منو

این خرمی!شادمی ماند؟

۱۴ مرداد ۱۴۰۲

 

تارنمای خبری ایستار// تغییر قابل انتظارِ مدیرعامل شرکت ملی مس و ورود خرمی شاد در راس این شرکت، ما را بر آن داشت که چند کلامی صریح با جناب ایشان که در صنعت مس و مهم تر از آن سیاست مس جدیدالورود هستند گفتگو کنیم.
امیرالمومنین علی(ع) در کلامی بلند می فرمایند؛ از سرنوشت گذشتگان درس بیاموزید و الا آیندگانی خواهند آمد که از سرنوشت شما پند بگیرند.
جناب آقای دکتر خرمی شاد مدیر عامل محترم و جدید شرکت ملی صنایع مس ایران ،پیش از هر چیز ورود شما را به عرصه صنعت مس تبریک عرض می کنیم و از سویدای دل توفیق شما را در سیاسی ترین صنعت ایران از درگاه الهی خواستاریم .
انگیزه نوشتن این یادداشت دقیقاً از تحقق همین آرزوی بلند ناشی گشته که امید آن داریم حداقل جنابعالی در عرصه صنعت مس که نقش مهمی در مسایل اقتصادی ،اجتماعی و صدالبته سیاسی استان ما دارد ، قدمی رو به جلو بردارید.
این قدم رو به جلو که در بالا ذکر شد عملی است ساده در زبان و سخت در عمل ، که مدیر ماقبل شما و مدیر قبل تر از او از انجام آن عاجز ماندند و با ناکامی کرسی مدیریت را به دیگری واگذار کردند.
امروز بر همگان روشن است که دوره مدیریت رستمی بر مس ، سیاه ترین دوران تاریخ صنعت مس است، اما جای این پرسش وجود دارد که چه شد که همه تصمیم گیران حوزه مس را به این نتیجه رساند که اردشیر سعد محمدی به هر قیمت که شد برود و هرکسی غیر از او سکاندار مس شود ؟ و نهایتا رستمی جایگزین او شد.
آیا بازگشت به سیاست های دوران سعد محمدی و صد البته تکیه بر مدیران آن دوران راه مناسبی پیش روی شما خواهد گذاشت که بتوانید از منجلاب ساخته شده در دوران رستمی عبور کنید؟
جناب خرمی شاد، اینکه امروز عنان شرکت مس در اختیار شما است،ماحصل اشتباهات عنان داران ماقبل از شما است که اگر آنان می دانستند با این اسب چموش چگونه تاخت کنند، اختیار آن به دست شما نمی‌رسید؛ پس به مصداق فرمایش مولا علی (ع) در سرگذشت پیشینیان خود دقت کنید که مدیرعاملی شرکت مس جایگاهی است سخت و خطیر.
اصلی ترین پیشنهاد ما به شما این است که در راس همه سیاست ها و تصمیم گیری های خود منافع مردمان استان کرمان خاصه مردم شهرستان رفسنجان را در نظر داشته باشید.
این تصور که می توان با تمکین در برابر یک فرقه سیاسی پرگو و کم عملِ دو سه نفره که سال آینده دیگر حیات سیاسی و یا حتی اجتماعی ندارند، به تامین نظر کل ذینفعان رفسنجانی منجر خواهد شد، اشتباه مهلکی است که هم رستمی و هم سعد محمدی را به مسلخ برکناری برد.
هر دو متصور بودند با بها دادن به این گروه قلیل می توانند جایگاه خود را مستحکم کنند و چنان که گذشت و دیدیم، اینان نه به این دو وفا کردند و نه حتی به مدیری که با همه حاشیه ها نزدیک به دوسال از آنان در مجتمع مس سرچشمه حمایت کرد،در اولین فرصت تخته را از زیر پای هم‌پیمان خود نیز کشیدند.
نکته مهم دیگر، افتادن در مهلکه ای ست که دست پخت اردشیر سعد محمدی است و با بها دادن به برخی مدیران پر حاشیه و ضد کرمانی که هم خود و هم اطرافیانش سراپا حاشیه هستند موجبات نارضایتی مدیران ارشد استان کرمان را فراهم نمود.
سعد محمدی با علم به اینکه برخی مدیران شرکت ملی خط قرمز مدیران استان کرمان هستند ، با چرخاندن بادبان مدیریتی خود به سمت آذربایجان در تصور آن بود که این باد به ظاهر موافق تضمین بقای مدیریت او است و البته دیدیم که بقایی برای او به ارمغان نیاورد.
پس جناب خرمی شاد؛ به شما برادرانه و دوستانه پیشنهاد می کنیم که به جای در نظر گرفتن منافع یکی دو نفر زیاده خواه کم دانش در رفسنجان ، به دنبال تامین منافع مردمان شهر و استان ما باشید و به جای صرف سرمایه ها در پروژه های سفارشی، به دنبال اجرای طرح های توسعه و خدمات عامل المنفعه بروید و همچنین به جای میدان دادن به مدیران مساله دار گذشته(که اخبار موثقی از رفت و آمد و فعال شدن آنها در شرکت و حتی داعیه برگشت آنها بگوش می رسد) ،میدان را برای مدیران متخصص و بومی باز کنید.
باشد که همانطور که امروز با خرمی و شادی به مس پا گذاردید در روز وداع هم خرم و شاد باشید.ان شاءالله


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × پنج =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.