منو

مجسمه های سنگی سمپوزیوم در سطح شهر رفسنجان نصب می شوند

شهردار رفسنجان در حاشیه افتتاحیه نخستین سمپوزیوم مجسمه سازی گفت: مجسمه‌ها در گوشه و کنار شهر نصب می شود تا علاوه بر زیبایی، از هنر هنرمندان ملی، استانی و شهرستانی نیز بهره برده باشیم.

۱۸ خرداد ۱۴۰۲

به گزارش ایستار، نخستین سمپوزیوم مجسمه سازی رفسنجان با نواختن چکش بر تن سنگ های مرمریت به طور رسمی آغاز به کار کرد.

شهردار رفسنجان در حاشیه افتتاحیه نخستین سمپوزیوم مجسمه سازی، گفت: این رویداد هنری با دو رویکرد برگزار شده است؛ به طوری که ضمن استفاده از ظرفیت هنرمندان و آموزش دستیاران، مجسمه ها در سطح شهر نصب می شوند.

مهندس کهنوجی با اشاره به اینکه در ساخت مجسمه های سنگی از معماری ایرانی‌اسلامی نشات گرفته شده است، افزود: این مجسمه‌ها در گوشه و کنار شهر نصب می شود تا علاوه بر زیبایی، از هنر هنرمندان ملی، استانی و شهرستانی نیز بهره برده باشیم.

معاون هنری شهرداری رفسنجان نیز گفت: نخستین سمپوزیوم و گردهمایی تخصصی مجسمه‌سازی با سنگ به‌مدت یک ماه ادامه دارد و طی آن پنج نفر از هنرمندانی که در سطح ملی و بین المللی فعالیت می کنند، مشغول به کارند.

سیدمحسن سجادی از انتشار فراخوان برای دریافت آثار هنرمندان بومی نیز خبر داد و افزود: آثار پذیرفته شده در حوزه مجسمه سازی پس از بررسی، توسط هنرمندان شهرستان اجرا و در نقاط مختلف شهر نصب خواهند شد.

وی اظهار کرد: جنس سنگ‌ها مرمریت و از معادن استان کرمان تهیه شده و ماندگاری بسیار زیادی دارد و اگر آسیب نبیند و تخریب نشود، بیش از ۵۰۰ تا ۶۰۰ سال در رفسنجان می‌ماند.

نخستین سمپوزیوم مجسمه سازی رفسنجان به همت معاونت هنری شهرداری از یازدهم خردادماه آغاز شده و تا هفته اول تیرماه در محل پارکینگ موزه ریاست جمهوری واقع در بلوار کتاب دایر است.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 2 =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.