منو

استاندار کرمان مطرح کرد: نیروگاه خورشیدی بهترین گزینه برای نجات کشاورزی استان کرمان

استاندار کرمان گفت: استان کرمان بهترین وضعیت از لحاظ میزان تابش نور خورشید و روزهای گرم را دارد که می توان با استفاده از این ظرفیت و احداث نیروگاه های خورشیدی هم برق مورد نیاز چاه های کشاورزی را تامین کرد هم درآمدزاست.

۱۵ آذر ۱۴۰۲

به گزارش ایستار، محمدمهدی فداکار در جمع صنعتگران شهرستان رفسنجان در محل فرمانداری رفسنجان به دغدغه صنعتگران ندای لبیک گفت و بیان کرد: ماهیانه در اتاق بازرگانی استان کرمان مسایل و دغدغه ها مطرح و چاره اندیشی می شود و صنایع و شرکت های رفسنجان هم می توانند در این اتاق حضور یابند و به بیان مسایل تا رسیدن به راه حل مناسب بپردازند.

وی در حوزه مشکلات برق استان هم با اشاره به اینکه کشاورزان درگیر برق کشاورزی هستند  تصریح کرد: هر مشکلی راه حلی دارد و در حوزه برق چاه های کشاورزی هر چاه نیاز به ۲۰۰ کیلووات برق دارد در منطقه ای زندگی می کنیم که تابش نور خورشید بی نظیر و قابل تبدیل کردن آن به برق است لذا  با احداث نیروگاه های خورشیدی می توان برق چاه های کشاورزی را تأمین کرد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر شرکت های بزرگ استان کرمان نیاز برق مصرفی خود را با احداث نیروگاه خورشیدی تأمین می کنند.

فداکار افزود: پیمان سپاری ارزی یکی از مشکلات عمده کشاورزان است که با پیگیری های لازم از سال آینده در برنامه هفتم برای پنج سال آینده در بخش کشاورزی حذف شد و کشاورزان از این لحاظ مشکلی نخواهند داشت.

فداکار بیان کرد: متخصصان علمی دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان هزینه هایی که در هر هکتار باغ پسته ( شامل آبیاری، کارگر، هزینه کوددهی، تراکتور جهت تعمیرات و غیره) را محاسبه و سندسازی کنند و این پژوهش می تواند در نظردهی مسئولان کشوری و ملی بسیار کارگشا باشد.

وی با اشاره به اینکه ۸۵ درصد از منابع بانک ها تسهیلات است گفت: منابع بانک ها بیش از این جوابگو نیست و البته اشکال در بانک ها نیست و اشکال در این است که سرمایه گذاری های شرکت ها بانک محور شده است و حتی شرکت های بزرگ و بورسی ما مانند گل گهر از بانک ها تسهیلات دریافت می کنند در حالی که می توانند در بازار سرمایه مانند بورس نسبت به افزایش سرمایه اقدام و سرمایه کنند.

استاندار بیان کرد: بخش بزرگی از بورس کشور متعلق به شرکت های استان کرمان مانند گل گهر سیرجان، گهرزمین، مس، باهنر کرمان است اما به صورت سنتی از بانک ها تسهیلات دریافت می کنند.

استاندار کرمان گفت: اگر شرکت های بزرگ بارشان را از دوش بانک ها بردارند بخش اعظمی از مسایل حل می شود که پیگیر این مسئله هستیم.

وی به مسیله آب هم اشاره و بیان کرد: آب برای مصرف صنعت تعریف و در حال اجراست و برای صنعت رفسنجان به زودی بهره برداری خواهد رسید.

استاندار کرمان ادامه داد: برای تامین آب صنعت شهرستان های استان از جمله انار و راور هم از همین خط انتقال آب خلیج فارس اختصاص یافته و مشکل آب صنعت استان کرمان در حال رفع شدن است.

وی در ادامه اظهار کرد: صرفه جویی در گاز استان کرمان به ۴ میلیون متر مکعب رسید که اگر به ۴.۷ میلیون متر مکعب برسد جوابگوی نیازهاست، صنعت اشتغال و تولید را باید حفظ کرد، فرهنگ مصرف برق و آب باید اصلاح شود.

فداکار گفت: رتبه کسب و کار استان کرمان امسال به  ۱۲ ارتقا یافته این در حالی است که در اردیبهشت سال گذشته ۳۱ بوده که با تلاش این رتبه ارتقا یافته و مایه خوشحالی است.

وی درخواست کرد مواردی که دارای مشکل هستند به استانداری اعلام تا پیگیری شود در کشکوییه رفسنجان دو واحد تولیدی با اشتغالزایی ۸۰۰ نفر مشکلاتی داشت که پیگیری کردیم و حل شد و به زودی عملیات احرایی این دو طرح اغاز خواهند شد.

استاندار کرمان اظهار کرد: برای رفع بیکاری هم مرکز مهارت آموزی راه اندازی شود تا زمینه جذب تخصص ها در شرکت ها فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: برای صنایع دستی هم اداراتی که می خواهند به کسانی هدیه دهند از تولیدات. صنایع دستی داخل شهرستان خریداری و اهدا کنند تا درآمد خانوارها در حوزه صنایع دستی رونق بگیرد و از افول بیرون آید.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + یازده =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.