخی رفسنجان تکمیل می شود

قایم مقام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: مرمت بازار تاریخی رفسنجان در حال انجام است اما تکمیل آن نیاز به 50 میلیارد تومان اعتبار دارد که قرار است شهرداری رفسنجان و اداره میراث فرهنگی استان کرمان طی تفاهم نامه ای این اعتبار را فراهم و تا پایان امسال این مرمت به اتمام برسد.

۰۴ خرداد ۱۴۰۲

به گزارش ایستار،قایم مقام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در سفر یک روزه به این شهرستان به همراه فرماندار رفسنجان، مدیر کل میراث فرهنگی استان کرمان، شهردار رفسنجان و مسئولین استانی و شهرستانی از روند مرمت و بازسازی بازار تاریخی رفسنجان بازدید به عمل آورد.

علی دارابی در این بازدید مرمت بازارهای تاریخی استان کرمان در دولت سیزدهم  را از جمله بازار کرمان و سیرجان در دست اقدام عنوان و بیان کرد: بازار تاریخی رفسنجان هم با همت شهرداری، میراث فرهنگی در دست بازسازی است اما تکمیل آن نیاز به اعتباری بالغ بر 50 میلیارد تومان است.

وی افزود: نیمی از این اعتبار توسط شهرداری و نیمی توسط میراث فرهنگی استان کرمان فراهم خواهد شد تا پایان سال شاهد جشن اتمام مرمت این بازار باشیم.

دارابی خاطرنشان کرد: تسریع در بازسازی و استحکام سازی این بنای تاریخی مد نظر باشد، این آثار تاریخی هویت شهرستان ها به شمار می روند و از طرفی بازار تاریخی تأثیر زیادی در کسب و کارها و رونق اقتصادی شهرستان دارد.

مجید کهنوجی شهردار رفسنجان هم در این بازدید اعتبار مورد نیاز برای تکمیل مرمت و بازسازی این بازار را 50 میلیارد تومان برشمرد و گفت: نیمی از این اعتبار توسط شهرداری تأمین خواهد شد.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − نه =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.